Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ-ΕΥΟΣΜΟΥΗ επιτυχία ή η αποτυχία του αντιδημάρχου δεν κρίνονται από τις παρουσίες...

Η επιτυχία ή η αποτυχία του αντιδημάρχου δεν κρίνονται από τις παρουσίες στο Δημοτικό Συμβούλιο

Έχει ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά, οι μαθητές είναι στις διακοπές τους και στο τελείωμα αυτών, υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να διευκρινιστεί επίσημα για να είναι γονείς και μαθητές ήσυχοι, χωρίς καμία ανησυχία. Το νεοαναγερθέν κτήριο του 24ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου υποθέτουμε πως θα υποδεχτεί τους μαθητές του, αφού έγινε η παραλαβή του και αφού η διοίκηση του δήμου δεσμεύτηκε γι’ αυτό, με ολοκληρωμένες όλες οι απαραίτητες εργασίες στον περιβάλλοντα χώρο για να είναι ασφαλή τα παιδιά, τόσο κατά την είσοδό τους στο σχολείο, όσο κατά την παραμονή και την έξοδό τους από το Σχολείο.

Για να θυμίσω λίγο το θέμα στους αναγνώστες, θα πρέπει να αναφέρουμε κάποιες πολύ βασικές λεπτομέρειες και μετά να προβούμε στις ανάλογες σκέψεις και στα ερωτήματα προς απάντηση.

 1) Το 24ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου στεγάζεται «προσωρινά» εδώ και 15 χρόνια κάτω από τις κερκίδες του Δημοτικού Αθλητικού Κέντρου (ΔΑΚ) Ευόσμου.

2) Οι συνθήκες του χώρου κάτω από τις κερκίδες του ΔΑΚ Ευόσμου είναι ακατάλληλες για τη στέγαση ενός σχολικού κτιρίου.

3) Το νεοαναγερθέν κτήριο του 24ου Δημοτικού Σχολείου είναι έτοιμο από την αρχή της σχολικής χρονιάς 2022-2023, αλλά δεν έχει πραγματοποιηθεί η “μετακόμιση”.

4) Θα μπορούσε να είχε ήδη παραδοθεί στους μαθητές, αν οι εργασίες περιμετρικά του κτηρίου, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ασφάλεια των μαθητών, δεν είχαν καθυστερήσει τόσο πολύ εξαιτίας της κωλυσιεργίας του Δήμου.

5) Το κτίριο περιλαμβάνει δέκα αίθουσες διδασκαλίας, ένα εργαστήριο Φυσικής – Χημείας, ένα εργαστήριο Αισθητικής Αγωγής, ένα εργαστήριο Πληροφορικής, μια αίθουσα ξένων γλωσσών, μια βιβλιοθήκη –  αναγνωστήριο, μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων,  χώρος φαγητού – αποθήκη – κουζίνα, γραφείο διευθυντή και χώρο αναμονής.

6) Η Δημοτική Αρχή προσπάθησε επί ένα χρόνο να συστεγάσει στο νεοαναργεθέν κτήριο το 24ο και το 19ο Δημοτικά Σχολεία Ευόσμου για να βάλει στις εγκαταστάσεις του 19ου τούς 32 μαθητές του Ειδικού Σχολείου (ΕΕΕΕΚ), οι οποίοι στεγάζονται 18 χρόνια σε ακατάλληλο κτήριο.

7) Η Δημοτική αρχή έκανε την παραλαβή του έργου, από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Αφού παραθέσαμε βασικά στοιχεία για την υπόθεση, είναι ευκαιρία να θέσουμε κάποια ερωτήματα στον κ. Σταυρίδη – ο οποίος για όσους δεν γνωρίζουν είναι ο κ. Αντιδήμαρχος Παιδείας – γιατί το θέμα άπτεται των δικών του αρμοδιοτήτων.

