Το Δημοτικό Συμβούλιο Κορδελιού Ευόσμου κατά τη σημερινή συνεδρίασή του, 28 Αυγούστου 2024, μετά από πρόταση του Η΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενέκρινε ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων και στις υποβαθμίσεις σχολείων:
«Οι συγχωνεύσεις τμημάτων και οι υποβαθμίσεις σχολείων, τόσο για παιδαγωγικούς όσο για λόγους πρακτικούς που σχετίζονται με τη λειτουργικότητα των σχολείων δρουν εις βάρος τελικά των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των μαθητριών.
Στο Ελευθέριο Κορδελιό και τον Εύοσμο έχουμε ρεκόρ από προκάτ-kibo, τάξεων-δωματίων χωρισμένες με γυψοσανίδες και πλήθος υπόγειων αιθουσών και χώρους που λειτουργούν ως σχολεία, αλλά δεν χτίστηκαν για τέτοια, αλλά με άλλες προδιαγραφές (π.χ. πολιτιστικά κέντρα). Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι από τα τριάντα τρία (33) δημοτικά σχολεία μόνο δύο (2) έχουν μείνει αίθουσες για φυσική χημεία και πολλά δεν έχουν χώρους για αίθουσες που απαιτούνται ώστε να λειτουργούν ως σύγχρονα σχολεία (βιβλιοθήκες, αίθουσες ξένων γλωσσών, καλλιτεχνικών, μουσικής, αίθουσες ολοημέρου και αίθουσες εκδηλώσεων.
Οι νέες αιφνιδιαστικές συγχωνεύσεις του Αυγούστου του 2024 που προβαίνει το Υπουργείο Παιδείας εντείνουν ακόμα περισσότερο τα προβλήματα και αποβαίνουν τελικά σε βάρος των συνθηκών της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα:
Τρία (3) νηπιαγωγεία το 4ο Ελευθερίου Κορδελιού, το 1ο Ευόσμου και το 34ο Ευόσμου από 4/θέσια υποβιβάζονται σε 3/θέσια με τμήματα 25άρια. Όμως και τα 3 αυτά νηπιαγωγεία έχουν αυτή τη στιγμή 72 73 76 παιδιά και με τις μεταγραφές που επίκεινται από την 1η Σεπτεμβρίου θα έχουν και τα τρία (3) πάνω από 75 (Το 34ο έχει ήδη 76 μαθητές). Επιπλέον και κρίσιμο, αν γίνει ο υποβιβασμός θα υπάρχουν τμήματα 25 παιδιών σε προκατ-kibo αίθουσες που είτε έχουν ήδη γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ είτε θα προσκομιστούν το επόμενο διάστημα! Γι αυτούς τους παιδαγωγικούς λόγους τα νηπιαγωγεία να λειτουργήσουν με βάση τον σχεδιασμό του Ιουνίου και να μην γίνει υποβάθμισή τους.
16ο Δημοτικό Ευόσμου. Τα 3 τμήματα της έκτης σχεδιάζεται να γίνουν 2 καθώς οι μαθητές είναι 50. ¨Όμως στο συγκεκριμένο κτήριο οι αίθουσες διδασκαλίας είναι δωμάτια στην ουσία καθώς το κτήριο αυτό είχε χτιστεί για πολιτιστικό κέντρο και όχι με προδιαγραφές σχολείου (4 αίθουσες είναι 26 τ.μ.), αλλά και οι γνωματεύσεις ΚΕΔΑΣΥ στη συγκεκριμένη τάξη είναι 11 μεταξύ των οποίων 5 για τμήμα ένταξης που δε λειτουργεί στο σχολείο γιατί δεν έχει εγκριθεί παρά την αίτηση. Είναι φανερό ότι η δημιουργία τμημάτων 25 μαθητών είναι έξω από κάθε παιδαγωγική λογική. Γι αυτούς τους λόγους δεν πρέπει να γίνει σύμπτυξη των τμημάτων, αλλά για τον επιπλέον λόγο ότι με την ανακατανομή των μαθητών που θα υπάρξει στα νέα 25άρια τμήματα, διακόπτεται το παιδαγωγικό κλίμα που είχε διαμορφωθεί ξεχωριστά στα τμήματα όλα τα προηγούμενα χρόνια.
6ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου. Σε αυτό αποφασίστηκε να συγχωνευτούν οι 3 πέμπτες τάξεις σε 2, τάξεις που έχουν και αυτές γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ και παράλληλες στηρίξεις, αλλά που και εδώ διακόπτεται η μαθησιακή συνέχεια του τμήματος μαθητών και μαθητριών καθώς καταργείται το τμήμα τους. Με την ανακατανομή των μαθητών που θα υπάρξει σε νέα 25άρια τμήματα είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εις βάρος της μορφωτικής και συναισθηματικής ομαλότητας των παιδιών. Επιπλέον, ήδη υπάρχουν 2 παιδιά που θα μεταγραφούν στο σχολείο αυτό, οπότε θα είναι πάνω από 50! Το συγκεκριμένο σχολείο μάλιστα είναι διαπολιτισμικό που φοιτούν μαθητές από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα γεγονός που απαιτεί εξατομικευμένη διδασκαλία σε μεγαλύτερο βαθμό και τμήματα 25άρια θα επιδεινώσουν τις συνθήκες μόρφωσης όλων των μαθητρών/τριών.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν είναι αριθμοί ούτε κιβώτια για μετακίνηση, το κάθε παιδί έχει ανάγκες ιδιαίτερες και πρέπει να είναι μέσα σε ένα σταθερό και ομαλό παιδαγωγικό περιβάλλον.
Με βάση όλους τους λόγους καλούμε τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης να προχωρήσει στην ανάκληση της απόφασης που πήρε (μετά την απαίτηση του ΥΠΑΙΘΑ) για συγχωνεύσεις τμημάτων και υποβαθμίσεις νηπιαγωγείων, καθώς και τη περιφερειακή διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας να προβούν σε όλες εκείνες τις ενέργειες ώστε τελικά να μην αλλάξει ο σχεδιασμός του Ιουνίου, αποτρέποντας τη παιδαγωγική-μορφωτική υποβάθμιση που θα επέλθει, την ανατροπή των προγραμματισμών του Ιουνίου των σχολείων, αλλά και τις άδικες υπεραριθμίες εκπαιδευτικών που θα δημιουργηθούν».