Πίσω από την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) δεν υπάρχει διαφωνία με την ιδιωτικοποίηση, αλλά με τη μορφή και με τα κομμάτια που θα πουληθούν στα μονοπώλια.
Η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης χειροκροτεί την πώληση του λιμανιού στα μονοπώλια, ζητά όμως να εξαιρεθεί η Α’ προβλήτα από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης που έχει ξεκινήσει το ΤΑΙΠΕΔ και να παραχωρηθεί η διαχείρισή της στο δήμο, που επίσης σχεδιάζει να αναπτύξει επιχειρηματικές δράσεις. Επιδιώκει κι αυτή να συμβάλει στην παραπέρα καπιταλιστική ανάπτυξή του λιμανιού με διάφορες χρήσεις τουρισμού με μαρίνες για γιοτ αναψυχής τύπου κλαμπ και διαφόρων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και εμπορευματοποιημένου πολιτισμού μέσω ΣΔΙΤ.
Η πρόταση της διοίκησης για διεκδίκηση της Α’ προβλήτας, πέρασε κατά πλειοψηφία στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας.
Η παράταξη της ΝΔ «ΕΝΤΑΞΕΙ» καταψήφισε την πρόταση της διοίκησης, γιατί δε συμφωνεί με τη μορφή ιδιωτικοποίησης που προτείνει ο δήμος.
Η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη» ζήτησε η Α’ προβλήτα να τεθεί υπό μια Δημόσια Λιμενική Αρχή.
Η παράταξη των Οικολόγων «Γειτονιές σε Δράση», εξέφρασε προβληματισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ που παίρνει τη μορφή real estate και λιμενικής χρήσης.
Η παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη» είπε ότι ο δήμαρχος θέλει να αναπτύξει την Α’ προβλήτα σε λάθος κατεύθυνση.
Όλες αυτές οι απόψεις δε διαφωνούν με την ιδιωτικοποίηση, αλλά με τη μορφή της, ανεξάρτητα από τις διαφορές τους.
Εξάλλου, και σε σύσκεψη που έγινε την προηγούμενη βδομάδα, με πρωτοβουλία του δημάρχου, εκφράστηκε καθαρά η ταξική απαίτηση των εκπροσώπων του κεφαλαίου στη Θεσσαλονίκη και εργοδοτικών φορέων για την άμεση ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ (ΣΕΒΕ, ΣΒΒΕ, ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ κ.ά.) και η αγωνία τους μη χαλάσει την τελευταία στιγμή η δουλειά.
Τόσο στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όσο και στη σύσκεψη των φορέων, παρουσιάστηκε η ξεκάθαρη αντίθεση του ΚΚΕ στη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.
Στην τοποθέτησή του, στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο Γιάννης Δελής, Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης και βουλευτής του ΚΚΕ, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού που χρόνια τώρα προχωρά κανονικά και έχει μπει πλέον στην τελική της φάση, με πρωταγωνιστή τώρα την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αλλά και την πολιτική της ΕΕ για τα λιμάνια.
Στο τέλος της τοποθέτησής του ο Γιάννης Δελής σημείωσε ότι στη φάση που βρισκόμαστε τώρα αυτό που χρειάζεται, αυτό στο οποίο πρέπει να στοχεύουν οι αγώνες, αυτό το οποίο αποτελεί τη μοναδική φιλολαϊκή προοπτική, είναι τα λιμάνια να γίνουν λαϊκή – κοινωνική περιουσία και να ενταχθούν στον ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφορών στο πλαίσιο της εργατικής – λαϊκής εξουσίας και του πανελλαδικού επιστημονικού κεντρικού σχεδιασμού, ενώ τόνισε ότι το κόμμα και η παράταξή του θα συμβάλλουν πρακτικά και στην ενημέρωση και στην κινητοποίηση ευρύτερου κόσμου ενάντια σε οποιαδήποτε πορεία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ.