Socialize

Socialize

Socials

Reunion 165x265

Καταγγελία για τις αλλαγές στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων

20-11-2015

neoellhnikh-logotexnia
Μια σειρά πρόσφατων αποφάσεων του υπουργείου Παιδείας, που ήδη εφαρμόζονται σε Γυμνάσια και Λύκεια και αφορούν τα φιλολογικά μαθήματα, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) με ψήφισμά της. Σημειώνει μεταξύ άλλων στο ψήφισμά της η ΠΕΦ: «Τόσο το αναλυτικό πρόγραμμα όσο και το ωρολόγιο πρόγραμμα των κύριων και καίριων αυτών μαθημάτων υφίστανται πρόχειρες και αστόχαστες μεταβολές, είτε με συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας τους είτε με περικοπή σημαντικών διδακτικών κειμένων είτε, τέλος, με ανάθεση διδασκαλίας τους σε καθηγητές άσχετων ειδικοτήτων».

Συγκεκριμένα, η ΠΕΦ αναφέρεται στην αφαίρεση της διδασκαλίας του «Επιταφίου Λόγου» του Περικλή από τη Γ’ Λυκείου, επισημαίνοντας τη σημασία του κειμένου και χαρακτηρίζοντας την αφαίρεσή του εσφαλμένη, κι ακόμα συνεχίζει: «Καταγγέλλουμε ως άστοχη και ανυποστήρικτη την ανάθεση διδασκαλίας της Ιστορίας σε καθηγητές μη φιλολόγους και ανεπαρκείς για το έργο αυτό, όπως, επίσης, κρίνουμε άτοπη και αντιεπιστημονική την πρόσφατη διάκριση της Τοπικής από την Γενική Ιστορία και την ένταξή της στις ονομαζόμενες “βιωματικές δραστηριότητες”. Η Ιστορία είναι μία ενιαία ολιστική επιστήμη και είναι ανάγκη να διδάσκεται από τους φιλολόγους καθηγητές, καθώς ο διδακτικός κατακερματισμός της υποβαθμίζει τόσο τη σημασία όσο και το μορφωτικό ρόλο του μαθήματος.

Τέλος, καταγγέλλουμε ως αυθαίρετη και αδικαιολόγητη τη συρρίκνωση του μαθήματος της Λογοτεχνίας σε μία διδακτική ώρα, πράγμα που έχει ως συνέπεια αφενός τη στέρηση των μαθητών από το ευρύτατο φάσμα ιδεών, αξιών και συναισθημάτων που καλλιεργούνται και μεταδίδονται μέσω των λογοτεχνικών κειμένων και αφετέρου την απουσία της σημαντικής, πέραν της μορφωτικής, κοινωνικής ευαισθητοποίησης των μαθητών, την οποία προσφέρει η μελέτη της λογοτεχνίας». Η ΠΕΦ καλεί τον υπουργό Παιδείας να αναθεωρήσει όλες τις παραπάνω αποφάσεις.

You must be logged in to post a comment Login