Διαβάζουμε ένα πόνημα υποψηφίου δημοτικού συμβούλου με αντιπολιτευόμενη παράταξη του δήμου Κορδελιού Ευόσμου, στο οποίο γράφει ότι από τη μια μεριά συναντάμε το κεντρικό πολιτικό σύστημα που δεν καταλαβαίνει τον πλούτο που κρύβει το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης και οι νομοί της Βόρειας Ελλάδας και από την άλλη μεριά συναντάμε ένα δίκτυο ανθρώπων που έχουν αναγνωρίσει την αξία της συλλογικής προσφοράς και της συμμετοχής.
Το δίκτυο των ανθρώπων που έχουν αναγνωρίσει την αξία της συλλογικής προσφοράς και της συμμετοχής είναι η παράταξη με την οποία κατέρχεται ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος. Η παράταξη μαζεύει πληροφορίες με τα προβλήματα, αλλά τίθεται ερωτηματικό εάν θα τα λύσει το κεντρικό πολιτικό σύστημα ή οι φορείς, τα σωματεία και οι σύλλογοι.
Το πόνημα του υποψηφίου δημοτικού συμβούλου καταλήγει με κάλεσμα στους κατοίκους του δήμου να συμμετάσχουν στο δίκτυο, ώστε μέσω της συνεργασίας και της συλλογικής δημιουργίας να αλλάξουν την εικόνα της πόλης. Δηλαδή θα μαζευτούν ενεργοί πολίτες και θα μαζέψουν προβλήματα όχι για να πιέσουν την πολιτεία να τα λύσει, αλλά για να τα λύσουν οι ίδιοι; Με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό;
Τελικά για την εικόνα που παρουσιάζει ο δήμος δεν φταίει η διοίκηση Μανδαλιανού, αλλά φταίνε οι δημότες που δεν ενεργοποιούνται; Δηλαδή τι θέλει να πει ο ποιητής; Να μαζευτούν οι δημότες και με κασμάδες να πάνε να ανοίξουν την έξοδο της περιοχής της Διαλογής προς την περιφερειακή οδό ή την έξοδο της οδού Ακαδήμου προς την οδό Μαιάνδρου;
Τελικά ποιος φταίει για την εικόνα του δήμου Κορδελιού Ευόσμου; Οι κάτοικοί του ή το Αθηναϊκό κράτος; Όμως την έξοδο της περιοχής της Διαλογής δεν καθυστερεί να την ανοίξει το Αθηναϊκό κράτος. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καθυστερεί. Το ΚΕΠ Ευόσμου δεν καθυστερούσε το Αθηναϊκό κράτος να το λειτουργήσει. Ο δήμος Κορδελιού Ευόσμου καθυστερούσε. Το πάρκινγκ της πλατείας Ελευθερίας δεν το ανοίγει ο δήμος Κορδελιού Ευόσμου και όχι το Αθηναϊκό κράτος.
Η επίρριψη της ευθύνης για τα χάλια του δήμου στο κεντρικό πολιτικό σύστημα είναι ένα γνωστό μπαγιατεμένο και πολυξαναζεσταμένο φαγητό. Η επίρριψη της ευθύνης στους πολίτες είναι η γνωστή θεωρία της ατομικής ευθύνης του κοσμάκη. Και οι δυο θεωρίες αφενός δικαιολογούν τη διοίκηση του δήμου και αφετέρου δείχνουν τις προθέσεις της παράταξης/δικτύου στην οποία ανήκει ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος που συνέταξε το πόνημα.
Μήπως τελικά για την κατάσταση που επικρατεί στο δήμο Κορδελιού Ευόσμου δεν φταίει κανείς άλλος παρά τα μαύρα κοράκια ή τα κόκκινα κοράκια; Τελικά τι πρέπει να είναι τα μαύρα και τα κόκκινα κοράκια; Τελικά ψάχνουμε παράταξη για να διοικήσει το δήμο ή για να στήνει ποιητικές βραδιές παρόμοιες μ’ εκείνες στην ταινία «Ξύπνα Βασίλη»;
Βασίλης Κιμ.
Ένας ηλιότοπος στις πράσινες διαδρομές