Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΝΕΑ«Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου χωρίς καμία… αναβάθμιση»

«Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου χωρίς καμία… αναβάθμιση»

Την παρακάτω ανακοίνωση με τίτλο «Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου χωρίς καμία… αναβάθμιση» εξέδωσε η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας:

«Το Υπ. Παιδείας με εγκύκλιό του σχεδιάζει την αύξηση του ωραρίου των Ολοήμερων σχολείων, μέχρι τις 5:30 μ.μ. για την επόμενη σχολική χρονιά. Το διευρυμένο – “αναβαθμισμένο” Ολοήμερο, εφαρμόστηκε πιλοτικά για πρώτη φορά πέρσι. Τα αποτελέσματα γνωστά.

Χωρίς να ξοδέψει η κυβέρνηση ούτε ένα ευρώ, χωρίς να λάβει τα απαραίτητα μέτρα (υποδομές, εξοπλισμός, προσωπικό, χώροι σίτισης & ανάπαυσης κτλ), “αναβαθμίζει” δήθεν την εκπαίδευση. Τέτοιες “αναβαθμίσεις” τις έχουμε ζήσει κι άλλες φορές, όπως την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, που οδήγησε νηπιαγωγεία σε kido, σε καταστήματα οικοδομών, ακόμα και σε αυλές γυμνασίων και λυκείων, με αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα και χωρίς τις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού.

Σκοπός της κυβέρνησης δεν είναι ούτε αυτή τη φορά η ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών και η στήριξη των οικογενειών τους. Αλλά να μένουν τα παιδιά μας όσο περισσότερο γίνεται στο σχολείο, ώστε εμείς οι γονείς να είμαστε “διαθέσιμοι” για τους εργοδότες μας περισσότερες ώρες, χωρίς το άγχος ότι “δεν έχουμε που να αφήσουμε τα παιδιά”.

Αν η κυβέρνηση, όπως και κάθε κυβέρνηση, ήθελε πραγματικά να “αναβαθμίσει” το ολοήμερο σχολείο ήξερε τι να κάνει. Τα έχουμε προτείνει και διεκδικήσει πολλές φορές:

  • Γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την δημιουργία τραπεζαρίας σε κάθε σχολείο, με τον απαραίτητο εξοπλισμό (τραπέζια, καρέκλες, κουζίνα κτλ).
  • Θέσπιση θέσης τραπεζοκόμων σε κάθε σχολείο, ανάλογα με τον μαθητικό πληθυσμό του. Τη διάθεση σχολικών γευμάτων σε όλους τους μαθητές.
  • Κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό από την αρχή του σχολικού έτους.
  • Επαναφορά της οργανικής θέσης του δασκάλου Ολοήμερου και την άμεση πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού έτσι ώστε να είναι εφικτή η μελέτη μέσα στο σχολείο με αναλογία 1 δάσκαλος ανά 15 μαθητές.
  • Αναβάθμιση των υποδομών και του εξοπλισμού των σχολείων, ώστε να μπορούν όλα τα παιδιά να αθλούνται, να έρχονται σε επαφή με τον πολιτισμό και τις τέχνες, τις νέες τεχνολογίες, χωρίς να αναγκάζονται οι γονείς να βάζουν το χέρι στην τσέπη ή τα σχολεία να γίνονται πεδίο δράσης επιχειρηματικής δράσης, ΜΚΟ κτλ.

Για τους υπουργούς και τις κυβερνήσεις όλα αυτά αποτελούν “κόστος”. Όμως τα παιδιά μας είναι ανθρώπινες ζωές και έχουν ανάγκες που πρέπει να ικανοποιούνται, για να μορφώνονται, να διαπαιδαγωγούνται και να αναπτύσσονται ολόπλευρα. Γι’ αυτό καλούμε τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων να δυναμώσουν τον αγώνα τους, διεκδικώντας όλα αυτά που αξίζουν σήμερα στα παιδιά μας, χωρίς κανένας “σκόντο” στις ανάγκες τους».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