Socialize

Socialize

Pages

asd

Socials

Reunion 165x265

«Συνεχίζουμε την Απεργία-Αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης»

Ανακοίνωση εξέδωσε η “Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία, δυνάμεις ΠΑΜΕ δ. Θεσσαλονίκης” με την οποία καλεί σε αποχή από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης. Αναλυτικά η ανακοίνωση είναι η παρακάτω:

«Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,

Η νέα εξέλιξη με την προώθηση της ηλεκτρονικής αξιολόγησης, από την Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης και η ψήφιση της στη Βουλή αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση δυναμώνει την επίθεσή της στους δημοσίους υπαλλήλους. Αξιοποίησε το διάστημα του ψευδεπίγραφου διαλόγου Γεροβασίλη-ΑΔΕΔΥ, για να οργανώσει την επίθεσή της, προωθώντας και τα άλλα εργαλεία που διαθέτει και που συνδέονται με την λεγόμενη αξιολόγηση, όπως τα ψηφιακά οργανογράμματα, τα περιγράμματα θέσεων εργασίας, την κινητικότητα και την στοχοθεσία.

Το ζήτημα της αξιολόγησης, όμως, δεν είναι ούτε καινούργιο, ούτε ξεκομμένο από τις υπόλοιπες πλευρές που σχετίζονται με τη δουλειά μας, τους όρους εργασίας μας, τη λειτουργία των υπηρεσιών μας, την οργάνωσή τους, τις αρμοδιότητες και τις στοχεύσεις τους.

Δεν είναι ένα απλά τεχνοκρατικό ή διαδικαστικό ζήτημα, αποσυνδεμένο από τη στόχευση κάθε κυβέρνησης για να λειτουργήσει το δημόσιο, ως «επιτελικό», «μικρό», στην υπηρεσία των επιχειρηματικών ομίλων (εκχώρηση υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων στον ιδιωτικό τομέα, είσοδο κι επέκταση των εργολάβων στις δημόσιες υπηρεσίες κ.α.). Έχει συγκεκριμένο πολιτικό περιεχόμενο, όπως εξάλλου έχει και η αξιολόγηση της κυβέρνησης.

Ο ν.4369/2016 της αξιολόγησης συνδέεται με μια σειρά άλλους νόμους που άμεσα ή έμμεσα, όπως πχ μισθολόγιο (ν.4354/2015), κινητικότητα (ν.4440/2016), υπαλληλικός κώδικας (ν.3528/2007), οργανογράμματα (ν.178/2013), απαγόρευση προσλήψεων, δημοσιονομική πολιτική κλπ και να βλέπουμε συνολικά που οδηγεί. Γι’ αυτό οι εργαζόμενοι πρέπει να δούμε την πολιτική της κυβέρνησης στο σύνολό της.

Συγκεκριμένα:

  • Με το άρθρο 12 του μισθολογίου συνδέεται η αξιολόγηση με την μισθολογική εξέλιξη, αφού παρέχεται στους «άριστους» επιπλέον μισθολογικό κλιμάκιο.
  • Με το ίδιο άρθρο επίσης μετά από τρεις ετήσιες συνεχόμενες αξιολογήσεις που κρίνουν τον εργαζόμενο «ανεπαρκή ή ακατάλληλο» μπορεί να αναστέλλεται η «αυτόματη» μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου.
  • Με το άρθρο 17 συνδέεται η αμοιβή με την αξιολόγηση της θέσης εργασίας… !!!

Εξάλλου και ο ίδιος ο Βερναρδάκης έλεγε στη Βουλή κατά τη συζήτηση του σχετικού νόμου: «ότι στο νέο μισθολόγιο αυτό που ψηφίστηκε το Δεκέμβριο περιλαμβάνονταν μελλοντικές προβλέψεις για τη σύνδεση της αξιολόγησης με μια ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη ή και με μια βαθμολογική εξέλιξη (πρακτικά Βουλής σελ 6304 στις 23-2-2016)».

  • Με το άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα δεν μονιμοποιούνται οι υπάλληλοι που έχουν διανύσει τα δύο πρώτα έτη της δοκιμαστικής υπηρεσίας τους, εάν «υπάρχει δυσμενής έκθεση αξιολόγησης».
  • Επίσης με τα άρθρα 83, 95 και 152 του Υπαλληλικού Κώδικα ο μόνιμος υπάλληλος «ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό (λόγω κακής αξιολόγησης), παραπέμπεται (…) προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο (…) μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό».

