Ο εμπαιγμός των μαθητών και των γονέων μεγάλου μέρους του Δήμου, είναι τεράστιος και από ότι φαίνεται δεν θα τελειώσει σύντομα. Ίσως
Ποιους αφορά;
Τους γονείς και τους μαθητές του 24ου Δημοτικού Σχολείου, που είναι έτοιμο, αλλά δεν ξέρουν πότε θα λειτουργήσει (ενώ θα έπρεπε να γίνει η παραλαβή από την αρχή της τρέχουσας σχολικής χρονιάς).
Τους γονείς και τους μαθητές του 19ου Δημοτικού Σχολείου, που δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει και σε ποιες εγκαταστάσεις θα κάνουν μάθημα, όταν λειτουργήσει το 24ο Δημοτικό Σχολείο.
Τους γονείς και τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου Κορδελιού, που κάνουν μαθήματα σε έναν απαράδεκτο χώρο και δεν βρίσκεται κάποιος εναλλακτικός χώρος για να εκπαιδευτούν αξιοπρεπώς, παρά μόνο τους υπόσχονται τον χώρο του 19ου Δημοτικού Σχολείου, με το ρίσκο να μην ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση και να συνεχίσουν να βρίσκονται στον ίδιο χώρο που δεν συνάδει για σχολικό χώρο του 2023.
Τους γονείς και τους μαθητές των παρακείμενων σχολείων (με το 24ο Δημοτικό Σχολείο), που κάνουν μάθημα σε υπόγειους αίθουσες, με ότι αυτό συνεπάγεται ως προς την επικινδυνότητα των χώρων.
Συγκεκριμένα σε κάθε συνάντηση με τους γονείς ή σε κάθε συνέντευξη του Αντιδημάρχου Παιδείας, αναφέρονται όλο διαφορετικές δικαιολογίες. Την μία ότι είναι έτοιμο αλλά μένει η σύνδεση με τη παροχή ηλεκτρισμού, μετά η σύνδεση με τη παροχή ενέργειας, μετά οι βανδαλισμοί με τα σπρέι, μετά ο χώρος της αυλής που σε βροχές μαζεύει νερά σε διάφορα σημεία, μετά η διάνοιξη οδών και η πρόσβαση και σε δεύτερη πόρτα.
Ο Γερμανός συγγραφέας Τόμας Μαν, που υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους συγγραφείς του 20ου αιώνα και τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας (σαφώς επηρεασμένος από το έργο των Άρθουρ Σοπενχάουερ, Σίγκμουντ Φρόιντ, Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε και Φρίντριχ Νίτσε), είχε αναφέρει
«Αν σε διακατέχει έμμονα μια ιδέα, τη βρίσκεις να εκδηλώνεται παντού. Μπορείς ακόμα και να τη μυρίσεις».
Κάπως έτσι φαίνεται να λειτουργεί ο Δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή, σχετικά με τη συστέγαση των 24ου και 19ου Δημοτικών Σχολείων, για να υλοποιηθεί η ιδέα της μετεγκατάστασης του Ειδικού Σχολείου στις εγκαταστάσεις του 19ου.
Οι προβληματισμοί που προκύπτουν
- Γιατί δεν αναφέρουν, πως απλώς περιμένουν την απάντηση από το Υπουργείο και τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, για να τους απαντήσει αν επιτρέπουν τη συστέγαση;
- Γιατί εφευρίσκουν τόσες δικαιολογίες που αν είχαν απαντήσει θετικά οι αρμόδιοι φορείς, την επόμενη ημέρα θα δρομολογούνταν η μετεγκατάσταση-ταλαιπωρία όλων των σχολείων, που έχουν αναφερθεί στο άρθρο (από τις «καραμπόλες» που αναλύθηκαν);
- Αν η απάντηση των αρμόδιων φορέων είναι αρνητική τι θα γίνει;
Η τελευταία ερώτηση έχει να κάνει με τις ξεναγήσεις αντιπροσωπείας του Ειδικού Σχολείου στις εγκαταστάσεις του 19ου Δημοτικού Σχολείου, δημιουργώντας προσδοκίες στα παιδιά για καλύτερο περιβάλλον.
Στα παιδιά του 24ου, του 19ου και των παρακείμενων του 24ου Δημοτικών Σχολείων, δημιουργούν ελπίδες ή απογοήτευση χωρίς λόγο.
Για τους γονείς υπάρχει εμπαιγμός με σειρά δικαιολογιών για τις καθυστερήσεις, είτε είναι εσκεμμένες (;), είτε όχι.
Δεν μπορεί κάποιοι να παίζουν με τόσο πολύ πληθυσμό του Δήμου, που ταλαιπωρούνται, σε κάποιες περιπτώσεις δημιουργώντας ελπίδες και προσδοκίες, ενώ σε άλλες περιπτώσεις απογοήτευση. Επίσης δεν μπορεί κάποιοι να ταλαιπωρούν γονείς και μαθητές για μία εμμονή που ρεαλιστικά έχει πολλές πιθανότητες να μην ολοκληρωθεί με απάντηση του Υπουργείου και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Καλό είναι να τρέξει ο Δήμος για την παραλαβή του 24ου Δημοτικού Σχολείου, αλλά ταυτόχρονα να τρέξει και εναλλακτικό σχέδιο για το ενδεχόμενο αρνητικής απάντησης, για το που θα κάνουν μάθημα τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου και των παρακείμενων Σχολείων του 24ου που θα παραληφθεί και κάνουν μάθημα σε υπόγειες αίθουσες.
Τσιότσος Αθανάσιος