Socialize

Socialize

Socials

Reunion 165x265

Λύσεις στα προβλήματα των κοιμητηρίων προωθεί με γοργούς ρυθμούς η νέα διοίκηση

07-09-2020

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησαν στην «Αγκίδα» ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Δυτικής Θεσσαλονίκης, κύριος Κυριακίδης Γρηγόρης και ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Δυτικής Θεσσαλονίκης, κύριος Τράκας Πέτρος. Ο Σύνδεσμος Δυτικής Θεσσαλονίκης διαχειρίζεται τα κοιμητήρια του Ευόσμου. Ο Σύνδεσμος είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και κάνει ισολογισμούς γύρω στο ένα εκατομμύριο, δεν έχει χρέη και εργάζονται σε αυτόν 31 άτομα.

Η συνέντευξη ξεκίνησε ως εξής με τον κύριο Γρηγόρη Κυριακίδη, ο οποίος είναι και δημοτικός σύμβουλος του δήμου Κορδελιού Ευόσμου: «Εμείς αναλάβαμε ως νέα διοίκηση του Συνδέσμου Δυτικής Θεσσαλονίκης, του Συνδέσμου που διαχειρίζεται τα κοιμητήρια, από τις 9 Ιανουαρίου του 2020. Είναι τιμή να εκλεγώ σαν αντιπρόεδρος με πρόεδρο τον Θεόφιλο Πατέλη από το δήμο της Θεσσαλονίκης. Σ’ εκείνες τις εκλογές εξελέγη και εκτελεστική, στην οποία συμμετέχει και η κυρία Πασχαλίδου από τον δήμο μας. Εξελέγησαν όλοι παμψηφεί με δέκα τρεις ψήφους. Το ΔΣ απαρτίζεται από 13 μέλη απ’ όλους τους δήμους που συμμετέχουν στον σύνδεσμο Δυτικής Θεσσαλονίκης. 6 μέλη είναι από τον δήμο Θεσσαλονίκης, 2 από τον δήμο Κορδελιού Ευόσμου, 2 από τον δήμο Παύλου Μελά, 2 από τον δήμο Νεάπολης Συκεών και 1 από τον δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης. Ήρθαμε σε ένα άγνωστο πεδίο κι εγώ και ο πρόεδρος, ο κύριος Πατέλης, καθώς και οι δύο εκλεγόμαστε για πρώτη φορά όχι μόνο ως μέλη του Συνδέσμου, αλλά και ως δημοτικοί σύμβουλοι.

Οι πρώτοι δύο μήνες ήταν αναγνωριστικοί για να δούμε τι γίνεται. Αντιμετωπίσαμε κάποια προβλήματα του παρελθόντος. Προσπαθήσαμε να αντιληφθούμε τα προβλήματα που υπήρχαν για να τα αντιμετωπίσουμε και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Αυτό που συναντήσαμε ήταν ένα κλίμα όχι τόσο καλής συνεργασίας μεταξύ των τμημάτων των Κοιμητηρίων. Δεν υπήρχε καλή επικοινωνία. Υπάρχουν τέσσερα τμήματα. Υπάρχει το τμήμα των Διοικητικών και Οικονομικών, το τμήμα των Τεχνικών Υπηρεσιών, το τμήμα Ταφών/Εκταφών και το τμήμα Πρασίνου. Υπήρχε κακή επικοινωνία στον τρόπο που γίνονταν τα διαδικαστικά. Τα τμήματα και το προσωπικό τους είναι των Κοιμητηρίων. Υπήρχαν λοιπόν προβλήματα μεταξύ των τμημάτων. Υπήρχε εδώ ένα καλό στέλεχος για τον οποίο είχα ακούσει τα καλύτερα λόγια. Ο Θανάσης ο Παζαρτζόγλου, δάσκαλος της δημόσιας διοίκησης πράγμα που το παραδέχονται όλοι. Η προηγούμενη διοίκηση των Κοιμητηρίων τον είχε παραγκωνισμένο, τον είχε απλά σαν γραμματέα των συμβουλίων. Εγώ ήθελα να αξιοποιηθεί και βρήκαμε τον τρόπο να τον αξιοποιήσουμε.

Γίνανε διάφορες ζυμώσεις και συζητήσεις και καταλήξαμε στο μοντέλο που υπάρχει τώρα. Βάλαμε έναν άνθρωπο να ασκεί διοικητικά καθήκοντα κι αυτός είναι ο κύριος Τράκας Πέτρος. Από την άλλη αξιοποιούμε τον κύριο Παζαρτζόγλου για να μας ξεκλειδώσει όλα τα θέματα της δημόσιας διοίκησης. Με το τωρινό σχήμα του Διοικητικού Συμβουλίου, την Εκτελεστική Επιτροπή στην οποία είμαστε εγώ, ο Πρόεδρος και η κυρία Πασχαλίδου, αλλά και μαζί με τους συνεργάτες μας έχουμε βάλει καλές βάσεις για να προχωρήσουν διάφορα σημαντικά πράγματα για τον Σύνδεσμο.

Το κύριο όμως πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σαν σύνδεσμος είναι το πρόβλημα με τις ταφές. Είναι πολύ μικρός ο χρόνος της ταφής ώστε δεν γίνεται σωστή αποστέωση. Στόχος μας είναι λοιπόν να λύσουμε αυτό το πρόβλημα επεκτείνοντας τα κοιμητήρια. Η προηγούμενη διοίκηση πήρε μια απόφαση για επέκταση των κοιμητηρίων και γι’ αυτό βρήκαμε μία μελέτη από εκείνην. Η μελέτη αφορούσε σε ένα κομμάτι Βορειοανατολικά του κοιμητηρίου έκτασης 55 στρεμμάτων, στο οποίο μπορούσαν να γίνουν 2.500 τάφοι. Το κομμάτι αυτό βλέπει προς Ευκαρπία. Υπήρχε μία μελέτη από την Εγνατία Κατασκευαστική με κόστος έργο 8,8 εκατομμύρια ευρώ. Το κόστος ήταν μεγάλο γιατί περιλάμβανε κατασκευές με πολλά μπετά. Τάφοι με 50 πόντους θεμέλιο γιατί η κατασκευή προέβλεπε τάφους τον έναν πάνω στον άλλον για να κατασκευαστούν περισσότεροι. Το πρόβλημα με αυτήν τη μελέτη ήταν ότι ο Σύνδεσμος έπρεπε να μπει σε δανεισμό κάτι που δεν θέλαμε σαν νέα διοίκηση και αυτό μας συμβούλεψαν και οι περισσότεροι εργαζόμενοι και προϊστάμενοι του Συνδέσμου για να μην κινδυνέψουν τα οικονομικά του Συνδέσμου. Υπήρχε επίσης πρόβλημα γιατί δεν ήταν όλα τα οικόπεδα από αυτά τα 55 στρέμματα τακτοποιημένα κτηματολογικά. Έγινε δηλαδή μια μελέτη σε κάτι που δεν είναι 100% δικό μας.

Η προηγούμενη λοιπόν μελέτη δεν μπορούσε να προχωρήσει. Υπήρχε ένας χώρος, ακριβώς βόρεια που βλέπει Ωραιόκαστρο, 65 στρεμμάτων. Προχωράμε σε νέα μελέτη με τη Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης, η οποία είναι στη λογική με την οποία υπάρχουν οι ήδη υπάρχοντες τάφοι και βγαίνει στα 3,3 εκατομμύρια ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι με τις εκπτώσεις αυτό το έργο μπορεί να φτάσει το 1,5 εκατομμύριο. Έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις με την Περιφέρεια, όπου βρήκαμε ότι υπάρχουν αδιάθετα κονδύλια και έχουμε εξασφαλίσει σε μεγάλο ποσοστό η κατασκευή να γίνει με πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Αυτά τα 65 στρέμματα είναι κατοχυρωμένα, απλά το έδαφος είναι λίγο πιο επικλινές αλλά θα διαμορφωθεί κατάλληλα. Αυτά σημαίνουν ότι μπορούμε να προχωρήσουμε το έργο χωρίς δανεισμό. Το έργο συμπεριλαμβάνει 3.500 τάφους, επέκταση του οστεοφυλακίου, ανακαίνιση του κτιρίου της διοίκησης, επιπλέον 22 χωνευτήρια, περιβαλλοντική μελέτη και τεύχη δημοπράτησης γιατί εάν δεν συμπεριλαμβάνονται τα τεύχη δημοπράτησης το 50% της μελέτης είναι άχρηστο. Στο ποσό της προηγούμενης μελέτης ήταν μόνο η κατασκευή των τάφων. Καλώς εχόντων των πραγμάτων κι αν δεν υπάρξουν προβλήματα η επέκταση θα έχει ολοκληρωθεί σε περίπου έναν χρόνο, παρατείνοντας κατά ένα χρόνο την εκταφή των νεκρών και δίνοντας λύση στα προβλήματα που δημιουργούνται στη σημερινή κατάσταση.

