Ανάρτηση στον προσωπικό λογαριασμό στο facebook της Μαρίας Μανούκα, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Μαζί στην Ανάπτυξη του Ελ. Κορδελιού – Ευόσμου»
«ΤΕΡΑΤΩΔΗΣ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΑΤΑ 35 % ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ – ΕΥΟΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗ»
Εμπαιγμός, Κοροϊδία και υποβάθμιση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου, η μεθόδευση της διοίκησης Αλεξανδρίδη για το θέμα των δημοτικών τελών.
Εμπαιγμός, Κοροϊδία και υποτίμηση της νοημοσύνης των δημοτών και των κατοίκων του δήμου η τερατώδης αύξηση των ανταποδοτικών τελών κατά 35 % που ψήφισε στο Δ.Σ. ο δήμαρχος.
Από τις ανέξοδες προεκλογικές υποσχέσεις για μείωση των δημοτικών τελών από την παράταξη του δημάρχου και τον ίδιο τον κ. Αλεξανδρίδη, αλλά και για μεγαλεπήβολα έργα, όπως στάδια και κολυμβητήρια, τα οποία θα υλοποιούνταν δήθεν με ίδιους πόρους του δήμου, ο δήμαρχος χαρατσώνει τους πολίτες με αύξηση των δημοτικών τελών κατά 35 %. Σε μια εποχή που το μέγιστο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά και ο επιχειρηματικός κόσμος, είναι η ακρίβεια, που ο μήνας δεν βγαίνει οικονομικά και τα πράγματα δυσκολεύουν διαρκώς, έρχεται ο δήμαρχος να δώσει τη χαριστική βολή. Σε έναν δήμο που όπως πολύ καλά γνωρίζει ο δήμαρχος δεν κατοικούν εφοπλιστές και βιομήχανοι, αλλά άνθρωποι του μόχθου και του μεροκάματου.
Η παράταξή μας έκανε μια πλήρη και ολοκληρωμένη τοποθέτηση και πρότεινε τεκμηριωμένα τη ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ.
Παρακάτω ακολουθεί η τοποθέτηση της παράταξής μας για το διαδικαστικό μέρος για το οποίο έχουμε σοβαρές επιφυλάξεις αλλά και επί της ουσίας.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ όπως ακριβώς ειπώθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο (θέμα 2 της ημερήσιας διάταξης «Καθορισμός Τελών Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου έτους 2024»):
«Με μια πρωτοφανή μεθόδευση και με μια διαδικασία για την οποία έχουμε ως παράταξη σοβαρές ενστάσεις για τη νομιμότητα της, όπως θα εξηγήσω παρακάτω, επιχειρείται η απαράδεκτη και ατεκμηρίωτη αυτή αύξηση των δημοτικών τελών.
Όπως γνωρίζουν όλα τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου στις 5/1/2024 κοινοποιήθηκε σε όλους μας η πρόσκληση σε συνεδρίαση και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης (Αρ. Πρωτ. εξ. 660),στην οποία συμπεριλαμβάνεται και το θέμα 2 με τίτλο «Καθορισμός Τελών Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου έτους 2024». Όπως επίσης είναι γνωστό, μαζί με την πρόσκληση και την ημερήσια διάταξη, κοινοποιούνται στα μέλη του Δ.Σ. η εισήγηση κάθε θέματος και τα σχετικά έγγραφα που πρέπει να τη συνοδεύουν. Στο θέμα το οποίο αφορά των Καθορισμό των Δημοτικών Τελών, υπήρχαν συνολικά 3 επισυναπτόμενα έγγραφα.
Η εισήγηση της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου (με Α.Π.: Εισερχ. 58569-29/11/2023) για τον «Καθορισμό Τελών Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου έτους 2024» με υπογραφή του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου, στην οποία εισήγηση προτεινόταν αύξηση των δημοτικών τελών κατά 25 %.
