Socialize

Socialize

Socials

Reunion 165x265

Οι λαϊκές ανάγκες είναι «μη επιλέξιμες» από το ΕΣΠΑ

25-11-2015

espa-2014

Το γεγονός ότι τα χρήματα του ΕΣΠΑ, όπως και όλων των περιβόητων πακέτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πηγαίνουν για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, εγχώριων και ευρωενωσιακών, με βάση τις κατευθύνσεις που θέτει κάθε φορά η στρατηγική της ΕΕ, την οποία συνδιαμορφώνουν και οι ελληνικές κυβερνήσεις, επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά χτες, κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής από τον υφυπουργό για το ΕΣΠΑ, Αλ. Χαρίτση και το γγ του υπουργείου Οικονομίας, Π. Κορκολή, για το «κλείσιμο του ΕΣΠΑ 2007-2013 και την ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ 2014-2020».

Την ίδια ώρα, έργα υποδομής που έχουν να κάνουν ακόμα και με την ίδια τη ζωή των εργατικών – λαϊκών οικογενειών, όπως είναι η αντισεισμική θωράκιση ή τα αντιπλημμυρικά, κρίνονται ως… «μη επιλέξιμα».

Τον ταξικό χαρακτήρα του προγράμματος παραδέχτηκε και ο υφυπουργός Αλ. Χαρίτσης.

Είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός: «Προφανώς κάποιος κερδίζει και κάποιος χάνει και προφανώς τίθενται πολιτικές οικονομικές αναπτυξιακές και ταξικές προτεραιότητες στη συγκρότηση των προγραμμάτων»! Βέβαια, προσπάθησε στη συνέχεια να πείσει ότι «παρά το ασφυκτικό πλαίσιο, θεωρούμε ότι στο πλαίσιο του εφικτού μπορεί να υπάρξει ενίσχυση εκείνων των κοινωνικών ομάδων που αποτελούν για μας πολιτική προτεραιότητα»…

Αναφέρθηκε στον «αγώνα δρόμου» της κυβέρνησης για την πλήρη απορρόφηση των ευρωενωσιακών κονδυλίων που απομένουν από την προγραμματική περίοδο 2007-2013, ενώ όσον αφορά το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, σημείωσε ότι είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Ειδική αναφορά έκανε στη «δημιουργία επενδυτικής αναπτυξιακής τράπεζας» που ήδη έχει εξαγγελθεί, η οποία κατά τον υφυπουργό «θα μπορέσει με τη σειρά της να διαθέσει πόρους και κυρίως να ενεργοποιήσει ιδιωτικά κεφάλαια», εξέλιξη «που θα έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα για την οικονομία».

Όσον αφορά τους άξονες του νέου ΕΣΠΑ, όπως είπε, η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στην «ενίσχυση της ανάπτυξης, της ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας»,στη «μετάβαση στην καινοτόμα επιχειρηματικότητα», στην«αξιοποίηση ικανοτήτων ανθρώπινου δυναμικού», τη «βελτίωση της θεσμικής επάρκειας της Δημόσιας Διοίκησης», τη «βελτίωση της προσβασιμότητας» και συνολικά όλη τη λίστα των αξιώσεων που έχουν καταθέσει φορείς του κεφαλαίου όπως ο ΣΕΒ.

Ειδικά για την Τοπική Διοίκηση, ανέφερε ότι «στην αρχιτεκτονική του συστήματος προβλέπεται το 35% του συνόλου των πόρων να γίνει μέσω περιφερειακών επιχειρησιακών προγραμμάτων» (τα λεγόμενα ΠΕΠ), διευκρινίζοντας ότι «η διαχείριση των προγραμμάτων πρέπει να εντάσσεται στη συνολική ενιαία στρατηγική».

Το ερώτημα που τίθενται είναι τι κέρδισαν οι εργατικές – λαϊκές οικογένειες της Ελλάδας από την απορρόφηση όλων των προηγούμενων ευρωενωσιακών πακέτων, αν αντιμετωπίστηκαν δηλαδή με τα προηγούμενα κοινοτικά πλαίσια στήριξης οι κλαδικές ανισομετρίες, οι περιφερειακές ανισότητες, υπήρξε άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων; Αντιμετωπίστηκαν με βάση αυτά τα προγράμματα μια σειρά σημαντικές ανάγκες που θα βελτίωναν την ποιότητα ζωής της εργατικής – λαϊκής οικογένειας;.

Τα προγράμματα αυτά και το πώς θα υλοποιηθούν, αφορά τις εκάστοτε στρατηγικές επιλογές της ΕΕ, ενώ τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση, όσο κι η σημερινή, αποδέχτηκαν ή συνέβαλαν ή συμμετείχαν στη διαδικασία καθορισμού των επιλογών που θα χρηματοδοτήσει το νέο πρόγραμμα.

Οι τομείς που θα χρηματοδοτηθούν, από τα προγράμματα αυτά, δεν έχουν καμία σχέση με την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, καθώς ούτε ένα ευρώ δεν πηγαίνει για παράδειγμα στην ανέγερση σχολικών κτιρίων, ενώ πολλά από τα σχολεία είναι του ’20, του ’30 και του ’50 και όμως λειτουργούν και έχουν μέσα παιδιά! Αυτά δεν είναι επιλέξιμα έργα και δεν είναι χρηματοδοτούμενα. Τους κανόνες και τις προτεραιότητες τα βάζουν τα συμφέροντα και οι ανάγκες των μονοπωλιακών ομίλων. Και από αυτή τη διαδικασία δεν κερδίζει όλη η Ελλάδα, κερδίζει το κεφάλαιο και οι πλουτοκράτες.

You must be logged in to post a comment Login