Το μέλλον σε κάθε τόπο, εξαρτάται από τους νέους της. Εκεί πρέπει να ποντάρει και να επενδύει η Πολιτεία, σε όποια οικονομική κατάσταση βρίσκεται. Γιατί οι νέοι είναι το κεφάλαιο και η περιουσία της.
Βρισκόμαστε πάνω από μία δεκαετία, που έχει η χώρα μας οικονομική (και όχι μόνο) κρίση, στην οποία εμφανίστηκαν οι «καλοθελητές» σωτήρες για να μας σώσουν, με μέτρα βέβαια που και έχει ειπωθεί και εκ του αποτελέσματος κρίνονται τουλάχιστον χωρίς επιτυχία (μην αναφερθεί πως υπήρχε δόλος). Είμαστε σε χρόνια που έχουν υποβαθμιστεί όλες οι παροχές του κράτους, σε κάθε κλάδο και ειδίκευση που υπάρχει ο κοινωνικός χαρακτήρας της.
Ένας τέτοιος κλάδος είναι και η Παιδεία. Έχει υποβαθμιστεί σε τέτοιο σημείο, που πλέον δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως δημόσια παιδεία, μιας και η γνώση που παρέχουν τα σχολεία έχουν «κενά» και για να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χρειάζεται να κάνουν, οι νέοι μας, μαθήματα σε ιδιωτικά φροντιστήρια.
Εκτός αυτού, κάθε χρόνο παρακολουθούμε τα αποτελέσματα των εξετάσεων εισαγωγής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και βγαίνουν τα αρνητικά συμπεράσματα του «κάθε πέρυσι και καλύτερα» ως προς την απόδοση των νέων μας.
Στην φετινή περίοδο που ζούμε την αισχροκέρδεια των εταιρειών ενέργειας, τροφίμων και κάθε τομέα με οικονομική συνδιαλλαγή με τους πολίτες, με την εκτίναξη των οικογενειακών εξόδων, με τα «πανδημικά μέτρα» που δημιούργησε στους νέους πολλά κενά στην γνώση τους, έρχεται να προστεθεί στον Δήμο μας και το πρόβλημα της έλλειψης της ενισχυτικής διδασκαλίας.
Φέτος έχουν αιτηθεί να μπουν στο πρόγραμμα 343 μαθητές. Σήμερα που αναλύεται το θέμα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα τα μαθήματα. Και προφανώς δεν έχει σημασία το νούμερο των μαθητών, γιατί ακόμα και ένας μαθητής να είχε αιτηθεί την ενισχυτική διδασκαλία, η Πολιτεία θα έπρεπε να του την παρέχει.
Που κολλάει το θέμα; Δεν έχει προβλεφθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, από την δευτεροβάθμια διεύθυνση και από την διεύθυνση εκπαίδευσης της Περιφέρειας, επιπλέον προσωπικό και εξασφάλιση χώρου για να λειτουργήσει το πρόγραμμα.
Που βρίσκεται η ευθύνη; Παντού. Σε όλους τους φορείς, μέχρι και το Υπουργείο Παιδείας. Αλλά το επείγον την δεδομένη στιγμή δεν είναι η απόδοση των ευθυνών, αλλά η λύση. Για τις ευθύνες θα υπάρξει χρόνος να ερευνηθεί και να βγουν τα συμπεράσματα μας. Από τον Δήμο, την Δευτεροβάθμια Διεύθυνση, την Περιφέρεια, το Υπουργείο Παιδείας, την Κυβέρνηση. Προφανώς και όλοι έχουν μερίδιο ευθύνης και θα πρέπει υπεύθυνα να την αναλάβουν, από το να κρύβονται ή να την «πετούν στον επόμενο».
Όσο για το αν έκλεισε ο φάκελος και δεν μπορεί να ανοίξει, μπορεί να θεωρηθεί μόνο ως τραγέλαφος!
Δεν μπορεί να το χωρέσει ο νους κανενός πολίτη, ότι οι ίδιοι φορείς που είναι υπεύθυνοι για την δημιουργία του προβλήματος, δεν μπορούν να δώσουν λύση!
Δεν μπορούν να «τρώνε πόρτα» από τα σχολεία οι νέοι μας, που έχουν ζητήσει να παρακολουθήσουν μαθήματα!
Τα χρόνια που ζούμε είναι δύσκολα και η είσοδος στο σχολείο και η αύξηση της γνώσης, δεν μπορεί να «μετριέται» με κάποιες υπερωρίες που θα χρειαστούν ή με την τυχόν χρέωση θέρμανσης και ρεύματος για τις ώρες διδασκαλίας!
Έστω και τώρα, πρέπει να βρεθεί λύση για να μην μείνουν «άστεγοι» οι 343 νέοι μας!
Τσιότσος Αθανάσιος