Η προγραμματική σύμβαση με τη ΜΑΘ εστάλη στην Αποκεντρωμένη και απορρίφθηκε γιατί η ΜΑΘ δεν είναι στα μητρώα της Ελληνικής κυβέρνησης. Όμως και ο δήμος Κορδελιού Ευόσμου και ο δήμος Αμπελοκήπων Μενεμένης και ο δήμος Νεάπολη Συκεών έχουν προχωρήσει έργα με την ίδια Αναπτυξιακή και σε προσφυγές που κάνανε και οι τρεις δήμοι για το ίδιο πρόβλημα τις κέρδισαν. Στο στάδιο της προσφυγής βρισκόμαστε κι εμείς τώρα. Επίσης η απόρριψη της Αποκεντρωμένης ήταν γιατί, όπως λέει, δεν έχει ελεγχθεί το οικονομικό κόστος αυτού του έργου. Εμείς όμως ταυτόχρονα όταν στείλαμε την προγραμματική σύμβαση στην Αποκεντρωμένη, τη στείλαμε και στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Ο νέος νόμος λέει ότι από 1/7 και έπειτα οι προγραμματικές συμβάσεις όταν είναι κάτω από 300.000 ευρώ δεν χρειάζεται να στέλνονται για έλεγχο προς το Ελεγκτικό διότι η δικιά μας προγραμματική είναι στα 270.000 ευρώ, αλλά εμείς το στείλαμε, και η απάντηση του Ελεγκτικού ήταν ότι κακώς το στείλαμε. Αυτό το πρόβλημα που προέκυψε θα ξεπεραστεί σύντομα».

Όταν ανέλαβε η σημερινή διοίκηση βρήκε, όπως είπαν στη συνέντευξη ο κύριος Κυριακίδης και ο κύριος Τράκας, όλα τα χωνευτήρια γεμάτα μέχρι επάνω και ο κύριος Τράκας συμπλήρωσε: «Όταν ανέλαβα στις 9 Απριλίου το πρώτο πράγμα που έπρεπε να κάνω, κατ’ εντολή του προέδρου και του αντιπροέδρου, ήταν να φτιάξω τέσσερα νέα χωνευτήρια γιατί είχε έρθει ο κορωνοϊός και δεν ξέραμε τι είδους εξελίξεις θα έχουμε. Μπήκαμε λοιπόν στη διαδικασία να φτιάξουμε τα τέσσερα χωνευτήρια μέσα σε δέκα ημέρες. Η μελέτη έγινε από τη δική μας Τεχνική Υπηρεσία αφού έχουμε Πολιτικό Μηχανικό προϊστάμενο. Έγινε λοιπόν η μελέτη χωρίς να ξοδευτούν χρήματα του Συνδέσμου και κατασκευάστηκαν αυτά τα τέσσερα χωνευτήρια. Υπήρχε επίσης υπογεγραμμένη σύμβαση για χωματουργικές εργασίες, οπότε ανοίχτηκαν τα χωνευτήρια χωρίς πάλι να πληρώσει επιπλέον χρήματα ο Σύνδεσμος. Μέσα σε πέντε ημέρες έγιναν αυτές οι χωματουργικές εργασίες και αγοράσαμε μόνο τα υλικά που το κόστος τους έφτανε τα 4.000 ευρώ. Ουσιαστικά κάναμε τέσσερα μικρά χωνευτήρια σε λίγες ημέρες μόνο με 4.000 ευρώ».

Οι κύριοι Κυριακίδης και Τράκας είπαν στη συνέντευξη ότι «υπάρχει απόφαση του Ελεγκτικού Συμβουλίου του 2017 που λέει ότι ο Σύνδεσμος είναι υποστελεχωμένος κατά 46%. Επομένως προσλήψεις δεν μπορούμε να κάνουμε μέχρι το 2023 λόγω του μεσοπρόθεσμου. Επίσης δεν ενταχθήκαμε στην 3Κ και δεν έγιναν αιτήματα για την κινητικότητα από την προηγούμενη διοίκηση. Την προηγούμενη κινητικότητα την χάσαμε γιατί τα χαρτιά δεν είχαν ετοιμαστεί. Προσπαθήσαμε να κάνουμε προσλήψεις τετραμηνιτών λόγω κοροναϊού αλλά μας σταμάτησε το Ελεγκτικό Συνέδριο διότι αυτές οι κενές θέσεις από τον έλεγχο του 2017 θα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Συνδέσμου.

Πήγαμε μαζί με τους δημάρχους στην ίδια την Επίτροπο στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης και θέσαμε το πρόβλημα της πρόσληψης των τετραμινητών. Η απάντηση της Επιτρόπου ήταν ή να βάλει ο Σύνδεσμος ιδιώτη ή να βάλει τους υπαλλήλους του να κάνουν υπερωρίες. Επίσης μας είπε ότι στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης ξεβρώμισαν όταν μπήκε ιδιωτικό συνεργείο για την καθαριότητα. Καθαρή ώθηση προς την ιδιωτικοποίηση.

Οι 31 υπάρχοντες εργαζόμενοι καλύπτουν μόνο το 54% των αναγκών του συνδέσμου».

Ο κύριος Τράκας μίλησε και για τα υπόλοιπα προβλήματα που αντιμετώπιζε ο Σύνδεσμος λέγοντας τα εξής: «Βρήκαμε από την παλιά διοίκηση μία σύμβαση με μία εταιρεία security της Αθήνας η οποία ξεκινούσε στις 12/7/2019 και έληγε στις 12/7/2020. Όταν ήρθαμε εδώ ανακαλύψαμε ότι αυτή η εταιρία security μόνο πληρωνόταν. Ο συναγερμός του κτιρίου της διοίκησης δεν είχε συνδεθεί ποτέ με το κέντρο λήψης μνημάτων της εταιρείας. Το ανακαλύψαμε στις 9 Απριλίου εγώ και ο αντιπρόεδρος. Τελικά βρήκαμε ότι ο συναγερμός χτυπούσε στην προηγούμενη εταιρεία. Αυτή η εταιρεία για τον κάθε μήνα εισέπραττε 5.300 ευρώ. Στο ποσό αυτό είναι και οι τέσσερις υπάλληλοι στην πύλη. Το κοιμητήριο κλείνει στις 10 η ώρα το βράδυ. Από εκείνην την ώρα μέχρι το πρωί δεν υπάρχει άνθρωπος στην πύλη. Η εταιρεία αυτή είχε έδρα την Αθήνα και δεν είχε στη Θεσσαλονίκη καθόλου εποπτικό κομμάτι, ούτε για τους υπαλλήλους, ούτε για το σύστημα του συναγερμού. Η δική μας διοίκηση εξαιτίας του ότι δεν χτυπούσε ο συναγερμός στην εταιρεία ενεργοποίηση την ρήτρα του άρθρου 6 για το 5%. Βέβαια η ρήτρα ήταν ελάχιστη και θα μπορούσε να φτάσει μέχρι και 30%. Εμείς για τον Μάρτιο και Απρίλιο δεν τους πληρώσαμε. Τους πληρώσαμε μείον τη ρήτρα όταν συνδέθηκε ο συναγερμός.

Τώρα ανέλαβε μια αξιόπιστη εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Προσθέσαμε όμως σε αυτήν τη σύμβαση την επέμβαση οχήματος της εταιρείας. Επίσης τα ψυγεία του κοιμητηρίου λειτουργούν επί 24ωρου βάσεως. Σημαίνει δηλαδή ότι αν υπάρξει θάνατος τα μεσάνυχτα, έρχεται το όχημα της security και ανοίγει το κοιμητήριο. Αυτή η εταιρεία security θα πάρει 63.000 ευρώ για έναν χρόνο και μάλιστα η σύμβαση έχει περισσότερες υπηρεσίες από την προηγούμενη. Περιμένουμε έκθεση αυτής της εταιρείας ώστε είτε να τοποθετήσουμε κάμερες εντός του κοιμητηρίου είτε να προχωρήσουμε σε 24ωρη φύλαξη του κοιμητηρίου στην επόμενη σύμβαση».

