Η χρήση αρχαίων ή ιστορικών ρήσεων πάντα βρίσκει πρόσφορο έδαφος για ενδεχόμενη συμπάθεια προς το πρόσωπο αυτού που την δημοσιεύει. Η ορθολογικότητα της χρήσης όμως έγκειται στο να μπορεί να την υποστηρίξει το πρόσωπο που τη χρησιμοποιεί, διαφορετικά δημιουργείται μια αποστροφή ως προς την πρόθεση εκμετάλλευσης της.
Ο λόγος που έγραψα αυτόν τον πρόλογο, είναι χθεσινό δημοσίευμα της “Αγκίδας”, το οποίο αναπαρήγαγε μια ανάρτηση του υποψηφίου δημοτικού συμβούλου κ. Άκη Παντελίδη στο προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, με τίτλο “τα αγαθά κόποις κτώνται” και με συγκεκριμένο κείμενο που συνόδευε τη ρήση αυτήν και με προβλημάτισε ως προς τα εξής
“Αγαθά κόποις κτώνται” από τη διαδικασία των Δημοτικών Συμβουλίων, με την ανάλογη επιχειρηματολογία και τις όποιες αποφάσεις των θεμάτων που πρέπει (ή δεν πρέπει) να ψηφιστούν. Τα αγαθά του κοινωνικού συνόλου, αποκτώνται από τον κόπο των συμβούλων να ερευνήσουν το κάθε θέμα, να στοιχειοθετήσουν την πολιτική γραμμή, να αποτρέψουν η να εγκρίνουν με την ψήφο τους το κάθε θέμα που αφορά τα καθημερινά προβλήματα των δημοτών. Οπότε για τα “αγαθά κόποις κτώνται” πρέπει να παραβρίσκεται κάποιος στο συμβούλιο και να επιτελεί το έργο που του αναλογεί, όταν τον ψηφίζει ο κόσμος, για να τον εκπροσωπήσει.
“Υπομονή, επιμονή πίστη και αφοσίωση είναι η συνταγή για την επιτυχία!!!”, συνέχισε να γράφει η ανάρτηση.
Αναρωτιέμαι αν αυτή είναι η συνταγή επιτυχίας για να εκλεγεί κάποιος δημοτικός σύμβουλος ή η συνταγή επιτυχίας για να μην παρευρεθεί ποτέ στα δημοτικά συμβούλια;
Συνεχίζει την ανάρτηση με το εξής
“Στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές κάθε ψήφος είναι πολύτιμη, δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για λάθη, αδιαφορία εκλογική και έλα δεν βαριέσαι όλοι είναι το ίδιο δεν πάω να ψηφίσω!”.
Είναι σωστή τοποθέτηση. Δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη και οι δημότες πρέπει να ψηφίσουν δημοτικούς συμβούλους που κατ’ αρχάς θα είναι παρόντες στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, προκειμένου να υπερασπιστούν τα συμφέροντα των δημοτών. Το “έλα δεν βαριέσαι”, προφανώς πρέπει να το επιδεικνύει κάποιος με την πράξη του και να μην εννοεί “έλα δεν βαριέσαι ποιος τρέχει στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου”.
Για επίλογο έγραψε
“Όχι Κυρίες και Κύριοι δεν είμαστε όλοι το ίδιο, κάποιοι ευτυχώς είναι διαφορετικοί και πρέπει να τους εμπιστευτείτε”.
Αυτούς τους κάποιους που είναι διαφορετικοί και πρέπει να εμπιστευτούμε, προφανώς εννοεί (μέσω των πράξεών του) τους υπόλοιπους (και όχι τον εαυτό του), που συμμετέχουν στις διεργασίες επίλυσης των προβλημάτων του δήμου. Να τους εμπιστευτούμε. Δεν είναι όλοι ίδιοι με τον υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο που έκανε την ανάρτηση. Υπάρχουν και σύμβουλοι που δεν λείπουν ποτέ (ή λείπουν μόνο για πολύ σοβαρούς λόγους) και σέβονται την ψήφο των δημοτών, όπως σέβονται και τον ρόλο που διεκδίκησαν.
Και μια προσωπική ερώτηση. Αν σας εμπιστευτούν ξανά τον κ. Παντελίδη σ’ αυτές τις εκλογές οι δημότες, θα είστε παρών στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ή θα είστε απών, όπως ήσασταν σχεδόν σε όλες τις συνεδριάσεις αυτού του Δημοτικού Συμβουλίου; Αυτό πρέπει να το γνωρίζει ο κάθε ψηφοφόρος για να κρίνει σωστά την ψήφο του.
Υγ: Προφανώς η οπτική που έθεσα στο άρθρο, αφορά όλους τους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους. Δεν είναι προσωπικό το σχόλιο, απλά η συγκεκριμένη ανάρτηση, ήταν η αφορμή για να θέσω αυτό το σοβαρό ζήτημα που παρατηρείται σε κάθε σύσταση δημοτικού συμβουλίου, από μερίδα εκλεγμένων.
Τσιότσος Αθανάσιος