ΔΙΑΧΥΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η παιδαγωγική ομάδα του 21ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου αποτελούμενη από τις/τους εκπαιδευτικούς: Δράκου Χ., Κατικαρίδου Ε., Μαντζανίδη Ε., Πάγκα Α. παρακολούθησε στο Ελσίνκι (Φινλανδία) εκπαιδευτικό σεμινάριο 30 ωρών (από 25-11-2024 έως 30-11-2024) που διοργανώθηκε από τον εκπαιδευτικό οργανισμό europass Teacher Academy με τίτλο:
Design the Positive, Positive Thinking, Positive Communication and Positive School Spaces.
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενισχύσουν την κριτική τους ικανότητα σχετικά με τη θετική επικοινωνία (με τον εαυτό τους και με τους/τις μαθητές/τριες τους) με απώτερο σκοπό να βελτιώσουν τον θετικό τρόπο σκέψης και να μειώσουν τον αρνητικό εσωτερικό διάλογο με τους άλλους ανθρώπους στο σχολικό περιβάλλον. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν πάνω στο θέμα της επίδρασης που μπορεί να έχει ο περιβάλλων χώρος και πώς μπορεί να μετασχηματιστεί σε χώρο προώθησης θετικών διαπροσωπικών σχέσεων, οι οποίες μπορούν με τη σειρά τους να διασφαλίσουν τη μακροχρόνια διατήρηση της γνώσης στο σχολείο του 21ου αιώνα.
Στη συνέχεια οι τέσσερις εκπαιδευτικοί προχώρησαν τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 στη διάχυση των γνώσεων που αποκτήθηκαν από το παραπάνω πρόγραμμα στο υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό των δύο συστεγαζόμενων Δημοτικών Σχολείων (11ο & 21ο Δ. Σ. Ευόσμου).
Η κ. Κατικαρίδου αρχικά ανέλυσε στους/στις συναδέλφους το αντικείμενο της ΘΕΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ. Τι είναι η θετική παιδαγωγική, πώς μπορούμε να ανακαλύψουμε και να φέρουμε στην επιφάνεια τα θετικά στοιχεία του εαυτού μας και των άλλων, πώς μπορούμε να πετύχουμε την ενδυνάμωση μέσω της θετικής παιδαγωγικής και τι είναι το θετικό βιογραφικό.
Η κ. Πάγκα μίλησε για το κομμάτι της ΘΕΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ. Εξήγησε δηλαδή πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τον εαυτό μας και τους άλλους και πώς ο χώρος επικοινωνεί με τον καθένα μας. Σε σχέση με την επίγνωση (mindfulness) παρουσίασε τι είναι αυτή, γιατί κάνει τη διαφορά και κάποιες απλές τεχνικές/στρατηγικές εξάσκησης της επίγνωσης.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ήταν το θέμα που ανέπτυξε η κ. Δράκου. Συνδυάζοντας τις δύο προηγούμενες παρουσιάσεις έγινε προσπάθεια να κατανοήσουν οι εκπαιδευτικοί πώς ο χώρος επηρεάζει την ανθρώπινη συμπεριφορά και πώς το χτίσιμο της παιδαγωγικής μπορεί να οριστεί ως η αρχιτεκτονική ενσωμάτωση των εκπαιδευτικών φιλοσοφιών. Ως υπόδειγμα θετικού χώρου παρουσιάστηκε η εκπληκτική, κεντρική βιβλιοθήκη Oodi (Ωδή) του Ελσίνκι.
Τέλος, ο κ. Μαντζανίδης εξήγησε πώς μπορεί η Σχεδιαστική Σκέψη DESIGN THINKING να εφαρμοστεί στον χώρο της εκπαίδευσης. Μια φιλοσοφία που έχει ως επίκεντρό της τον άνθρωπο και τις ανάγκες του. Με τη βοήθεια των τεχνολογικών μέσων ο σχεδιαστής (εκπαιδευτικός, μαθητές) έχει τη δυνατότητα να οδηγηθεί σε μια δημιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων που μπορεί να έχουν σχέση με την τάξη ή και τη σχολική κοινότητα.