Socialize

Socialize

Socials

Reunion 165x265

Ο επικεφαλής της «Volkswagen» στις ΗΠΑ δεν γνώριζε τίποτα!

09-10-2015

Στους… μηχανικούς λογισμικού της «Volkswagen» επέρριψε ο επικεφαλής Μάικλ Χόρν της αμερικανικής θυγατρικής του γερμανικού ομίλου την ευθύνη για την τοποθέτηση του συστήματος παραποίησης των εκπομπών ρύπων στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της εταιρίας, ισχυριζόμενος ότι τάχα οι διευθυντές του ομίλου στη Γερμανία και στις ΗΠΑ δεν ήξεραν τίποτα…

Καταθέτοντας σε ειδική επιτροπή της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων, ο Χορν ισχυρίστηκε προκλητικά ότι το όλο πρόβλημα δημιουργήθηκε δήθεν επειδή «μερικοί μηχανικοί λογισμικού έβαλαν (το σύστημα) για κάποιο λόγο», ενώ εξήγησε ότι η μέθοδος ελέγχου των εκπομπών διαφέρει μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης, λόγω των διαφορετικών επιτρεπτών ορίων ρύπων.

Ο Χορν προσποιούμενος τον αφελή και ανίδεο, είπε ακόμη ότι η εταιρία ειδοποίησε τις αμερικανικές αρχές ότι χρησιμοποιούσε συστήματα αναστολής ελέγχου των εκπομπών στις 3 Σεπτέμβρη φέτος (2015) και ότι πριν από αυτό, ο ίδιος δεν είχε ιδέα τι ήταν αυτά τα συστήματα. Ζήτησε έτσι «συγγνώμη» και υποσχέθηκε να συνεργαστεί με την επιτροπή, δίχως βεβαίως να προσφέρει βασικές, νεώτερες, πληροφορίες.

Η στάση του προκάλεσε, όπως αναμενόταν, τις έντονες αντιδράσεις Αμερικανών βουλευτών, όχι βεβαίως από ευαισθησία για τις επιπτώσεις αυτής της υπόθεσης στο περιβάλλον αλλά γιατί εκπροσωπούν τα συμφέροντα ανταγωνιστικών αμερικανικών μονοπωλίων.

Χαρακτηριστικά ο Κρις Κόλλινς (Ρεπουμπλικάνος από Νέα Υόρκη), απέρριψε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς του Χορν ότι η χρήση των συστημάτων αναστολής δεν ήταν απόφαση της ηγεσίας της εταιρείας, σημειώνοντας: «Είτε ολόκληρη η εταιρία σας είναι ανίκανη, όσον αφορά τη δημιουργία δικής της πατέντας -πράγμα που δεν πιστεύω ούτε για δευτερόλεπτο- είτε είναι συνεργοί σε ανώτατα κλιμάκια σε μια τεράστια συγκάλυψη που συνεχίζεται και σήμερα».

Ο Τεξανός Ρεπουμπλικάνος βουλευτής Μάικλ Μπέρτζες άσκησε επίσης σφοδρή κριτική στον αντιπρόσωπο της εποπτικής αρχής, της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA), σημειώνοντας ότι η υπηρεσία με ετήσιο προϋπολογισμό 100.000.000 δολαρίων δεν κατάφερε να ανακαλύψει την παρατυπία, που βρήκε μια πανεπιστημιακή μελέτη ερευνητών του Μίσιγκαν με προϋπολογισμό λιγότερο από 70.000 δολάρια.

Στο μεταξύ, η πολιτεία του Τέξας μήνυσε την «Volkswagen» για ψευδή διαφήμιση αυτοκινήτων με υποτιθέμενη καθαρή τεχνολογία, ενώ το ίδιο 24ωρο στη Γερμανία η διοίκηση του ομίλου έθεσε σε διαθεσιμότητα 10 ανώτατους αξιωματούχους στο πλαίσιο «εσωτερικής έρευνας» και Γερμανοί εισαγγελείς πραγματοποίησαν αιφνιδιαστική έρευνα στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας για να διαπιστωθεί τάχα αν η εταιρία παραποίησε ελέγχους και στην Ευρώπη.

You must be logged in to post a comment Login