Ο κύριος Τράκας αναφέρθηκε και στο προσωπικό του Συνδέσμου λέγοντας τα παρακάτω: «Με το που ανέλαβα έκανα συνάντηση με όλο το προσωπικό. Άκουσα τα προβλήματά τους και τα θέλω τους. Αυτό που ζήτησαν ήταν να βγούνε οι ιδιώτες από τα κοιμητήρια. Βάλαμε τα πράγματα κάτω για να δούμε αν μπορούμε να βγάλουμε τους ιδιώτες με την υποστελέχωση κατά 46% και με δύο μηχανήματα έργου που είχε ο Σύνδεσμος και ήταν παροπλισμένα. Το κοιμητήριο της Θέρμης έχει 14 υπαλλήλους ταφών εκταφών και 4 χειριστές μηχανημάτων έργου. Δεν χρειάζονται ιδιώτη. Κάνουν 24 εκταφές την ημέρα. Φτιάξαμε λοιπόν τα δύο μηχανήματα και ορίσαμε δύο υπαλλήλους για να εκπαιδευτούν ως χειριστές. Υπήρχε διορισμένος ΔΕ οδηγός ο οποίος δεν είχε αντικείμενο. Έχουμε καινούργιο φορτηγό. Ο οδηγός αυτός λοιπόν είναι δίπλα ακριβώς, ως δεύτερο φορτηγό, με το έργο του ιδιώτη, έχουμε μειώσει τα δρομολόγια του ιδιώτη οπότε πέφτει η τιμή της σύμβασης. Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των δύο χειριστών ο στόχος είναι οι ταφές εκταφές να γίνονται αποκλειστικά από τους υπαλλήλους του Συνδέσμου. Στην κατεύθυνση αυτή τροποποιούμε τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας, ο οποίος έχει να τροποποιηθεί από το 2009, ώστε να μπορέσουμε να προσλάβουμε μέσω ΑΣΕΠ υπαλλήλους με οκτάμηνες συμβάσεις, κάτι που τώρα δεν μπορούμε να κάνουμε. Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, εργάτες καθαριότητας και όποιες άλλες ειδικότητες χρειαζόμαστε.

Όσες φορές προσπάθησε να αλλάξει ο Οργανισμός σκόνταφτε στους εργαζόμενους και ένας λόγος ήταν γιατί στην τροποποίηση αλλάζαν τις ειδικότητες ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν τους εργαζομένους σε όποια καθήκοντα θέλουν. Τι κάναμε εμείς σαν νέα διοίκηση; Πρώτα ενημερώσαμε τους εργαζόμενους. Και οι εργαζόμενοι συμφώνησαν με τη διαδικασία που θα κάνουμε, με τις αλλαγές που θα κάνουμε.

Όσον αφορά τις συμβάσεις υδραυλικού και ηλεκτρολόγου με ιδιώτες πρέπει να τονίσουμε ότι συνάφθηκαν με τέτοιον τρόπο ώστε να πληρώνονται μόνο με την επίσκεψη που κάνουν.

Οι Σύνδεσμοι δεν εντάσσονται στα κοινωφελή του ΟΑΕΔ. Ήρθαμε σε επαφή με τον διευθυντή του ΟΑΕΔ και στην επόμενη προκήρυξη θα εντάσσονται και οι 65 Σύνδεσμοι ανά την Ελλάδα. Επίσης κάναμε τη διαδικασία και μπήκαμε στα Κοινωφελή της Εισαγγελίας ώστε να πάρουμε υπαλλήλους και από εκεί, ανθρώπους δηλαδή που εκτίουν την ποινή τους παρέχοντας κοινωνική εργασία. Επιπλέον θα πάρουμε προσωπικό εξάμηνης διάρκειας από τις πρακτικές των δημοσίων και ιδιωτικών ΙΕΚ.

Ο κύριος Τράκας αναφέρθηκε και στα στεφάνια από τις ταφές λέγοντας ότι «βγάζουμε στη δημοπρασία τα στεφάνια, τα κοντάρια και το στεφανάκι. Θα γίνεται δημοπρασία και θα έρχεται ένας να τα παραλαμβάνει. Δεν θα μπαίνει μέσα όποιος θέλει να τα παίρνει».

Στην ερώτηση της «Αγκίδας» αν θα ήταν καλό να περάσει η διαχείριση των κοιμητηρίων στο δήμο Κορδελιού Ευόσμου και αν αυτό είναι δυνατό, αφού όλα τα άλλα κοιμητήρια ανήκουν σε έναν δήμο και η λειτουργία τους είναι πιο απλή και εύκολη, ο αντιπρόεδρος απάντησε ότι «για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να το αποφασίσουν ομόφωνα όλοι οι δήμοι. Πρέπει να παρθεί τέτοια απόφαση απ’ όλα τα δημοτικά συμβούλια. Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε τροποποίηση όσον αφορά τη διαχείριση. Κατά τα άλλα θα ήταν πιο ευέλικτο να περάσει η διαχείριση των κοιμητηρίων στο δήμο Κορδελιού Ευόσμου. Θα μπορούσε πιο εύκολα ο δήμος να μεταφέρει προσωπικό, θα μπορούσε να αναλάβει την καθαριότητα χωρίς τη σύναψη σύμβασης, το πράσινο επίσης.

