Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Σάββατο, 5 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΝΕΑΑποχωρεί η ιδιωτική κοινοπραξία από το Μετρό της Θεσσαλονίκης...

Αποχωρεί η ιδιωτική κοινοπραξία από το Μετρό της Θεσσαλονίκης…

metro-thessalonikh-arxaia

Νέες μαζικές απολύσεις εργαζομένων, επιπλέον καθυστερήσεις και οικονομικές επιβαρύνσεις, σηματοδοτεί η απόφαση της αναδόχου κοινοπραξίας του Μετρό Θεσσαλονίκης να υποβάλει αίτηση Διάλυσης της Σύμβασης, προκειμένου να αποχωρήσει, όπως της έδωσε το δικαίωμα το Διαιτητικό Δικαστήριο στο οποίο είχε προσφύγει.

Η «Αττικό Μετρό» με μια λιτή ανακοίνωση αναφέρει ότι «μετά από έλεγχο της αίτησης, θα προβεί, εντός του προβλεπομένου από τη νομοθεσία 15νθημέρου, στις νόμιμες ενέργειες».

Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο επιλογές βρίσκονται μπροστά στην «Αττικό Μετρό». Είτε να κάνει δεκτό το αίτημα της κοινοπραξίας και να προχωρήσει σε επαναδημοπράτηση των υπόλοιπων εργασιών, κάτι που σημαίνει νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου και επιπλέον επιβαρύνσεις στην κοστολόγηση, είτε να μην κάνει δεκτό το αίτημα και να προτείνει συναινετική λύση για τη συνέχιση του έργου, γεγονός που θα σηματοδοτήσει εκτίναξη του κόστους του έργου στα ύψη, αφού οι επιπλέον οικονομικές διεκδικήσεις της κοινοπραξίας – πέραν του αρχικού προϋπολογισμού 1 δισ. – υπολογίζονται σε 560 εκατ. ευρώ.

Αυτή η εξέλιξη ήρθε ενώ μόλις είχε γίνει γνωστό πως το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε ομόφωνα την κοινής αποδοχής μελέτη προστασίας και ανάδειξης των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου, που προέκυψε μετά από συναίρεση των αρχικών λύσεων που είχαν προτείνει η μελετητική ομάδα του ΑΠΘ, η «Αττικό Μετρό» και το υπουργείο Πολιτισμού. Λύση που, σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό» και το Δήμο Θεσσαλονίκης, «διασφαλίζει αφενός τη λειτουργικότητα (υπόγεια διάβαση, διαμπερές πέρασμα των χρηστών του σταθμού του Μετρό) και αφετέρου την ανάδειξη του ενιαίου αρχαιολογικού χώρου (οι ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις που εξασφαλίζουν τη δυνατότητα επιτόπιας επίσκεψης αλλά και απρόσκοπτης θέασης των αρχαιοτήτων)».

…Τη νύφη πληρώνει πάλι ο λαός

Οποιο δρόμο και να ακολουθήσει είναι βέβαιο ότι το μάρμαρο θα το πληρώσει ο λαός, αυτός πληρώνει πάντα το κόστος και την αύξησή του, αλλά και οι εργαζόμενοι στο μετρό.

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας δήλωσε ότι ζήτησε από το υπουργείο Εργασίας να μην κάνει αποδεκτές οποιεσδήποτε ομαδικές απολύσεις των εργαζομένων στις εργασίες του μετρό και δεσμεύθηκε ότι ο ίδιος ως περιφερειάρχης δεν πρόκειται να τις υπογράψει. Επίσης, δήλωσε: «Αναμένουμε πλέον άμεσα την εκκίνηση των διαπραγματεύσεων σύμφωνα και με τις διαβεβαιώσεις της “Αττικό Μετρό ΑΕ” στην πρόσφατη συνάντησή μας στο υπουργείο».

Θυμίζουμε ότι το έργο ξεκίνησε το 2006 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2012, αλλά στη συνέχεια παραπεμπόταν για το 2018. Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις θεωρείται άγνωστο τελικά το αν και πότε θα ολοκληρωθεί το έργο.

Στα 8 χρόνια έχει ολοκληρωθεί το 42% του έργου και έχουν απορροφηθεί 450 εκατ. ευρώ, σχεδόν ο μισός προϋπολογισμός του έργου. Για τις αρχαιολογικές εργασίες είχε προβλεφθεί αρχικά ποσό 15 εκατ. ευρώ, έχουν δαπανηθεί 80 εκατ. και είχε εγκριθεί επιπλέον χρηματοδότηση 25 εκατ. καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Επιβεβαιώνεται περίτρανα ότι η πολιτική ανάθεσης των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους δεν εξασφαλίζει την κατασκευή τους χωρίς το κόστος τους να εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να τίθενται σε κίνδυνο η εργασία και τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Ταυτόχρονα, για άλλη μια φορά, αναδεικνύεται η επικαιρότητα της πρότασης δημιουργίας δημόσιου φορέα κατασκευών, που θα σχεδιάζει, θα επιβλέπει και θα υλοποιεί το κάθε έργο, με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες και θα διασφαλίζει το σύνολο των δικαιωμάτων των εργαζομένων σε αυτά.

- Advertisement -
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