Socialize

Socialize

Socials

Reunion 165x265

«Η μάσκα δεν είναι πανάκεια αλλά απαραίτητο “εργαλείο” για την αντιμετώπιση του covid-19»

03-09-2020

Η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας εξέδωσε το παρακάτω κάλεσμα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς:

«Αγαπητοί γονείς,

            Με βάση τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας, τα σχολεία ανοίγουν στις 14 Σεπτεμβρίου, με πλήρη λειτουργία και εκτεταμένη χρήση μάσκας. Παρά την προσπάθεια καθησυχασμού, οι γονείς εύλογα ανησυχούμε για τους όρους με τους οποίους αυτά θα ανοίξουν, με δεδομένο ότι η κυβέρνηση δεν πήρε κανένα μέτρο 4 ολόκληρους μήνες προκειμένου να εξασφαλιστεί η υγεία, η ασφάλεια και η εκπαιδευτική διαδικασία των παιδιών μας.

Είναι προκλητικό η κυβέρνηση να παρουσιάζει ότι έχει πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα τη στιγμή που σε ολόκληρη τη Κεντρική Μακεδονία δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση στις κτιριακές υποδομές προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη. Ούτε καν να ανοίξει ένα παράθυρο σε σχολικές αίθουσες που εν μέσω πανδημίας δεν αερίζονται (π.χ. Διαπολιτισμικό Ευόσμου).

Είναι προκλητικό να επικαλείται τον μέσο όρο μαθητών ανά τάξη (17-20!!), τη στιγμή που στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν αίθουσες των 20 και 25 τετρ. μέτρων που στοιβάζονται 25-27 παιδιά. 1ο Γυμνάσιο και Λύκειο Κορδελιού, 31ο Γυμνάσιο, 2ο Γυμνάσιο Χαριλάου, 1ο Λύκειο Μηχανιώνας και άλλα πολλά… Τη στιγμή που υπάρχουν αίθουσες σε υπόγεια και άλλες που έχουν κριθεί ακατάλληλες και τώρα θα λειτουργήσουν κανονικά (ΕΕΕΕΚ Κορδελιού-που αποτελεί ντροπή για το Υπουργείο την Περιφερειακή Δνση Εκπαίδευσης και τον Δήμο ). Αποτελεί εξόφθαλμη αντίθεση και οξύμωρο σχήμα το γεγονός ότι τον Ιούνη, με σχεδόν μηδενικά κρούσματα, η επαναλειτουργία των σχολείων έγινε με ανώτατο αριθμό τους 15 μαθητές ανά τάξη, και τώρα, με πάνω από 200 κρούσματα τη μέρα μέσα στον δεύτερο κύκλο της πανδημίας, θα επιτρέπεται να λειτουργήσουν τάξεις με 20 και 25 παιδιά.

 Με το ιδεολόγημα της  “ατομικής ευθύνης” αποποιούνται και στην εκπαίδευση την κρατική- κυβερνητική ευθύνη τους σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των σχολείων. 

Είναι τέλος προκλητικό να παρουσιάζει ότι έχει λυθεί το ζήτημα της καθαριότητας, όταν προχωρά σε προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία με αναλογίες που αντιστοιχούν σε 10 αίθουσες ανά εργαζόμενη, χωρίς να υπολογίζονται οι κοινόχρηστοι χώροι, όπως οι τουαλέτες(π.χ. Δήμος Θέρμης)!

Οι παλινωδίες της κυβέρνησης σχετικά με τους όρους χρήσης της μάσκας και η ανακοίνωση πως αυτό θα είναι το μοναδικό μέτρο για το άνοιγμα των σχολείων (από την άνοιξη μέχρι σήμερα!!!) δίνει έδαφος ώστε να μεγαλώνει η ανησυχία όλων μας. Ταυτόχρονα, αφήνει περιθώρια να εμφανίζονται διάφορες ομάδες γονιών που, με τελείως αντιεπιστημονικά κριτήρια, αναφέρονται μόνο στη χρήση της μάσκας χωρίς να βλέπουν και να διεκδικούν το σύνολο των αιτημάτων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Πρόσφατο παράδειγμα το “κίνημα κατά της μάσκας στα σχολεία”.

Η χρήση της μάσκας δεν μπορεί να αποτελεί πανάκεια αντιμετώπισης της μετάδοσης του covid -19. Σίγουρα, όμως, είναι ένα απαραίτητο “εργαλείο” για την προφύλαξη όλων, σύμφωνα και με την επιστημονική κοινότητα.

Οι γονείς χρειάζεται να βάλουμε στο κάδρο των διεκδικήσεών μας το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν στην ασφάλεια των παιδιών μας. Οι Σύλλογοι Γονέων, από την πρώτη μέρα, πρέπει να βρίσκονται στα σχολεία και να εξασφαλίσουν τους όρους με τους οποίους θα πραγματοποιηθεί η επιστροφή των μαθητών στον φυσικό τους χώρο, να βρίσκονται σε κατάσταση ετοιμότητας για να διεκδικήσουν τα απαραίτητα μέτρα όπου δε λαμβάνονται, να διεκδικήσουν λύσεις από τους Δήμους και το Υπουργείο με γνώμονα την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού.

Ακόμα και τώρα, υπάρχουν τοποθετήσεις των ειδικών επιστημόνων που επιμένουν να αξιοποιηθούν κτίρια των δήμων, βιβλιοθήκες, άλλα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, για να μικρύνει ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη. Οι εκπαιδευτικοί, επίσης, έχουν εκφράσει και επιμένουν στο ώριμο αίτημα για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 15 (χωρίς εκ περιτροπής λειτουργία, αλλά με περισσότερες τάξεις και εκπαιδευτικούς). Ωστόσο, στην ατζέντα των ανακοινώσεων του Υπουργείου Παιδείας δε φαίνεται να υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

 – Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών. Σε όλους τους Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης υπάρχουν περιπτώσεις κτιρίων που μπορούν με κατάλληλες παρεμβάσεις να αξιοποιηθούν προσωρινά. Άμεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδομών, ή ακόμα και ιδιωτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις. Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.

 – Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού εκπαιδευτικών για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές. Παρά την προσπάθεια ωραιοποίησης της κατάστασης εκ μέρους της Υπουργού, γνωρίζουμε καλά ότι με τις μέχρι τώρα προσλήψεις αναπληρωτών, τα σχολεία μας θα ανοίξουν με τουλάχιστον 20.000 κενά.

 – Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια καθημερινής λειτουργίας του σχολείου.

 – Μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλα τα σχολεία, δωρεάν με ευθύνη του κράτους.

 – Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας (Σχολίατρος) που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.

 – Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.

 – Προστασία μαθητών, εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

 – Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κ.λ.π.)

 – Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.

 – Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων για το σύνολο των μαθητών».

You must be logged in to post a comment Login