Μετρό Θεσσαλονίκης: Ένα Νέο Κεφάλαιο στις Αστικές Συγκοινωνίες
Το Μετρό Θεσσαλονίκης άνοιξε τις πύλες του, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο μετακίνησης στην πόλη. Στις 30 Νοεμβρίου ξεκίνησε η λειτουργία της βασικής γραμμής, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά και άλλες περιοχές. Ας δούμε αναλυτικά τι φέρνει το νέο δίκτυο.
Η Βασική Γραμμή 1: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Νέα Ελβετία
Η βασική γραμμή του μετρό περιλαμβάνει 13 σταθμούς που συνδέουν τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με τη Νέα Ελβετία. Η γραμμή αυτή θα εξυπηρετεί τον κεντρικό πυρήνα της πόλης, συμβάλλοντας στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Μερικοί από τους πιο κεντρικούς σταθμούς της γραμμής είναι:
- Δημοκρατίας, που συνδέει το μετρό με τα δυτικά προάστια.
- Βενιζέλου, στην καρδιά της εμπορικής Θεσσαλονίκης.
- Αγία Σοφία, κοντά σε σημαντικά πολιτιστικά μνημεία.
Το 2025 αναμένεται να προστεθεί και ο δεύτερος κλάδος της γραμμής που θα φτάνει στη Μίκρα, μέσω της 25ης Μαρτίου και άλλων σταθμών.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους σταθμούς της γραμμής, επισκεφθείτε την επίσημη σελίδα του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η Επέκταση Καλαμαριάς: Η Σύνδεση με τα Ανατολικά
Η πρώτη μεγάλη επέκταση της βασικής γραμμής είναι αυτή προς την περιοχή της Καλαμαριάς. Η διαδρομή ξεκινά από τη 25ης Μαρτίου και συνεχίζει με σταθμούς όπως:
- Νομαρχία, που εξυπηρετεί το διοικητικό κέντρο της πόλης.
- Αρετσού, δίπλα στο παραλιακό μέτωπο.
- Νέα Κρήνη, που συνδέει κατοικημένες περιοχές με το δίκτυο.
Η γραμμή θα επεκταθεί ακόμη περισσότερο, φτάνοντας στο Αεροδρόμιο Μακεδονία μέσω σταθμών όπως η Γεωργική Σχολή. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης, η σύνδεση του κέντρου της πόλης με το αεροδρόμιο θα γίνεται μέσα σε λιγότερο από 30 λεπτά.
Η Νέα Γραμμή 2: Μια Σύγχρονη Διαδρομή για τα Δυτικά Προάστια
Η Γραμμή 2 αποτελεί την επόμενη μεγάλη επένδυση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Η διαδρομή της θα περιλαμβάνει 17 νέους σταθμούς σε μήκος 18,41 χιλιομέτρων, ενώ θα εξυπηρετεί τόσο τα δυτικά όσο και τα ανατολικά προάστια.
Δυτικοί Κλάδοι
Η γραμμή ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και χωρίζεται σε δύο κλάδους:
- Προς Άνω Εύοσμο, με σταθμούς όπως οι Αμπελόκηποι, η Μενεμένη, και ο Εύοσμος.
- Προς Κορδελιό, μέσω των σταθμών ΚΤΕΛ Μακεδονίας και Επτανήσου.
Κεντρικό Τμήμα
Η γραμμή περνά από το κέντρο της πόλης, συνδέοντας σημεία όπως η Αριστοτέλους και η ΧΑΝΘ, και φτάνει μέχρι το ανατολικό της άκρο με σταθμούς όπως η Τούμπα και η Χαριλάου.
Διαβάστε περισσότερα για τη χάραξη και τους σταθμούς της Νέας Γραμμής 2.
Επεκτάσεις προς τα Δυτικά και το Αεροδρόμιο
Η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της Γραμμής 2 ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω επεκτάσεις. Στα σχέδια περιλαμβάνονται:
- Δυτική Επέκταση προς Σταυρούπολη και Νέα Ευκαρπία, εξυπηρετώντας πολυπληθείς περιοχές.
- Ανατολική Επέκταση προς Θέρμη, με σταθμούς όπως το Διαβαλκανικό και το ThessINTEC.
Αυτές οι επεκτάσεις είναι κρίσιμες για την πλήρη κάλυψη της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης.
Προοπτικές για το Μέλλον
Το τελικό δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα περιλαμβάνει 44 σταθμούς σε μήκος 48 χιλιομέτρων. Με δυνατότητα εξυπηρέτησης 680.000 επιβατών καθημερινά, το μετρό υπόσχεται να μειώσει δραστικά τους χρόνους μετακίνησης και τη ρύπανση.
Οι προγραμματισμένες επεκτάσεις, η σύνδεση με το αεροδρόμιο και η ενίσχυση των δυτικών και ανατολικών περιοχών καθιστούν το μετρό έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες ανάπτυξης της πόλης.
Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το έργο, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Ελληνικό Μετρό.