«…βάλαμε το Ελευθέριο- Κορδελιό στον πολιτιστικό χάρτη με το Πολυλειτουργικό Κέντρο – Θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης”», έγραψε, μεταξύ άλλων, σε ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook ο δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου, Κλεάνθης Μανδαλιανός.
Προφανώς ο κύριος δήμαρχος δεν εννοεί ότι εκπολίτισε τους κατοίκους του Ελευθερίου Κορδελιού και τους άλλαξε τη χωριάτικη νοοτροπία τους, που δεν λένε να καταλάβουνε πόσο σοφή είναι η απόφασή του να καταργήσει την παρέλασε στο Κορδελιό. Προφανώς εννοεί ότι έβαλε το Ελευθέριο Κορδελιό με το «Μίκης Θεοδωράκης» στον πολιτιστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης, στον οποίο καταγράφονται τα θέατρα, οι κινηματογράφοι, οι μουσικές σκηνές.
Μπαίνει όμως μια περιοχή στον πολιτιστικό χάρτη με ένα κτήριο; Που είναι η συνεργασία για την οποία μιλούσε η διοίκηση Μανδαλιανού με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος; Που είναι οι μεγάλες παραστάσεις που θα ανέβαιναν στο «Μίκης Θεοδωράκης»; Δεν λέμε, καλές είναι και οι ερασιτεχνικές παραστάσεις, καλή και η παράσταση με την οποία εγκαινιάστηκε η θεατρική σκηνή του «Μίκης Θεοδωράκης» και στην οποία πρωταγωνιστούσε ο ίδιος ο δήμαρχος, αλλά σ’ ένα τέτοιο στολίδι να μην έχει ανέβει μια μεγάλη παράσταση μόνο ο δήμαρχος Κλεάνθης Μανδαλιανός θα μπορούσε να το καταφέρει, που κατά τα άλλα λατρεύει το θέατρο και είναι ερασιτέχνης ηθοποιός.
Και στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Κλεάνθης με τα λόγια χτίζει ανώγεια και κατώγεια. Στον πολιτιστικό χάρτη μια περιοχή δεν μπαίνει με κτήρια και με λόγια. Μπαίνει με έργα και τέτοια έργα στο «Μίκης Θεοδωράκης» δεν είδαμε. Ίσως θα μπορούσε ο κύριος Μανδαλιανός να βάλει τη φιλαρμονική του δήμου να παίξει την Ηρωική Συμφωνία του Μπετόβεν στο «Μίκης Θεοδωράκης», αλλά δυστυχώς τη φιλαρμονική τη διέλυσε γιατί δεν του άρεσαν ο δάσκαλος και οι μουσικοί της.
Τελικά στο Κορδελιό, όπως και στον Εύοσμο, ο πολιτισμός ήταν υπόθεση των Πολιτιστικών Συλλόγων με βάση τις δυνατότητες και τα μέσα που έχουν. Η προσφορά της διοίκησης Μανδαλιανού στον Πολιτισμό ήταν το φεστιβάλ μπύρας με την επανάληψη του «Ράικο» και του «Στο χωρίον Μεταξάδες» περίπου από 100 φορές το καθένα.
Κώστας Καρακώστας