Το έγγραφο της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου (με Α.Π.: Εισερχ. 61406-15/12/2023) με θέμα «Εισήγηση (Γνώμη) επί της αναθεωρημένης εναλλακτικής πρότασης καθορισμού συντελεστών Τελών Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου έτους 2024»με το οποίο η Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου διατύπωνε αρνητική γνώμη επί της εναλλακτικής πρότασης, και
Η 364/2023 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου με θέμα «Καθορισμός Τελών Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου έτους 2024» (ΑΔΑ: 6Α2ΛΩΛΒ-2ΑΗ), με την οποία είχε αποφασιστεί ομόφωνα «η μη αναπροσαρμογή των συντελεστών των Ανταποδοτικών τελών για το έτος 2024 …».
Ξαφνικά, σήμερα Τετάρτηθ6 10/1/2024 και ώρα 14.42 λάβαμε στο email μας ένα νέο έγγραφο για το θέμα 2 «Καθορισμός Τελών Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου έτους 2024».
Το εν λόγω έγγραφο της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου (με Α.Π.: Εισερχ. 1294-10/1/2024) έχει θέμα «Εισήγηση (Γνώμη) επί της αναθεωρημένης εναλλακτικής πρότασης καθορισμού συντελεστών Τελών Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου έτους 2024» και αφορά ενναλακτική πρόταση καθορισμού τελών που κατέθεσε με το Α.Π.: Εισερχ. 1270-10/1/2024 έγγραφο, η διοίκηση του δήμου, ο δήμαρχος ο κ. Αλεξανδρίδης δηλαδή, στο οποίο προτείνει αύξηση των δημοτικών τελών κατά 35 %.
Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου για τη συγκεκριμένη εναλλακτική πρόταση με υπογραφή του ίδιου υπαλλήλου του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου δηλαδή, διατύπωσε θετική γνώμη και συμφωνεί με την αύξηση των δημοτικών τελών κατά 35 %.
Δηλαδή στις 29/11/2023 και στις 15/12/2023 η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου διατύπωνε την άποψη ότι ο προϋπολογισμός του δήμου θα ήταν ισοσκελισμένος με 25 % αύξηση των δημοτικών τελών, ενώ η ίδια υπηρεσία του δήμου και ο ίδιος υπάλληλος στις 10/1/2024, 25 μέρες μετά δηλαδή, αποφαίνεται ότι ο προϋπολογισμός του δήμου θα είναι ισοσκελισμένος με 35 % αύξηση των δημοτικών τελών.
Δυστυχώς οφείλω να διαπιστώσω ότι αυτή η διαδικασία στερείται και σοβαρότητας και νομιμότητας.
Περαιτέρω, υπάρχει όπως προανέφερα η 364/2023 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου για το θέμα του Καθορισμού των Δημοτικών Τελών, με την οποία είχε αποφασιστεί ομόφωνα «η μη αναπροσαρμογή των συντελεστών των Ανταποδοτικών τελών για το έτος 2024 …»,η οποία ελήφθη νόμιμα και σαφώς εξακολουθεί να ισχύει.
Μπορεί σήμερα η διοίκηση να μας διαβεβαιώσει ότι ακολουθείται η ορθή και νόμιμη διαδικασία για την εισαγωγή και την ψήφιση του εν λόγω θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο;
Ερωτάται το προεδρείο και η διοίκηση του δήμου.
Μήπως το θέμα της εναλλακτικής πρότασης που καταθέτει σήμερα η διοίκηση πρέπει πρώτα να περάσει από τη δημοτική επιτροπή, η οποία με βάση όσα προβλέπονται στο άρθρο 72 του Νόμου 3852/2010 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (με το άρθρο 26 του Νόμου 5056/2023) ασκεί όλες τις αρμοδιότητες της καταργηθείσας πλέον Οικονομικής Επιτροπής, άρα « …. Εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο τα σχέδια των κανονιστικών αποφάσεων του Δήμου ….», όπως βεβαίως είναι και η απόφαση Περί Καθορισμού των Δημοτικών Τελών;
Ποιος εισηγείται τελικά σήμερα το συγκεκριμένο θέμα;
Γιατί μέχρι σήμερα η μοναδικά απόφαση – εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής για το θέμα είναι η 364 του 2023. Στην οποία περιλαμβάνονται δύο προτάσεις. Μια για αύξηση 25 % και μια για μηδενική αύξηση, όπως τελικά ψηφίστηκε.
