Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Τετάρτη, 16 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΝΕΑΠροώθηση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και από το δήμο Θεσσαλονίκης

Προώθηση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και από το δήμο Θεσσαλονίκης

thessalonikh-limani

Πίσω από την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) δεν υπάρχει διαφωνία με την ιδιωτικοποίηση, αλλά με τη μορφή και με τα κομμάτια που θα πουληθούν στα μονοπώλια.

Η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης χειροκροτεί την πώληση του λιμανιού στα μονοπώλια, ζητά όμως να εξαιρεθεί η Α’ προβλήτα από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης που έχει ξεκινήσει το ΤΑΙΠΕΔ και να παραχωρηθεί η διαχείρισή της στο δήμο, που επίσης σχεδιάζει να αναπτύξει επιχειρηματικές δράσεις. Επιδιώκει κι αυτή να συμβάλει στην παραπέρα καπιταλιστική ανάπτυξή του λιμανιού με διάφορες χρήσεις τουρισμού με μαρίνες για γιοτ αναψυχής τύπου κλαμπ και διαφόρων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και εμπορευματοποιημένου πολιτισμού μέσω ΣΔΙΤ.

Η πρόταση της διοίκησης για διεκδίκηση της Α’ προβλήτας, πέρασε κατά πλειοψηφία στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας.

Η παράταξη της ΝΔ «ΕΝΤΑΞΕΙ» καταψήφισε την πρόταση της διοίκησης, γιατί δε συμφωνεί με τη μορφή ιδιωτικοποίησης που προτείνει ο δήμος.

Η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη» ζήτησε η Α’ προβλήτα να τεθεί υπό μια Δημόσια Λιμενική Αρχή.

Η παράταξη των Οικολόγων «Γειτονιές σε Δράση», εξέφρασε προβληματισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ που παίρνει τη μορφή real estate και λιμενικής χρήσης.

Η παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη» είπε ότι ο δήμαρχος θέλει να αναπτύξει την Α’ προβλήτα σε λάθος κατεύθυνση.

Όλες αυτές οι απόψεις δε διαφωνούν με την ιδιωτικοποίηση, αλλά με τη μορφή της, ανεξάρτητα από τις διαφορές τους.

Εξάλλου, και σε σύσκεψη που έγινε την προηγούμενη βδομάδα, με πρωτοβουλία του δημάρχου, εκφράστηκε καθαρά η ταξική απαίτηση των εκπροσώπων του κεφαλαίου στη Θεσσαλονίκη και εργοδοτικών φορέων για την άμεση ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ (ΣΕΒΕ, ΣΒΒΕ, ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ κ.ά.) και η αγωνία τους μη χαλάσει την τελευταία στιγμή η δουλειά.

Τόσο στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όσο και στη σύσκεψη των φορέων, παρουσιάστηκε η ξεκάθαρη αντίθεση του ΚΚΕ στη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Στην τοποθέτησή του, στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο Γιάννης Δελής, Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης και βουλευτής του ΚΚΕ, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού που χρόνια τώρα προχωρά κανονικά και έχει μπει πλέον στην τελική της φάση, με πρωταγωνιστή τώρα την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αλλά και την πολιτική της ΕΕ για τα λιμάνια.

Στο τέλος της τοποθέτησής του ο Γιάννης Δελής σημείωσε ότι στη φάση που βρισκόμαστε τώρα αυτό που χρειάζεται, αυτό στο οποίο πρέπει να στοχεύουν οι αγώνες, αυτό το οποίο αποτελεί τη μοναδική φιλολαϊκή προοπτική, είναι τα λιμάνια να γίνουν λαϊκή – κοινωνική περιουσία και να ενταχθούν στον ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφορών στο πλαίσιο της εργατικής – λαϊκής εξουσίας και του πανελλαδικού επιστημονικού κεντρικού σχεδιασμού, ενώ τόνισε ότι το κόμμα και η παράταξή του θα συμβάλλουν πρακτικά και στην ενημέρωση και στην κινητοποίηση ευρύτερου κόσμου ενάντια σε οποιαδήποτε πορεία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ.

- Advertisement -
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