Socialize

Socialize

Socials

Reunion 165x265

Αρνητική επίδραση των υπολογιστών

07-10-2014

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της Κομισιόν, «η ανεπάρκεια των μαθητών σε ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες και η ανάγκη να ενταχθεί η αποτελεσματική χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών λειτουργών συγκαταλέγονται ανάμεσα στις πλέον πιεστικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή σχολική εκπαίδευση σήμερα, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον “New Media Consortium”, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό με έδρα τις ΗΠΑ, στον οποίο συμμετέχουν εμπειρογνώμονες στον τομέα της τεχνολογίας για την εκπαίδευση».

Θα ‘λεγε κανείς ότι οι όμιλοι παραγωγής υπολογιστών και πληροφοριακών συστημάτων ενδιαφέρονται να αυξήσουν τους τζίρους και τα κέρδη τους, γι’ αυτό αναδεικνύουν τέτοια ζητήματα. Αλλά το ζήτημα είναι πολύ πιο σοβαρό και ωθεί σε αμορφωσιά και εξάρτηση. Η υπερβολική χρήση του υπολογιστή επιδρά αρνητικά στη σκέψη, στη δημιουργία κριτηρίων αντίληψης, στην κριτική αφομοίωση της πραγματικότητας, σε αντίθεση με το διάβασμα βιβλίων για τα αντικείμενα, με τα οποία ασχολείται πρώτ’ απ’ όλα η Εκπαίδευση, άρα δε συμβάλλει στην ολόπλευρη μόρφωση. Σύμφωνα με ανακοίνωση της UNESCO, (14.1.2011), θα πρέπει να απαγορεύεται στα παιδιά να χρησιμοποιούν υπολογιστή στην Εκπαίδευση μέχρι την ηλικία των 9 ετών, «εξαιτίας των δυσμενών επιπτώσεων της χρήσης υπολογιστή στον εγκέφαλο». Δεν είναι τυχαίο ότι ο εκλιπών ιδρυτής της «Apple», Steve Jobs, επέβαλε στα παιδιά του περιορισμένη χρήση του υπολογιστή. Ούτε ότι στελέχη εταιρειών τεχνολογίας στις ΗΠΑ δηλώνουν ότι προτείνουν στα παιδιά τους τα βιβλία αντί των υπολογιστών.

You must be logged in to post a comment Login