Με λίγα λόγια όποιος αξιολογείται και βαθμολογείται ως «ακατάλληλος» (0-24) απολύεται!!! Και μάλιστα η κυβέρνηση μέσα από την προβλεπόμενη Διεύθυνση Παρακολούθησης και Στατιστικής Ανάλυσης των Βαθμολογιών Αξιολόγησης θα παρεμβαίνει στη βαθμολόγηση εφαρμόζοντας το λεγόμενο “συντελεστή διόρθωσης”. Δηλαδή θα μπορεί να βάζει, όποια «ποσοστά» θέλει, να αυξάνει ή να μειώνει τους άριστους, τους ανεπαρκείς, τους ακατάλληλους κλπ. Ποιος μας λέει ότι αυτό δεν θα οδηγήσει ακόμα και σε ποσοστό μεγαλύτερο του 15%;

Γι αυτό λέμε ότι όσο κι αν άλλαξε το περιτύλιγμα της προηγούμενης αξιολόγησης με το νόμο Βερναρδάκη (ν.4369/2016), η ουσία παραμένει ίδια.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έπιασε το νήμα από εκεί που το άφησαν οι προηγούμενοι και το προσάρμοσε, λαμβάνοντας υπόψη την Έκθεση του ΣΕΒ 2016 ότι πρέπει να απολυθούν οι μισοί δημόσιοι υπάλληλοι!!!

Και μπορεί η «στοχοθεσία» ν’ ακούγεται ελκυστική και αντικειμενική, όμως ας κοιτάξουμε τι σημαίνει «στοχοθεσία»: σύνδεση με το χαράτσωμα των δημοτών, υπηρεσίες με υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση σε σύνδεση με την ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών, την ίδια στιγμή που ούτε καν αναλώσιμα υλικά δεν υπάρχουν και τα αγοράζουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι για να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους. Το ίδιο σε παιδικούς σταθμούς, σχολεία, νοσοκομεία, όλα στη λογική της ιδιοσυντήρησης, ψάχνοντας για χορηγούς και παραδίδοντας ολόκληρες υπηρεσίες στις ορέξεις των μεγαλοεργολάβων και αετονύχηδων που απομυζούν τα λαϊκά εισοδήματα και την λαϊκή περιουσία.

Οι παραπάνω πλευρές υφίστανται ανεξάρτητα αν οι προϊστάμενοι είναι με ανάθεση ή έχουν κριθεί, ανεξάρτητα αν είναι καλοί συνάδελφοι ή όχι. Είναι πλευρές που τα στελέχη της διοίκησης υποχρεώνονται να εφαρμόζουν. Δεν είναι εξάλλου καθόλου τυχαία, ούτε η μεγάλη αύξηση των επιδομάτων των θέσεων ευθύνης, ούτε η ταχύτερη βαθμολογική εξέλιξη που δόθηκε στους απόφοιτους της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης με το τελευταίο μισθολόγιο.

Το ερώτημα που θέτουν κάποιοι αν πρέπει να είμαστε υπέρ ή κατά της αξιολόγησης είναι υποκριτικό και ψευδεπίγραφο, γιατί την αποδεσμεύουν από το περιεχόμενο και τους σκοπούς που αυτή υπηρετεί, την αποδεσμεύουν από την εφαρμοζόμενη πολιτική. Δεν είμαστε γενικά ενάντια στην αξιολόγηση, αλλά ενάντια στο συγκεκριμένο περιεχόμενο, τους σκοπούς και τις επιδιώξεις που προωθεί το ταξικό κράτος μέσω της αξιολόγησης.

Η λεγόμενη αξιολόγηση συνδέεται με το χαρακτήρα του κράτους και της δημόσιας διοίκησης. Θέλουν να προχωρήσουν την αξιολόγηση γιατί θέλουν να έχουν ένα  χειραγωγημένο υπαλληλικό προσωπικό που θα εξειδικεύει και θα εφαρμόζει αδιαμαρτύρητα όλες τις αντιλαϊκές αποφάσεις. Αυτό εξάλλου αποτελεί την κοινή γραμμή και αυτής και της προηγούμενης κυβέρνησης.

Οι οργανισμοί και η δομή τους, το μητρώο επιτελικών στελεχών, η αξιολόγηση, η στοχοθεσία και η κινητικότητα αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στο Δημόσιο, του νέου αναμορφωμένου αστικού κράτους.