Άρα απόφαση οικονομικής ή δημοτικής επιτροπής για 35 % αύξηση δεν υπάρχει. Που είναι λοιπόν η εισήγηση προς το Δ.Σ. που να προτείνει αύξηση κατά 35 %; Και ποιος την υπογράφει; Να θεωρήσουμε δηλαδή ως εισήγηση τη διατύπωση γνώμης της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου, επί της εναλλακτικής πρότασης της διοίκησης;
Τι είδους ακροβασίες είναι αυτές;
Προτείνω κύριε πρόεδρε να αποσυρθεί το θέμα και να ακολουθηθεί ορθότερη διαδικασία, καθότι όπως αιτιολογημένα εξήγησα διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για τη νομιμότητα της όποιας απόφασης, που θα καθυστερήσει ακόμα περισσότερο την ψήφιση του προϋπολογισμού».
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΜΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΠΕΡΙ ΑΥΞΗΣΗΣ Η ΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ όπως ακριβώς ειπώθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο:
«Στις 29/11/2023 και στις 15/12/2023 η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου διατύπωνε την άποψη ότι ο προϋπολογισμός του δήμου θα ήταν ισοσκελισμένος με 25 % αύξηση των δημοτικών τελών, ενώ η ίδια υπηρεσία του δήμου στις 10/1/2024, 25 μέρες μετά δηλαδή, αποφαίνεται ότι ο προϋπολογισμός του δήμου θα είναι ισοσκελισμένος με 35 % αύξηση των δημοτικών τελών.
Πότε λέει την αλήθεια η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου. Όταν προτείνει αύξηση κατά 25 % ή όταν διατυπώνει σύμφωνη γνώμη για αύξηση κατά 35 %.
Με ποιο τρόπο δικαιολογεί μέσα σε 25 ημέρες την απόκλιση κατά 10 % στην εκτίμηση – πρότασή της για τον καθορισμό των τελών προκειμένου να είναι στη συγκεκριμένη κατηγορία εσόδων – δαπανών ισοσκελισμένος ο προϋπολογισμός;
Επίσης, διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για παραδοχές που κάνει η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου όσον αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες σχετικών με το θέμα δαπανών.
Όσον αφορά το κόστος Φωτισμού. Όλοι γνωρίζετε ότι με τη διαδικασία προσδιορισμού τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος με τα χρωματιστά τιμολόγια, όλοι οι πάροχοι ανακοίνωσαν τιμές πολύ χαμηλότερες από τις αναμενόμενες ακόμα και από αυτές που ίσχυαν με την κρατική επιδότηση. Με ποιο κόστος ανά κιλοβατώρα έχει κάνει την εκτίμησή της η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου;
Όπως είναι κατανοητό διαφωνούμε με τη συγκεκριμένη εκτίμηση.
Όσον αφορά την εκτίμηση της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου, ότι το κόστος των καυσίμων θα ανατιμηθεί κατά 50 % τη φετινή χρονιά. Από που προκύπτει κάτι τέτοιο; Πενήντα τοις εκατό αύξηση στην τιμή των καυσίμων σημαίνει μια τιμή ανά λίτρο γύρω στα 2 ευρώ και 70 λεπτά. Έχει κάποια πληροφορία η οικονομική υπηρεσία του δήμου; Αντιθέτως, οι τιμές των καυσίμων παρουσίασαν κάποια αποκλιμάκωση το τελευταίο τετράμηνο του 2023 και η διεθνής τιμή του πετρελαίου έχει σταθεροποιηθεί, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν σε διεθνές επίπεδο, γύρω στα 78 δολάρια το βαρέλι. Με τι τιμή ανά λίτρο έχει κάνει την εκτίμησή της η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου;
Όπως είναι κατανοητό διαφωνούμε και με αυτή την εκτίμηση.
Ακόμα.
