Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ-ΕΥΟΣΜΟΥΟ αντιεκπαιδευτικός μικρόκοσμος τους και η «σφαλιάρα» της πραγματικότητας

Ο αντιεκπαιδευτικός μικρόκοσμος τους και η «σφαλιάρα» της πραγματικότητας

Μετά την είδηση που δημοσίευσε η «Αγκίδα», πως ο κ. Δήμαρχος σε τηλεδιάσκεψη που είχε με κυβερνητικούς παράγοντες, πήρε αρνητική απάντηση από την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, για το θέμα της συστέγασης των 19ου και 24ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου, στις νέες κτηριακές εγκαταστάσεις του 24ου που έγινε η παραλαβή του από την Διοίκηση του Δήμου πριν λίγες ημέρες (άσχετα που δεν μπορεί να λειτουργήσει), διερωτάται κανείς τα εξής ερωτήματα

Υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός στη Διοίκηση του Δήμου, που προέκρινε ως θετική, την προσπάθεια της συστέγασης των δύο σχολείων και έχει επιχειρηματολογήσει υπέρ αυτής;

Αν υπάρχει, μήπως θα πρέπει να διαχωρίσουμε ως κοινωνία, το τίτλο του εκπαιδευτικού σε ένα βιογραφικό, με το λειτούργημα του εκπαιδευτικού;

Ο εκπαιδευτικός ως λειτουργός, έχει πολύ σημαντικό ρόλο στη κοινωνία και πρώτα από όλα και διαφυλάσσει τα δικαιώματα των παιδιών. Είναι υπεύθυνος να «γαλουχεί» τις νέες γενιές με σημαντικά ανθρωπιστικά ιδεώδη, με κριτική ικανότητα, με δεξιότητες και με ενεργό ρόλο στη διαπαιδαγώγηση και την ενεργητικότητα στη μελλοντική ζωή του. Έπραξαν αυτά οι εκπαιδευτικοί της παράταξης της Διοίκησης του Δήμου;

Αν δεν υπάρχει κάποιος που να προέκρινε ως θετική τη προσπάθεια συστέγασης, η απόφαση νομίζουν όλοι που «βαραίνει» μόνο τον κ. Δήμαρχο;

Οι υπόλοιποι σύμβουλοι της Δημοτικής Αρχής, τι γνώμη είχαν για το συγκεκριμένο θέμα;

Εναντιώθηκε κανείς ή μερίδα της παράταξης για το θέμα αυτό;

Είναι σε θέση η Δημοτική Αρχή, να δημοσιεύσει την επιχειρηματολογία όλων των εμπλεκομένων (της παράταξης της) για να δούμε αν υπήρξε διαδικασία – ομόφωνης ή εν μέρει – απόφασης;

Η επιχειρηματολογία και η προώθηση της συστέγασης (που απορρίφθηκε πανηγυρικά), στο διάλογο της Δημοτικής Αρχής, «ακουμπούσε» σε κάποιο επιστημονικό ή εκπαιδευτικό πρότυπο που διευκόλυνε την απόφαση αυτή; Αν ναι, σε ποιο πρότυπο αναφέρεται;

Αναρωτήθηκε κανείς, πως δε πρέπει να «παίξουν» με τη ψυχολογία των παιδιών που εμπλέκονται σε όλο αυτό το σενάριο (αφορά το 19ο, το 24ο και το Ειδικό Σχολείο) ;

Γιατί δημιουργήθηκαν από την αρχή της σχολικής χρονιάς (τουλάχιστον) σε ένα μέρος των παιδιών προσδοκίες για ένα καλύτερο σχολείο από αυτό που έχουν, σε άλλο μέρος παιδιών αρνητικά συναισθήματα γιατί δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να πάνε στο νέο σχολείο τους με τις ανάλογες ανέσεις που πρέπει να έχουν οι σύγχρονες σχολικές κτηριακές εγκαταστάσεις.

Είναι θεμιτό και εκπαιδευτικό, να ακυρώνονται αίθουσες ειδικής διδασκαλίας, για τους νέους μαθητές των σχολείων μας;

Συμφωνούν σε αυτό και για τα παιδιά τους;

Αντί να διεκδικήσουν πόρους και να πιέσουν για να αναβαθμιστούν οι χώροι εκπαίδευσης (όπου αυτό μπορεί να γίνει) και να δημιουργηθούν νέες κτηριακές εγκαταστάσεις με τις σύγχρονες απαιτήσεις, προσπάθησαν την ολιγωρία αυτή να τη «καλύψουν» με τη «μεσότητα» των παροχών των σχολείων, οπότε κανένα να μην έχει τις απαιτούμενες αίθουσες;

Οι αντιπροσωπείες των σχολείων, που ακολουθούσαν τον κ. δήμαρχο, για να τους ξεναγήσει σε εγκαταστάσεις άλλων σχολείων, θεωρούν πως έπρεπε να συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία;

Η Δημοτική Αρχή, επειδή εκ του αποτελέσματος φαίνεται πως δεν πήρε στα σοβαρά τις ενστάσεις των εκπαιδευτικών και των Γονέων της περιοχής μας, μπορεί να μας εκθέσει το «οπλοστάσιο» της επιχειρηματολογίας της, για να συνεχίσει όλους αυτούς τους μήνες να προσπαθεί για τη συστέγαση;

Η Δημοτική Αρχή, φαίνεται πως δεν είχε ούτε plan b, αφού μετά την άρνηση του Υπουργείου, το Ειδικό Σχολείο θα μεταφερθεί σε κτήριο στους Αμπελόκηπους.

Γιατί δεν είχε plan b;

Θεωρούσε πως σίγουρα θα ήταν θετική η απάντηση του Υπουργείου, οπότε δεν χρειαζόταν να μπουν στη διαδικασία να δοθεί λύση στα δημοτικά όρια του Δήμου;

Ζούσαν στο δικό τους μικρόκοσμο και όντως το πίστευαν;

Με τα παιδιά δεν πρέπει να παίζει κανείς. Είναι το μέλλον μας. Πρέπει να τους «κληροδοτήσουμε» σύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις για να πάρουν όλα τα εφόδια που μπορεί να τους προσφέρει η εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν χρειάζονται εμμονές και μικροπολιτικά παιχνίδια στις πλάτες τους.

Υγ1: Επιτέλους, όσοι εμπλέκονται με τα του Δήμου, να καταλάβουν τη δύναμη που έχουν και να την εκμεταλλευτούν. Δεν επαιτούμε, αλλά απαιτούμε!

Υγ2: Η παραλαβή των σχολικών εγκαταστάσεων του 24ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου, γιατί έγινε; Μόνο για τις φωτογραφίες;

Τσιότσος Αθανάσιος

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