1) Κ. Αντιδήμαρχε Παιδείας θα θέλατε να μας ενημερώσετε γιατί δεν έχουν μεταφερθεί οι μαθητές από το παλιό στο νέο σχολικό κτήριο; Η ερώτηση έχει να κάνει με του λόγου το αληθές ως προς την κωλυσιεργία των έργων του περιβάλλοντα χώρου και την επιβεβαίωση του.

2) Κ. Αντιδήμαρχε ήταν και δική σας απόφαση – κοινώς συμφωνήσατε – να συστεγαστούν τα δύο Δημοτικά Σχολεία που αναφέρουμε στο άρθρο ή ήταν μόνο του κ. Δημάρχου και αποφασίσατε να τη στηρίξετε παρ’ όλο που διαφωνούσατε;

3) Σαν δάσκαλος, θεωρείτε πως ήταν επιστημονική και εκπαιδευτικά ορθή η προσπάθεια που έγινε από τη διοίκηση του δήμου για τη συστέγαση των δύο Δημοτικών;

4) Στη θητεία της Διοίκησης σας (και στη δική σας ως Αντιδήμαρχος Παιδείας) υλοποιήθηκε ή έγινε προσπάθεια υλοποίησης μελέτης για την ανέγερση του νέου Σχολείου για τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου στο οικόπεδο που είναι ήδη χαρακτηρισμένο άνωθεν του περιφερειακού;

5) Κάποιες εβδομάδες πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων, είχατε γράψει σε μέσο δικτύωσης πως το νεοαναργεθέν σχολείο είναι έτοιμο και μένει μόνο η ηλεκτροδότηση του. Αφού δεν ήταν ορθό αυτό που γράψατε, προς τι αυτή η δημοσίευση;

6) Για την καθυστέρηση της παραλαβής είχατε θέσει κι άλλα προβλήματα εκτός από την ηλεκτροδότηση του έργου. Τους βανδαλισμούς με τα σπρέι (οι οποίοι προφανώς είναι κατακριτέοι), το δάπεδο του μπάσκετ που μαζεύει νερά και άλλα θέματα που προφανώς εμπίπτουν στην κατασκευάστρια εταιρεία. Γιατί δεν αναφέρθηκε ποτέ πως το βασικό πρόβλημα ήταν ο περιβάλλοντας χώρος του Σχολείου, που πρέπει να διαμορφωθεί για την ασφάλεια της εισόδου, της παραμονής και της εξόδου των μαθητών;

7) Η παραλαβή του έργου έχει γίνει από τον Δήμο. Για να έχει γίνει,  υλοποιήθηκαν και οι βελτιωτικές ενέργειες στην αυλή του Σχολείου (δάπεδο γηπέδου μπάσκετ και) για να μην μαζεύονται νερά από τη βροχή;

8) Αν είναι θετική η απάντηση στην προηγούμενη ερώτηση, προφανώς θα έχετε ευθύνη αν βρεθούν τα ίδια ή άλλα προβλήματα στο Σχολείο ως προς τα λειτουργικά ζητήματα του;

9) Αφού έγινε η παραλαβή του κτηρίου, προφανώς θα λειτουργήσει κανονικά. Αν τυχόν δεν λειτουργήσει, θα έχετε ευθύνη;

Είναι πολύ θετικό να μην έχει κάποιος δημοτικός σύμβουλος – πόσο μάλλον κάποιος που έχει θέση ευθύνης – απουσίες από τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Το μέτρο σύγκρισης όμως για την επιτυχία ή την αποτυχία ενός Αντιδημάρχου έχει να κάνει με το έργο που έκανε ή δεν έκανε. Δεν νοείται η επικοινωνιακή εκμετάλλευση ενός τέτοιου θέματος από μέρους σας, αλλά λίγα λόγια, πολλά έργα και μόνο επίσημες ανακοινώσεις. Εδώ είμαστε και αναμένουμε τη – με ένα χρόνο καθυστέρηση – λειτουργία του Σχολείου.

Τσιότσος Αθανάσιος

Ο συντάκτης ξέχασε τη «μεσαιωνική» σύσκεψη στο δημαρχείο Κορδελιού Ευόσμου
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