Η νέα διοίκηση θα κάνει κάποιες προτάσεις ώστε ο δήμος Κορδελιού Ευόσμου, που είναι όμορος δήμος, να έχει μεγαλύτερη εκπροσώπηση στη διοίκηση. Και αυτό βέβαια θέλει απόφαση όλων των δημοτικών συμβουλίων που συμμετέχουν στο Σύνδεσμο».

Ο κύριος Κυριακίδης αναφέρθηκε και στην πρόσληψη του γενικού γραμματέα λέγοντας ότι «την πρόσληψη Γενικού Γραμματέα την αποφασίσαμε εγώ, ο πρόεδρος και οι δήμαρχοι. Ο κύριος Τράκας έχει βοηθήσει στο μέγιστο. Οργάνωσε εδώ πέρα πράγματα και καταστάσεις. Μπόρεσε να διαχειριστεί τα προβλήματα του παρελθόντος μα τη βοήθεια και του κυρίου Παζαρτζόγλου. Ήταν άδικη η κριτική που έγινε για την πρόσληψη Γενικού Γραμματέα. Σ’ έναν τόσο μεγάλο οργανισμό επιβάλλεται η παρουσία Γενικού Γραμματέα. Η πρόσληψη Γενικού Γραμματέα αποδείχτηκε απαραίτητη και στην πράξη. Άλλωστε είναι άλλος ο ρόλος του προέδρου και του αντιπροέδρου και άλλος ο ρόλος του Γενικού Γραμματέα».

Ο κύριος Τράκας αναφέρθηκε και σε τρεις δικαστικές διαμάχες που κληρονόμησε η νέα διοίκηση: «Όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση αντιμετώπισε τρεις αγωγές. Η μία ειδικά είχε μεγάλα ποσά. Είχε να κάνει με την αποκομιδή των απορριμμάτων από το 2011 μέχρι το 2015 στο ΦΟΔΣΑ. Το σκουπίδια πήγαιναν στο ΦΟΔΣΑ μόνο με μια προφορική συμφωνία. Ο ΦΟΔΣΑ λοιπόν έκανε αγωγή και ζήτησε 22.000 ευρώ για 896 τόνους σκουπιδιών από το 2011 έως το 2015. Η δεύτερη αγωγή ήταν από την εταιρεία “Ορθολογισμός Α.Ε.”, η οποία δεν πληρώθηκε τα 5.300 ευρώ για μελέτη που της δόθηκε να συντάξει από την προηγούμενη διοίκηση. Η τρίτη ήταν αγωγή εργαζομένων προς τον Σύνδεσμο για τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα κτλ.

Εμείς για να γλιτώσει ο Σύνδεσμος τα δικαστικά έξοδα προχωρήσαμε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό. Συνεννοηθήκαμε με τον πρόεδρο του ΦΟΔΣΑ και θα πληρώσουμε κατά 75% πέραν του ότι γλιτώνουμε τα δικαστικά έξοδα. Σε εξωδικαστικό επίσης συμβιβασμό προχωρήσαμε και με την εταιρεία “Ορθολογισμός Α.Ε.” και πληρώσαμε τα 5.300 ευρώ. Δώσαμε δηλαδή μόνο το κεφάλαιο χωρίς τους τόκους».

Κατά τη συνέντευξη έγινε γνωστό ότι με ενέργειες του Γενικού Γραμματέα ο οδηγός πήρε το επίδομα που δικαιούτο και επιπλέον πέντε εργαζόμενοι πήραν γάλα, αφού δικαιούνταν Μέσα Ατομικής Προστασίας. Όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση από Μέσα Ατομικής Προστασίας δεν υπήρχε ούτε γάντι στον σύνδεσμο, σύμφωνα με τα όσα είπαν ο αντιπρόεδρος και ο γενικός γραμματέας. Η νέα διοίκηση διέθεσε 6.000 ευρώ για Μέσα Ατομικής Προστασίας.

Η συνέντευξη ολοκληρώθηκε με την επισήμανση του κυρίου Τράκα ότι «υπάρχει πολύ καλή συνεργασία με τους εργαζόμενους» και ότι «με την κυρία Πασχαλίδου έχουμε άψογη συνεργασία».

You must be logged in to post a comment Login