Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024

«Λογοτεχνικές βαλίτσες»

Το 1ο ΕΠΑΛ Ευόσμου συμμετέχει με 13 μαθητές σε εγκεκριμένο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης,  e Twinning, για το σχολικό έτος 2017-2018 με θέμα: «Literature suitcases», «Λογοτεχνικές βαλίτσες». Σε συνεργασία με το 2ο Λύκειο Ευόσμου, το IES Parque Goya της Ισπανίας και το xi Liceum Ogolnoksztalcace W Krakowie της Πολωνίας επιδιώκεται η διερεύνηση της λειτουργίας, της οργάνωσης, των σκοπών μιας σχολικής βιβλιοθήκης και η φιλαναγνωσία.
Συγκεκριμένα οι δράσεις του προγράμματος εστιάζουν σε λογοτεχνικά κείμενα και αποσπάσματα με σκοπό την προσέγγιση του «ταξιδιού» από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Ταξίδια στην αρχαιότητα, ταξίδια στη φαντασία, ταξίδια επιλογής, ταξίδια εξ ανάγκης. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στα «ταξίδια» προσφύγων και μεταναστών, καθώς και στην προσπάθειά τους να ενταχθούν κάποιες φορές σε ένα δίγλωσσο εκπαιδευτικό σύστημα. Γι΄ αυτό το λόγο η δράση μας κινείται παράλληλα με το εγκεκριμένο από τον Εθνικό Φορέα Ι.ΚΥ. πρόγραμμα Erasmus+  στο οποίο  το 1ο ΕΠΑΛ Ευόσμου συμμετέχει, με αριθμό σύμβασης  2017-1-EL01-KA101-035363 και θέμα: «Οι δίγλωσσοι μαθητές στο σύγχρονο Επαγγελματικό Λύκειο.
Το παράδειγμα της ενσωμάτωσής τους μέσω της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Ελληνικό-Ευρωπαϊκό σχολείο και την κοινωνία».
Στόχος του προγράμματος e Twinning είναι εξ αρχής ένα λογοτεχνικό ταξίδι μέσω του οποίου οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με άλλες χώρες και πολιτισμούς, θα κατανοήσουν τη διαφορετικότητα και τη δυσκολία του κάθε ενός από τα προαναφερθέντα «ταξίδια», θα μοιραστούν απόψεις και ενδιαφέροντα με μαθητές άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Η διάρκεια του προγράμματος ανέρχεται σε ένα σχολικό έτος. Στη χρονική αυτή περίοδο οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες για τον Οδυσσέα και τον Δον Κιχώτη. Σκιτσάρησαν έργα εμπνευσμένα από τους ήρωες αυτούς, τα οποία και ανάρτησαν στην αντίστοιχη πλατφόρμα του e Τwinning. Κάποιοι επισκέφθηκαν το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και εστίασαν την προσοχή τους σε εκθέματα που είχαν σχέση με τον πόλεμο και τη βία. Κάποιοι άλλοι μελέτησαν αποσπάσματα λογοτεχνίας τους Αφγανιστάν και προσέγγισαν τους κεντρικούς ήρωες και ευρύτερα τον πολιτισμό τους. Όλοι μαζί συγκεντρώθηκαν και συζήτησαν σε ομάδες τα πορτραίτα και τις προσωπικές ιστορίες προσφύγων με βάση το πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) στην Αθήνα σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ. Οι δράσεις του προγράμματος μας συνεχίζονται και θα ολοκληρωθούν με τη λήξη του σχολικού έτους.
Ανάρτηση του οπτικοακουστικού υλικού των παραπάνω δράσεων πραγματοποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα στην πλατφόρμα του e Τwinning, όπου οι μαθητές μπορούν να παρακολουθούν τις δικές τους εργασίες και να ενθαρρύνουν αντίστοιχα τις εργασίες μαθητών των άλλων σχολείων, με τα οποία και συνεργάζονταν.
Υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος είναι η κ. Φωτιάδου Αγγελική  και ο κ. Αρβανιτίδης Χρήστος, οι οποίοι και επιμελούνται τις προαναφερθείσες δράσεις.
Οι μαθητές μέσα από την αναζήτηση, την αλληλεπίδραση, την ενσυναίσθηση αποκομίζουν γνώσεις, και έρχονται αντιμέτωποι με στερεότυπα και προκαταλήψεις, και τελικά ίσως δομούν μια διαφορετική προσέγγιση της σύγχρονης πραγματικότητας!
- Advertisement -
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