Socialize

Socialize

Socials

Reunion 165x265

Στην πρώτη γραμμή η καταστολή

30-09-2016

mhtsotakhs-kyriakos-5

Σε πρώτο πλάνο διατηρεί η ΝΔ τα ζητήματα «ασφάλειας», αξιοποιώντας μάλιστα ευθέως το Προσφυγικό για να προβάλει την αναγκαιότητα έντασης της καταστολής.

«Είμαστε στην πρώτη γραμμή νέων προσφυγικών ροών. Τα ζητήματα ασφάλειας έρχονται στην πρώτη γραμμή», ανέφερε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυρ. Μητσοτάκης, χαιρετίζοντας εκδήλωση που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Δημοκρατίας «Κωνσταντίνος Καραμανλής», σε συνεργασία με το Ίδρυμα «Konrad Adenauer» με θέμα«Θρησκευτικός ριζοσπαστισμός: Μια πρόκληση για την Ευρώπη».

«Κανείς πια, σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αισθάνεται ασφαλής. Γι’ αυτό και τα ζητήματα διευρωπαϊκής συνεργασίας στον τομέα αντιμετώπισης της ασφάλειας θα έρθουν στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής συζήτησης. Και θα βρεθούν, τελικά, στον ίδιο τον πυρήνα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης», πρόσθεσε.

Ειδικά για τα ζητήματα του «θρησκευτικού ριζοσπαστισμού», ζήτησε να δοθεί η «δέουσα» προσοχή και στην Ελλάδα, αναπαράγοντας μια επιχειρηματολογία που εξυπηρετεί πολλαπλές στοχεύσεις και σίγουρα συμβάλει στη δημιουργία κλίματος καταστολής και περιστολής λαϊκών ελευθεριών και δικαιωμάτων. «Τα ζητήματα του θρησκευτικού ριζοσπαστισμού έχουν μπει για τα καλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα. Είναι ζητήματα που δεν τα αντιμετωπίζουμε με την ανάλογη προσοχή στη χώρα μας. Βρίσκονται, όμως, στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου, ειδικά σε χώρες όπως η Γαλλία», σημείωσε.

Παράλληλα, θέλοντας να ενισχύσει αυτή τη λογική έβαλε μία σειρά ερωτήματα: «Πώς αφομοιώνει μια χώρα έναν πληθυσμό με διαφορετικές θρησκευτικές πεποιθήσεις σε έναν υφιστάμενο εθνικό κορμό; Πώς μπορούμε να εμποδίσουμε τη ριζοσπαστικοποίηση, χωρίς να ακουμπήσουμε ουσιαστικά τον πυρήνα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων; Μέχρι πού φθάνουν τα όρια του σεβασμού στις θρησκευτικές παραδόσεις; Τι εκπτώσεις, τελικά, είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε, ως κοινωνία, στα ζητήματα ατομικών ελευθεριών, για να επιτύχουμε περισσότερη ασφάλεια; Ποιος είναι, τελικά, ο ρόλος της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη ριζοσπαστικοποίηση των νέων Μουσουλμάνων, ειδικά στην Ευρώπη. Και, τελικά, ίσως το πιο δύσκολο ερώτημα: Ποια είναι η σχέση μεταξύ αιτίου και αιτιατού; Τι είναι αυτό το οποίο τελικά προκαλεί την ίδια τη ριζοσπαστικοποίηση; Είναι μήπως η φτώχεια; Είναι μήπως η ανέχεια; Είναι μήπως οι κοινωνικές ανισότητες, οι οποίες στη συνέχεια βρίσκουν το ακραίο Ισλάμ ως θρυαλλίδα. `Η μήπως είναι κάτι γενεσιουργό στις ακραίες εκφάνσεις του Ισλάμ, το οποίο σπρώχνει αυτούς τους ανθρώπους προς τέτοια ακραία φαινόμενα;».

You must be logged in to post a comment Login