Αυτές οι ιστορίες περί γεννημάτων θρεμμάτων και ξένων στο δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της βόρειας Ελλάδας, ο οποίος μάλιστα είναι τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος της συμπρωτεύουσας, είναι πρωτοφανείς. Τέτοιου είδους ιστορίες δεν ακούγονται ούτε σε πόλεις της επαρχίας.
Με τη φόρα που έχουν πάρει ορισμένοι με τους γεννήματα θρέμματα Ευοσμίτες και Κορδελιώτες και άλλοι με τους ξένους στους οποίους δεν πρέπει να εμπιστεύονται οι ντόπιοι τις τύχες αυτού του τόπου, σε λίγο θα αναφέρονται σε κατοίκους αυτού του δήμου με τους προσδιορισμούς «σώγαμπρος» και «νύφη».
Όταν λοιπόν αναζητούν όλοι το λόγο που μεγάλος αριθμός των κατοίκων του δήμου δεν είναι δημότες αλλά ούτε ενεγράφησαν στο δήμο κατά την τελευταία απογραφή, ας μην ψάχνουν την αιτία σε όσα δεν έκανε η διοίκηση Μανδαλιανού. Ας ψάχνουν και σ’ αυτές τις απίστευτες ιστορίες που καλλιεργούν ορισμένοι περί βέρων, γεννημάτων θρεμμάτων από τη μια μεριά και ξένων από την άλλη.
Επειδή οι δημοτικές εκλογές έρχονται και πάρα πολλοί δημότες δεν είναι γεννήματα θρέμματα αυτού του δήμου, αλλά τον πονάνε και έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις με τους βέρους γιατί εδώ ζούνε και μεγαλώνουν τα παιδιά τους, ας τελειώνουν όλες αυτές οι απαράδεκτες τοπικιστικές ιστορίες γιατί μετά θα ψάχνουμε να βρούμε και πάλι γιατί δεν ψήφισαν οι μισοί κάτοικοι και θα χρεώνουμε όλη την αποχή στον Μανδαλιανό και όχι στις τοπικιστικές κορώνες αρκετών τοπικών παραγόντων.
Χώρια που η προβολή ενός υποψηφίου με κύριο γνώρισμα το «γέννημα θρέμμα» δείχνει πως μάλλον είτε δεν υπάρχουν άλλα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα είτε υπάρχουν αλλά δεν είναι για προβολή.
Χ.Κ.
ΥΓ. Ίσως τέτοιες ιστορίες να έφτασαν στ’ αυτιά των ειδικών που έβαλαν σε καραντίνα, λόγω κορονοϊού, μόνο το δήμο Κορδελιού Ευόσμου απ’ όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, γιατί φαντάστηκαν πως ένας δήμος στον οποίον ακούγονται ιστορίες για γεννήματα θρέμματα και ξένους μάλλον βρίσκεται πάνω σε κάποιο ψηλό βουνό.