Έχει ληφθεί υπόψη για τη σχετική εκτίμηση, η μείωση του συνολικού μισθολογικού κόστους από τις συνταξιοδοτήσεις που έγιναν το 2023 και από όσες αναμένονται το 2024;
Έχει ληφθεί υπόψη για τη σχετική εκτίμηση όσον αφορά το μισθολογικό κόστος της υπηρεσίας, ότι μπορεί να αξιοποιηθεί προσωπικό από το πρόγραμμα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ – πρώην ΟΑΕΔ) για εργαζόμενους πλησίον της σύνταξης στις ηλικίες 55 – 67, πράγμα το οποίο θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 75 % του συνολικού μισθολογικού κόστους ανά εργαζόμενο, όσο είναι δηλαδή και η επιδότηση του συγκεκριμένου προγράμματος;
Έχει φροντίσει η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου για την αύξηση της εισπραξιμότητας των εσόδων του δήμου από τις αντίστοιχες πηγές; Ή απλώς βολεύονται όλοι με το φόρτωμα επιπλέον οικονομικών βαρών στους συνεπείς οικονομικά πολίτες;
Γίνεται τακτικά η απόδοση από όλες τις εταιρείες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος των δημοτικών τελών που πληρώνουν οι πολίτες μαζί με τον αντίστοιχο λογαριασμό; Θα θέλαμε πληρέστατη ενημέρωση σχετικά με το θέμα και αν υπάρχουν καθυστερήσεις στην απόδοση των σχετικών ποσών, να μας ενημερώσετε για τις ενέργειες που έγιναν από το δήμο για τη διασφάλιση της απόδοσης των σχετικών ποσών.
Η εισφορά στον ΦΟΔΣΑ δεν είναι ανελαστική. Καθορίζεται από το τονάζ των απορριμμάτων που μεταφέρουν για ταφή οι δήμοι στο ΧΥΤΑ.
Έχει προβλεφθεί η αναδιοργάνωση του συστήματος ανακύκλωσης και η έναρξη του συστήματος των καφέ κάδων για την κομποστοποίηση, ούτως ώστε να μειωθεί το τονάζ των απορριμμάτων που μεταφέρονται για ταφή στο ΧΥΤΑ και κατ΄ επέκταση να μειωθούν τα τέλη που θα πληρώσει ο δήμος στον ΦΟΔΣΑ; Προφανώς όχι.
Επίσης, ο νόμος δίνει δυνατότητα για απόκλιση στα έσοδα σε σχέση με τα έσοδα + ή – 10 %. Για ποιο λόγο να μην συνυπολογιστεί η απόκλιση στα έσοδα σε ποσοστό – 10 %, για να μην μεταφερθούν άδικα βάρη στους πολίτες;
Τέλος, σας μεταφέρω αυτούσιο μέρος του κειμένου από σχετικό με το θέμα πρόσφατο πόρισμα – έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου:
«….. Κατηγορία τακτικών εσόδων των Δήμων συνιστούν τα ανταποδοτικά τέλη, τα οποία επιβάλλονται από αυτούς και συνδέονται με την παροχή ειδικής ωφέλειας στον υπόχρεο. Πρέπει δε να επιτυγχάνεται έστω κατά προσέγγιση ισοσκέλιση των εσόδων από τα τέλη και των δαπανών για την παροχή των σχετικών υπηρεσιών. Το ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού είναι από τα κυριότερα υποχρεωτικά ανταποδοτικά έσοδα των Δήμων
1. Συνεπώς, πρέπει να καθορίζονται συντελεστές του τέλους αυτού για την κάλυψη του κόστους παραγωγής των υπηρεσιών καθαριότητας και φωτισμού ανάλογα με το βαθμό χρήσης αυτών εκ μέρους των υπόχρεων και να διατίθενται τα εισπραττόμενα έσοδα μόνο για την παροχή των ως άνω υπηρεσιών. Διαφορετικά, τα έσοδα από το τέλος δεν θα αντιστοιχίζονται με το κόστος της παρεχόμενης υπηρεσίας, με συνέπεια να μετατρέπεται εν τοις πράγμασι σε φόρο.».
Για τους λόγους αυτούς αλλά και για αρκετές ακόμα αμφιβόλου αξιοπιστίας προβλέψεις στην εκτίμηση των εσόδων και των δαπανών, Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ Η ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ όπως προβλέπεται ως εισήγηση προς το Δ.Σ. στην 364 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής»