Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ-ΕΥΟΣΜΟΥΟ αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής Κορδελιού Ευόσμου απαντάει σε όλους και για όλα

Ο αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής Κορδελιού Ευόσμου απαντάει σε όλους και για όλα

Συνέντευξη παραχώρησε στην «Αγκίδα» ο Ηλίας Πιντής, αρχιμουσικός κατά τέσσερις οκτάμηνες περιόδους της Φιλαρμονικής του δήμου Κορδελιού Ευόσμου τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια. Στη συνέντευξη αυτή ο κύριος Πιντής απάντησε σε όλα όσα του καταλόγισε η διοίκηση του δήμου για την αποχή της Φιλαρμονικής από την παρέλαση της 25ης Μαρτίου του 2022.

Αγκίδα: Μπορείτε να μας κάνετε μια σύντομη αναφορά στην ιστορία της Φιλαρμονικής του δήμου;

Ηλίας Πιντής: Η Φιλαρμονική χρονολογείται από το 1976 ως Φιλοπρόοδος Μουσικός Σύλλογος με δικό της Διοικητικό Συμβούλιο. Δεν άνηκε στο δήμο. Άρχισε να εντάσσεται στο δήμο επί δημαρχίας Παναγιώτη Αλεξανδρίδη. Εντάχθηκε στο δήμο, κατόπιν μεταφέρθηκε στο Πολιτιστικό και μετά στις Δημοτικές Επιχειρήσεις. Εξαιτίας αυτών των μεταφορών δημιουργούνταν προβλήματα. Οι αρχιμουσικοί δεν ήξεραν που ανήκαν και που έπρεπε να απευθυνθούν, δεν υπήρχε πλαίσιο, δεν υπήρχε καταστατικό και Οργανισμός.

Αγκίδα: Εσείς προέρχεστε από τη Φιλαρμονική του δήμου μας αφού παίξατε σ’ αυτήν. Ποια χρονολογία ενταχθήκατε σ’ αυτήν ως εκτελεστής;

Ηλίας Πιντής: Το 2000.

Αγκίδα: Σε πόσες εκδηλώσεις συμμετείχε κάθε χρόνο η Φιλαρμονική;

Ηλίας Πιντής: Κάθε χρόνο η Φιλαρμονική έκανε 27 με 30 εκδηλώσεις, ανάλογα με τη σεζόν και τις ανάγκες του δήμου. Υπήρχαν οι σταθερές εκδηλώσεις και οι έκτακτες. Για παράδειγμα το 2018 είχε έρθει από το Άγιο Όρος η εικόνα της Παναγίας.

Αγκίδα: Συμμετέχετε στη Φιλαρμονική ως εκτελεστής και ως δάσκαλος για πάνω από 20 χρόνια. Πότε βρέθηκε στο καλύτερό της σημείο;

Ηλίας Πιντής: Η Φιλαρμονική άκμασε λίγο πριν την πανδημία. Το 2019 και στις αρχές του 2020 η Φιλαρμονική αριθμούσε 35 άτομα και είχε φυτώριο άλλα 15 παιδιά. Όλοι αυτοί οι εκτελεστές ανήκαν στη δύναμη της Φιλαρμονικής.

Αγκίδα: Άρα η καλύτερη περίοδος για τη Φιλαρμονική ήταν στα χρόνια που ήσασταν εσείς αρχιμουσικός.

Ηλίας Πιντής: Από την ώρα που ανέλαβα αρχιμουσικός υπήρχε μια συνεχής ανοδική πορεία. Η Φιλαρμονική ήταν στημένη με τέτοιον τρόπο ώστε με μαθηματική ακρίβεια να αναπτυχθεί, γιατί αυτό σπούδασα και ήξερα πώς να το κάνω. Άλλωστε σπούδασα στην Κέρκυρα, έζησα μεγάλες Φιλαρμονικές και προσπάθησα να μεταλαμπαδεύσω ένα μέρος από αυτό που έζησα εδώ στο δήμο μας. Η Φιλαρμονική εξελισσόταν πάρα πολύ καλά στη βάση αυτή. Κάθε χρόνο υπήρχε επαφή με τα σχολεία, ενημερώναμε για τη Φιλαρμονική και η Δημοτική Επιχείρηση και εγώ προσωπικά προκειμένου νέα παιδιά να πλαισιώσουν την μπάντα.

Η Φιλαρμονική έφτασε σε καλό επίπεδο και μπορούσε να γίνει ακόμα καλύτερη. Έπρεπε να οργανωθεί πλέον διαφορετικά σαν αυτόνομος Οργανισμός. Η Φιλαρμονική θα έπρεπε να υπάγεται στην αντιδημαρχία Πολιτισμού, στην οποία ποτέ δεν ανήκε.

Αγκίδα: Πώς γίνονταν τα μαθήματα στη Φιλαρμονική;

Ηλίας Πιντής: Τα μαθήματα με όλα τα παιδιά που έρχονταν στη Φιλαρμονική γίνονταν ατομικά. Ήταν ιδιαίτερα. Δεν υπήρχε τμήμα. Το κάθε παιδί έκανε ατομικό μάθημα μία φορά την εβδομάδα για να μάθουν τα βασικά της μουσικής και κατόπιν βλέπαμε με το κάθε παιδί ξεχωριστά ποιο όργανο θέλει να ακολουθήσει. Όταν υπήρχε ενδιαφέρον από κάποιο παιδί, τότε το καλούσα στην ομαδική πρόβα μαζί με τους γονείς του για να δούνε το τελικό αποτέλεσμα και το σύνολο στο οποίο θα εντασσόταν. Έκανα έξι ώρες μαθήματα ημερησίως, είχαμε μία γενική πρόβα κάθε εβδομάδα.

Αγκίδα: Ο χώρος που στεγαζόταν η Φιλαρμονική στο δημοτικό κτήριο στην οδό 28ης Οκτωβρίου στον Εύοσμο ήταν ο κατάλληλος;

Ηλίας Πιντής: Ο χώρος στο δημοτικό κτίριο στην 28ης Οκτωβρίου ήταν καλός. Δεν είχαμε πρόβλημα. Όταν είχαμε γενική πρόβα, μας έδιναν και τη διπλανή αίθουσα του πιάνου. Η αίθουσα βάφτηκε, πήρε internet, πήρε τηλέφωνο, καθαρίστηκαν οι στολές και φτιάχτηκαν από το τμήμα κοπτικής και ραπτικής, αγοράστηκαν όσα όργανα χρειάζονταν. Όλα αυτά έγιναν πριν τη συγκεκριμένη διοίκηση.

Αγκίδα: Οι υποχρεώσεις της Δημοτικής Επιχείρησης έληγαν στην πρόσληψη ενός επιμορφωτή για ένα οκτάμηνο; Τον προγραμματισμό για τη λειτουργία της, τα σχέδια της ανάπτυξής της τα χρέωναν στον επιμορφωτή;

Πιντής Ηλίας: Τέσσερα χρόνια είμαι επιμορφωτής. Τέσσερις σεζόν με οκτάμηνες συμβάσεις. Οι πρώτες δύο με τη διοίκηση του κυρίου Σούλα. Η επαφή μου ήταν με τον πρόεδρο της Δημοτικής Επιχείρησης. Είχα οργανόγραμμα και συζητούσαμε με τον πρόεδρο για το τι θέλουμε να κάνουμε, για το πώς θέλουμε να προχωρήσει η Φιλαρμονική, για τις ανάγκες. Την εισήγηση την έκανα εγώ. Κάθε χρόνο πρόσθετα στόχους. Για παράδειγμα ήρθα σε επαφή και με το Αριστοτέλειο και με το πανεπιστήμιο Μακεδονίας για να μπορούν στη Φιλαρμονική να έρθουν φοιτητές για πρακτική άσκηση. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαν να γίνονται επιπλέον μαθήματα στους μαθητές της Φιλαρμονικής και να την μεγαλώσουμε πιο γρήγορα. Θα μπορούσαμε να έχουμε φοιτητές για πρακτική άσκηση εξειδικευμένους σε διαφορετικά όργανα. Θα μπορούσε η Φιλαρμονική να χωριστεί σε ομάδες όπως για παράδειγμα βαρύτονων, τρομπετών, κλαρινέτων, σαξοφώνων κτλ. Αυτό δεν προχώρησε γιατί η Φιλαρμονική δεν ήταν Οργανισμός στον οποίον να μπορούσε να αναγνωριστεί η πρακτική άσκηση των φοιτητών.

Έκανα επίσης προτάσεις για να φέρει ο δήμος μεγάλους καλλιτέχνες, να κάνουν συναυλίες στο δήμο και να πλαισιωθούν από τη Φιλαρμονική. Με τον τρόπο αυτό θα διαφημίζαμε τη Φιλαρμονική στα μικρά παιδιά και θα τη μεγαλώναμε. Δεν υπήρξε ανταπόκριση ούτε σ’ αυτό.

Στο δήμο μας δεν υπάρχει μητρώο εθελοντή. Το ζήτησα γιατί είναι χρήσιμο για τις σπουδές των παιδιών αφού για να κάνουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό το ότι είναι εθελοντές στη Φιλαρμονική έχει σημασία. Ούτε κι αυτό το απλό πράγμα δεν έγινε.

Αγκίδα: Πότε έγινε η ενοποίηση των Φιλαρμονικών του Ευόσμου και του Ελευθερίου Κορδελιού;

Ηλίας Πιντής: Η ενοποίηση των δύο Φιλαρμονικών έγινε τέλη του 2017. Η Φιλαρμονική του Ευόσμου αριθμούσε τότε 8 έως 10 άτομα. Η Φιλαρμονική του Κορδελιού αριθμούσε 6 άτομα. Στα δύο πρώτα χρόνια της θητείας μου διπλασιάστηκαν τα άτομα και μπήκε σε άλλη βάση η Φιλαρμονική.

Αγκίδα: Μαθήματα γίνονταν κατά την περίοδο της πανδημίας;

Ηλίας Πιντής: Βέβαια γίνονταν. Περίπου κατά 70%. Διαδικτυακά όπως όριζε ο νόμος. Επίσης χρέωνα όργανα στα παιδιά για να μπορούν να μελετάνε στο σπίτι. Πριν τελειώσει η σύμβασή μου έπαιρνα φυσικά τα όργανα πίσω και τα χρέωνα ξανά όταν ξεκινούσε νέα σύμβαση. Τα δύο χρόνια του κορονοϊού τα παιδιά χρεώνονταν όργανα και μελετούσαν στο σπίτι. Παρά τις δυσκολίες δηλαδή η Φιλαρμονική λειτουργούσε.

Αγκίδα: Πώς φτάσαμε λοιπόν στο σημείο να φαίνεται μια Φιλαρμονική σε διάλυση; Πώς φτάσαμε στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου του 2021 που η Φιλαρμονική παρουσιάστηκε με 5 κρουστά και 6 πνευστά;

Ηλίας Πιντής: Στις εκδηλώσεις που γίνονταν πριν την πανδημία ο αριθμός των εκτελεστών που λάμβανε μέρος σε κάθε μία από αυτές δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 20 άτομα και σε κάποιες ξεπέρασε τα 30 με αποκορύφωμα την περιφορά του Επιταφίου το 2019 που έγινε με 34 άτομα.

Ενάμιση χρόνο παρελάσεις και εκδηλώσεις δεν γίνονταν. Από την 28η Οκτωβρίου τους 2019 μέχρι την εκδήλωση του Ιουνίου του 2021 που ήταν παρούσα η Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη δεν έγιναν εκδηλώσεις. Στη συγκεκριμένη εκδήλωση ήμασταν 20 άτομα. Αυτή ήταν η πρώτη εκδήλωση μετά από ενάμιση χρόνο που δεν παίζαμε γιατί απαγορεύονταν οι εκδηλώσεις. Αργόμισθος λοιπόν δεν ήμουν. Την είχα έτοιμη τη Φιλαρμονική να παίξει. Εκείνην την περίοδο ήμουν με σύμβαση.

Μετά την εκδήλωση αυτή με τη Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη αμέσως επόμενη εκδήλωση ήταν η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου 2021, αφού λιτανείες δεν γίνονταν μέχρι τότε με ΦΕΚ. Μεσολάβησαν λοιπόν δύο ολόκληρα χρόνια από παρέλαση σε παρέλαση.

Στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου του 2019 έπαιξαν 27 εκτελεστές. Τότε είχε αναλάβει η διοίκηση Μανδαλιανού. Σ’ εκείνην την παρέλαση πάλι εγώ ήμουν εκτός σύμβασης, αλλά την έκανα κανονικότατα.

Αγκίδα: Αυτά τα δύο χρόνια οι εκτελεστές χρεώνονταν όργανα, μελετούσαν, υπήρχε κινητικότητα της Φιλαρμονικής έστω και με αυτόν τον τρόπο μέσα στην πανδημία. Πώς λοιπόν φτάσαμε στην 28η Οκτωβρίου του 2021 που η Φιλαρμονική παρουσίασε αυτήν την κακή εικόνα; Τι συνέβη; Ποιος φταίει;

Ηλίας Πιντής: Η τελευταία μου σύμβαση έληγε στα μέσα Οκτωβρίου 2021. Στην παρέλαση λοιπόν της 28ης Οκτωβρίου του 2021 ήμουν εκτός σύμβασης. Όταν ξεκινούσε η τελευταία μου σύμβαση, δέχτηκα τηλέφωνο από τη Δημοτική Επιχείρηση προκειμένου να με ενημερώσουν ότι η Φιλαρμονική μετακόμιζε στο κτίριο Μελίνα Μερκούρη στο Κορδελιό χωρίς να ενημερωθώ και να ρωτηθώ. Εγώ, γνωρίζοντας το χώρο που μετακόμισαν τη Φιλαρμονική, τους είπα πως δεν είναι σωστό. Ο χώρος στον οποίο μεταφέρθηκε η Φιλαρμονική είναι ένα δωμάτιο από τα πολλά που υπάρχουν στον όροφο και στα οποία φιλοξενούνται τα επιμορφωτικά της Κοπτικής Ραπτικής, του Θεάτρου και του πιάνου. Στον κεντρικό χώρο του ορόφου που υπάρχει ένα θεατράκι γίνονται διάφορες εκδηλώσεις του δήμου και επίσης εκεί κάνει εκδηλώσεις και το ΚΑΠΗ. Ο ιδιαίτερος χώρος στον οποίο η διοίκηση του δήμου μετακόμισε τη Φιλαρμονική δεν έχει παράθυρα, δεν έχει εξαερισμό, έχει ξηλωμένα ρικοφόν, ψευδοροφές πεσμένες, μοκέτες ξεσκισμένες και είναι μέσα στη βρώμα. Ο χώρος αυτός ήταν το παλιό στούντιο του Κορδελιού το οποίο χρησιμοποιούσαν για αποθηκευτικό χώρο οι ηχολήπτες.

Αγκίδα: Δηλαδή ο χώρος μόνο φοβερός και τρομερός δεν ήταν όπως τον περιέγραψε η διοίκηση του δήμου στο Δημοτικό Συμβούλιο…

Ηλίας Πιντής: Ακριβώς. Εκτελεστές αρνήθηκαν να έρθουν σ’ αυτό το χώρο και αυτό όχι όπως ειπώθηκε γιατί ήθελαν τα κόκκινα χαλιά του κτιρίου του Ευόσμου και γιατί δεν ήθελαν να πάνε στο Κορδελιό. Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα να πάμε στο Κορδελιό εφόσον η αίθουσα θα ήταν κατάλληλη. Όταν μου είχαν πει για να βρεθεί κατάλληλη αίθουσα στο ΘΕΠΑΝ είχα συμφωνήσει. Το πρόβλημα ήταν τα χάλια στα οποία βρίσκεται ο χώρος στον οποίο μετακόμισαν τη Φιλαρμονική στο κτίριο «Μελίνα Μερκούρη». Ένας κοινόχρηστος χώρος στον οποίο μπαινοβγαίνει πολύς κόσμος και στον οποίο μόνο μάθημα και πρόβα δεν μπορεί να γίνει. Σε ένα χώρο που γίνονται και άλλα επιμορφωτικά προγράμματα την ίδια ώρα πώς είναι δυνατόν να παίξει ένα πνευστό και να μην ενοχλήσει; Εκεί γίνονται κι άλλα μαθήματα. Όταν ήρθαν οι παλιοί εκτελεστές να κάνουμε την πρόβα για την εκδήλωση με τη Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη και είδαν το χώρο, αντέδρασαν.

Αγκίδα: Άρα στην 28η Οκτωβρίου του 2021 εμφανίστηκε η Φιλαρμονική με τόσο λίγα άτομα γιατί αρκετοί αρνήθηκαν να παίξουν εξαιτίας της μεταφοράς στο συγκεκριμένο ακατάλληλο χώρο στο κτίριο «Μελίνα Μερκούρη»;

Ηλίας Πιντής: Έτσι ακριβώς.

Αγκίδα: Οι εκτελεστές είπαν στη διοίκηση του δήμου ότι υπάρχει πρόβλημα με το χώρο που μεταφέρθηκε η Φιλαρμονική;

Ηλίας Πιντής: Βέβαια. Την 28η Οκτωβρίου του 2021 συναντήθηκα με το δήμαρχο, του εξήγησα τα προβλήματα με το χώρο και ότι είναι ακατάλληλος, τα προβλήματα με τις συμβάσεις μου γιατί δεν γίνεται να δουλεύω συνεχώς εκτός σύμβασης, το ότι δεν μπορώ να πάρω ευθύνη ανηλίκων εκτός σύμβασης. Επίσης του είπα ότι το μόνο που έκαναν όλες οι διοικήσεις για τους εκτελεστές της Φιλαρμονικής ήταν ευχαριστήρια τραπέζια μετά τις παρελάσεις. Η συγκεκριμένη διοίκηση δεν το έκανε ούτε για την 28η Οκτωβρίου του 2019, ούτε για την 28η Οκτωβρίου του 2021 που έγιναν παρελάσεις. Ο δήμαρχος μου απάντησε ότι θα βρεθεί οπωσδήποτε χώρος για τη Φιλαρμονική. Τελικά αποφάσισα να συμμετάσχω στην παρέλαση με την προϋπόθεση ότι σύντομα θα γίνει νέα σύμβαση, αλλά όπως είπα απείχαν εκτελεστές της Φιλαρμονικής γιατί δεν ήθελαν να πάει η Φιλαρμονική στο συγκεκριμένο ακατάλληλο χώρο.

Η τοποθέτηση μέλους της διοίκησης του δήμου που είπε ότι αναπόφευκτα η μία από τις δύο παρελάσεις πέφτει εκτός της οκτάμηνης σύμβασης του αρχιμουσικού δεν ισχύει. Η σύμβαση μπορούσε να αρχίζει τον Οκτώβριο και να λήγει τον Ιούνιο όπως έγινε στις δύο πρώτες συμβάσεις μου.

Το πρόβλημα με την εργασία εκτός συμβάσεων θα μπορούσε εφήμερα να λυθεί με μπλοκάκι αλλά κάτι τέτοιο δεν μου προτάθηκε. Βέβαια υπήρχε κίνδυνος μια τέτοια κατάσταση να γίνει μόνιμη και αυτό δεν ήταν σωστό γιατί με παρόμοιο τρόπο είχε λειτουργήσει η Φιλαρμονική παλιότερα και είχαν δημιουργηθεί πολλά προβλήματα.

Αγκίδα: Άρα η διοίκηση γνώριζε γιατί η Φιλαρμονική παρουσιάστηκε με τόσο λίγα άτομα την 28η Οκτωβρίου του 2021…

Ηλίας Πιντής: Βέβαια γνώριζε. Τα είπα στον ίδιο το δήμαρχο.

Αγκίδα: Από τις 15 Οκτωβρίου του 2021, που έληξε η σύμβασή σας, μέχρι τώρα δεν έχει γίνει καινούργια σύμβαση;

Ηλίας Πιντής: Όχι.

Αγκίδα: Άρα από 15 Οκτωβρίου του 2021, που έληξε η σύμβασή σας, μέχρι την 25η Μαρτίου του 2022 δεν γινόταν ούτε μαθήματα ούτε πρόβες;

Ηλίας Πιντής: Όχι. Δεν γίνονταν.

Αγκίδα: Οπότε η Φιλαρμονική ήταν στον αέρα επί 5 μήνες οι οποίοι μάλιστα ήταν οι μήνες μεταξύ των δύο παρελάσεων;

Ηλίας Πιντής: Έτσι ακριβώς.

Αγκίδα: Σ’ αυτό το διάστημα εσείς τους ενοχλήσατε για να τους ρωτήσετε για νέα σύμβαση;

Ηλίας Πιντής: Βεβαίως. Επικοινωνούσα με τη Δημοτική Επιχείρηση. Τρεις φορές επικοινώνησα με τη ΔΗΚΕΚΕ.

Αγκίδα: Τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά δεν παίξατε;

Ηλίας Πιντής: Όχι. Δέχτηκα τηλέφωνο από τη διοίκηση του δήμου για να συμμετάσχω και τότε εκτός σύμβασης. Δεν συμμετείχα.

Αγκίδα: Πότε η διοίκηση του δήμου ήρθε σε επαφή μαζί σας για την παρέλαση της 25ης Μαρτίου;

Ηλίας Πιντής: Μετά την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Εγώ πλέον εργαζόμουν σαν αναπληρωτής καθηγητής και μάλιστα ανέλαβα την υποχρέωση στο σχολείο στο οποίο εργάζομαι να συνοδεύσω το τμήμα παρελάσεως, αφού ο δήμος δεν είχε κάνει καμία ενέργεια. Όταν λοιπόν επικοινώνησαν μαζί μου από το δήμο, εγώ τους ενημέρωσα ότι εργάζομαι ως αναπληρωτής καθηγητής και ότι έχω αναλάβει υποχρέωση κατά την ημέρα της παρέλασης στο σχολείο. Μου ζήτησαν να περάσω από το δημαρχείο να το συζητήσουμε και η απάντηση μου ήταν πως δεν μπορώ να λειτουργήσω ξανά εκτός σύμβασης. Μετά λίγες ημέρες μου τηλεφώνησε ο δήμαρχος και πάλι κατά τις ώρες που εργάζομαι. Με ρώτησε αν θα κάνουμε την παρέλαση, του απάντησα ότι εργάζομαι ως αναπληρωτής και ότι δεν μπορώ να λειτουργήσω για άλλη μια φορά εκτός σύμβασης ενώ τα ίδια λέγαμε και στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. Η απάντηση του κυρίου δημάρχου σε όσα του είπα σχετικά με αυτά που μου είχε ο ίδιος υποσχεθεί στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου του 2021 και δεν έγινε τελικά τίποτα, ήταν «καλή σταδιοδρομία».

Μετά από αυτό επικράτησε χάος, ανακατεύτηκαν οι πάντες, δέχτηκα τεράστια εκτός ορίων πίεση από άτομα της διοίκησης. Τηλέφωνα καθημερινά και συνεχώς. Απαντούσα στα τηλέφωνα και δεν είναι αλήθεια ότι δεν απαντούσα. Μίλησα με το δήμαρχο. Μίλησα και με τους αντιδημάρχους. Ότι είχαμε να πούμε το είπαμε, αλλά συνέχισαν να με πιέζουν. Αναγκάστηκα να τους ζητήσω να μην με ενοχλούν γιατί εργάζομαι και αναγκάστηκα να επαναλάβω ότι εκτός σύβασης δεν πρόκειται να συμμετάσχω ξανά σε εκδηλώσεις. Όλα εκτός σύμβασης. Εγώ με ποιον τρόπο θα ταΐζω την οικογένειά μου, θα πληρώνω το ενοίκιό μου, θα ανταπεξέρχομαι στις υποχρεώσεις μου;

Αγκίδα: Είπε η διοίκηση ότι δεν γνώριζε τα τηλέφωνα των μελών της Φιλαρμονικής. Δεν υπάρχει μητρώο; Δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα τηλέφωνα;

Ηλίας Πιντής: Σαφώς και υπάρχει μητρώο, σαφώς και υπάρχουν καταγεγραμμένα τηλέφωνα, σαφώς και υπάρχουν καταγραφές και σε στολές και σε όργανα. Μπορούσαν να τα βρουν αλλά ζητούσαν τα τηλέφωνα από εμένα. Εγώ ρώτησα τους εκτελεστές και κατηγορηματικά όλοι μου απάντησαν ότι δεν ήθελαν να δώσω τα τηλέφωνά τους.

Ο δήμαρχος μίλησε τελικά με μέλος της Φιλαρμονικής για να πει ότι τα μέλη της Φιλαρμονικής έχουν υποχρεώσεις και όχι μόνο δικαιώματα. Η απάντηση που πήρε ήταν ότι στα χρόνια της διοίκησής του τα μέλη της Φιλαρμονικής μόνο υποχρεώσεις έχουν και κανένα δικαίωμα.

Αγκίδα: Άρα τα μοναδικά προβλήματα τα οποία υπήρχαν ήταν ο χώρος και το εθιμοτυπικό τραπέζι. Δεν ζήτησαν κάτι άλλο τα παιδιά;

Ηλίας Πιντής:   Ζήτησαν αυτά καινούργιες στολές γιατί είναι 20ετίας, σεβασμό στο πρόσωπό τους, να μην θεωρεί η διοίκηση τους εθελοντές του χεριού της και να μην τους αναζητά μόνο για να βγάλουν το φίδι από την τρύπα σε μεγάλες εκδηλώσεις. Δεν ζήτησαν κάτι άλλο. Ενόχλησα το γραφείο δημάρχου τρεις φορές γι’ αυτό το τραπέζι μετά την 28η Οκτωβρίου του 2021. Όλες τις φορές μου απάντησαν πως θα το κανονίσουν.

Αγκίδα: Τελικά δηλαδή ο Ηλίας Πιντής δεν ήταν ούτε τεμπέλης ούτε αργόμισθος που ενώ καθόταν και πληρωνόταν επί δύο χρόνια χωρίς να κάνει τίποτα, δεν ανταποκρίθηκε μία φορά που είχε την ανάγκη του ο δήμος…

Ηλίας Πιντής: Νομίζω ότι απάντησα. Μάλιστα δούλεψα κάτω από τις δύσκολες συνθήκες του κορονοϊού που όλοι βιώσαμε. Όσα ακούστηκαν για μένα ήταν πολύ άδικα, δεν έχω δώσει τέτοιου είδους δικαιώματα, δεν μου άξιζαν. Περισσότερο απ’ όλους με γνωρίζουν οι εκτελεστές της Φιλαρμονικής. Ρωτήστε εκείνους εάν ήμουν αργόμισθος. Έχω δώσει την ψυχή μου στη Φιλαρμονική, ήμουν διατεθειμένος να δώσω ακόμα παραπάνω και η ανταμοιβή ήταν να μου κόψουν τα φτερά και να πούνε όλα όσα είπανε. Τέτοιες συμπεριφορές το μόνο που κάνουν είναι να διώξουν άτομα που θέλουν να προσφέρουν.

Όλοι οι υπόλοιποι επιμορφωτές θα κάνουν το μάθημά τους και θα τελειώσουν. Ο επιμορφωτής της Φιλαρμονικής, γιατί η σύμβασή μου δεν ήταν ως αρχιμουσικού, ήταν υποχρεωμένος να βγάζει υπηρεσίες πέραν των μαθημάτων για τα οποία είχε προσληφθεί. Όλες οι εμφανίσεις, οι εκδηλώσεις, οι παρελάσεις της Φιλαρμονικής ήταν έξω από τα καθήκοντά μου ως επιμορφωτή. Όλα αυτά γίνονταν γιατί ήθελα και τα έκανα. Έβγαζα 30 εκδηλώσεις τη χρονιά, οι οποίες ήταν εκτός του καθηκοντολογίου μου. Έβγαλαν τόση χολή απέναντί μου ενώ εγώ από τα πέντε που έπρεπε να κάνω, έκανα δέκα.

Αγκίδα: Δηλαδή όλες αυτές οι κουβέντες περί δική σας αργομισθίας ήταν για να καλύψουν τη δική τους ανεπάρκεια;

Ηλίας Πιντής: Σαφώς.

Αγκίδα: Εάν δεν γίνει αυτόνομος Οργανισμός η Φιλαρμονική μπορεί να υπάρξει πρόοδος;

Ηλίας Πιντής: Όχι. Πρέπει να γίνει αυτόνομος Οργανισμός και να οργανωθεί εκ νέου. Όταν έχεις μία μαγιά παλιών εκτελεστών και θέλεις να βγάλεις νέους, δεν κλωτσάς τη μαγιά που έχεις.

Αγκίδα: Θεωρείτε δηλαδή ότι οι ενέργειες της διοίκησης και η συμπεριφορά της ήταν κλωτσιά στους παλιούς εκτελεστές;

Ηλίας Πιντής: Δυστυχώς ναι.

Αγκίδα: Η διοίκηση του δήμου είπε πως οι μουσικοί που έπαιξαν την 25η Μαρτίου αντικαθιστώντας τη Φιλαρμονική του δήμου μας το έκαναν εθελοντικά…

Ηλίας Πιντής: Το ότι οι μουσικοί που έπαιξαν την 25η Μαρτίου πληρώθηκαν, το διασταύρωσα από τρεις μουσικούς.

Το video είναι από την περιφορά του Επιταφίου το 2019

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