Socialize

Socialize

Socials

Reunion 165x265

Αντιπαράθεση για το θεαθήναι όσον αφορά την Παιδεία

28-09-2016

mhtsotakhs-kyriakos-5

Σκηνικό κάλπικης αντιπαράθεσης στήθηκε εκ νέου σήμερα στη Βουλή μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ με αφορμή την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την Παιδεία, την ώρα που η πρακτική και των δύο κινείται στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ για μία Παιδεία, πλήρως προσαρμοσμένη στις ανάγκες της αγοράς και των πολυεθνικών.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι έχει μετατρέψει το χώρο της Παιδείας σε πεδίο μικροπολιτικής αντιπαράθεσης. Στον αντίποδα, ανέφερε ότι η ΝΔ θέλει την Παιδεία πεδίο «εθνικής συνεννόησης» και έφερε ως απτό παράδειγμα το νόμο Διαμαντοπούλου τον οποίο στήριξε και ψήφισε το κόμμα του το 2011 καθώς αποτελούσε όπως είπε «συνέχεια του νόμου Γιαννάκου». Ο Κ. Μητσοτάκης εξήρε την τότε θέση της ΝΔ, θεωρώντας ότι «ο νόμος έφερνε σοβαρές τολμηρές αλλαγές» στην Παιδεία και η ΝΔ «είχε το θάρρος να στηρίξει αυτό που ήταν χρήσιμο για τον τόπο και όχι αναγκαστικά ωφέλιμο για το κόμμα», αποσιωπώντας ότι η σύμπλευση και η συνεννόηση των δύο κομμάτων στηριζόταν στο βάθεμα της επιχειρηματικής λειτουργίας των Πανεπιστημίων, καταστρατηγώντας το δικαίωμα των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων στη μόρφωση.

Ο Κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε τη συγκυβέρνηση ότι εφαρμόζει μία συστηματική στρατηγική διάβρωσης και αποδόμησης των μεταρρυθμίσεων που είχαν γίνει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Ως γνήσιος υπέρμαχος της ελεύθερης αγοράς, υπεραμύνθηκε των διδάκτρων που έχουν επιβληθεί για τις μεταπτυχιακές σπουδές στα Πανεπιστήμια και κατηγόρησε την κυβέρνηση για μείωση (όχι κατάργηση) των διδάκτρων «στερώντας σημαντικούς πόρους από τα Πανεπιστήμια», όπως είπε. Δεν παρέλειψε, μάλιστα, να καταφύγει στη γνωστή προπαγάνδα περί «σοβιετικού τύπου κράτους», αποδίδοντας στην κυβέρνηση ιδιότητες που δεν έχει, αλλά και διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα αφού στη Σοβιετική Ένωση δεν υπήρχαν καν δίδακτρα! Σε αυτό το πλαίσιο, εξέφρασε την αντίθεση της ΝΔ στις παρεμβάσεις της συγκυβέρνησης στην ιδιωτική εκπαίδευση, ισχυριζόμενος τάχα ότι «κονταίνει το ιδιωτικό σχολείο» και «ψαλιδίζει όλα τα πλεονεκτήματα» που έχει αυτό έναντι της δημόσιας εκπαίδευσης.

Όσον αφορά τις αλλαγές στα Θρησκευτικά συνέστησε στην κυβέρνηση να προχωρήσει σε αλλαγές για την «προσαρμογή του μαθήματος στα σύγχρονα δεδομένα», αλλά «κατόπιν μελέτης, ποτέ συγκρουσιακά».

Στη συνέχεια παρουσίασε τις προτάσεις της ΝΔ που στηρίζονται στη λογική «του ελεύθερου σχολείου και των αυτόνομων Πανεπιστημίων που δεν ελέγχονται ασφυκτικά, αλλά θα εποπτεύονται» από το υπουργείο Παιδείας.

Τέλος, επανέλαβε τη θέση της ΝΔ για κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, για τη λειτουργία ξένων ιδιωτικών Πανεπιστημίων στη χώρα μας, προτείνοντας μάλιστα να γίνει η Ελλάδα ένα περιφερειακό κέντρο Ανώτατης Εκπαίδευσης που θα επιφέρει «επενδύσεις και θέσεις εργασίας».

You must be logged in to post a comment Login