Ας κοιτάξουμε στους χώρους μας: Το ανθρώπινο δυναμικό έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και δεν επαρκεί, προσλήψεις δεν γίνονται, τα «παράλληλα καθήκοντα» στους συναδέλφους και η ετεροαπασχόληση πάνε σύννεφο, μια σειρά από αρμοδιότητες σε καθαριότητα, πράσινο, τεχνικά έργα,φύλαξη, ελεγχόμενη στάθμευση, πρόνοια, εκχωρούνται σε εργολάβους και ΜΚΟ δίνοντας πακτωλούς εκατομμυρίων.            Την ίδια στιγμή, έχει μειωθεί δραστικά (μέχρι και 60%) η χρηματοδότηση δήμων από τον κρατικό

προϋπολογισμό. Σε ποια βάση θ’ αξιολογηθούμε λοιπόν;

Ως εργαζόμενοι δε συμβιβαζόμαστε και πολύ περισσότερο δεν επιβραβεύουμε την τεμπελιά, τη ρεμούλα και την κοπάνα. Δεν λέμε ότι είμαστε ενάντια στον έλεγχο στα εργασιακά καθήκοντα κάθε υπαλλήλου. Όπως επίσης δε θεωρούμε, ότι φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι για τα προβλήματα στις δημόσιες υπηρεσίες.

Εμείς θεωρούμε ότι ο δημόσιος υπάλληλος πρέπει να είναι σωστός και αποδοτικός στη δουλειά του. Όμως, άλλο πράγμα είναι αυτό και άλλο η απόδοση αυτή να συνδέεται με την αξιολόγηση, με την περικοπή μισθού και τις απολύσεις.

Η λεγόμενη αξιολόγηση δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη επιστημονικής, τεχνικής, επαγγελματικής στήριξης των δημοσίων υπαλλήλων, ώστε οι ίδιοι και οι δημόσιες υπηρεσίες να γίνουν καλύτερες, σύγχρονες, πιο ποιοτικές στην παροχή αναβαθμισμένων κοινωνικών υπηρεσιών για τα λαϊκά στρώματα. Δεν έχει ως σκοπό την ικανοποίηση των διευρυμένων λαϊκών αναγκών, την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών ή την εξάλειψη των αιτιών που οδηγούν στην υποβάθμιση αυτών των υπηρεσιών.

Δεν θα τους κάνουμε τη χάρη. Ήρθε η ώρα και πάλι να οργανώσουμε τον αγώνα μας απέναντι στην λεγόμενη «αξιολόγηση».

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι

Απέναντι σε αυτή την εξέλιξη, έχουν σοβαρότατες ευθύνες οι πλειοψηφίες ΑΔΕΔΥ  και ΠΟΕ-ΟΤΑ. Στη λογική της αναμονής , με την δικαιολογία  ότι ήταν «σε εξέλιξη η διαβούλευση», καλλιέργησαν αυταπάτες στους εργαζόμενους για το χαρακτήρα της “αξιολόγησης” και τις προθέσεις της κυβέρνησης. Σε αυτή τη γραμμή ακόμη πιο ανοιχτά και οι παρατάξεις του ΣΕΔΘ που επανειλημμένα τοποθετήθηκαν υπέρ της “δίκαιας”  αξιόλογης προσαρμοσμένη στους ΟΤΑ, όπως προτείνει  η ομοσπονδία , υιοθετώντας το αντιδραστικό της περιεχόμενο.

Βέβαια, δεν μας παραξενεύει η στάση τους. Και την προηγούμενη χρονιά, την ίδια παρελκυστική τακτική είχαν ακολουθήσει. Το ίδιο επιδιώκουν να κάνουν και τώρα! Η στάση τους δεν είναι τυχαία: Συμφωνούν επί της ουσίας στο αντιλαϊκό περιεχόμενο της αξιολόγησης στους Δήμους και το Δημόσιο.

Καλούμε τo προεδρείο και τα μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΔΘ

– Να γίνει άμεσα συνεδρίαση του Δ.Σ.

-Να παρθούν όλα τα μέτρα οργάνωσης της συνέχισης της Απεργίας-Αποχής, με Γενική Συνέλευση, συγκεντρώσεις σε χώρους δουλειάς, περιοδείες, συσκέψεις προϊσταμένων κλπ.

-Να εκφραστεί με κάθε τρόπο η αντίθεσή  στην αντιδραστική αξιολόγηση και στην αντεργατική πολιτική.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους

-Να καταθέσουν στο Σύλλογο τις δηλώσεις συμμετοχής τους στην αποχή.

-Να μην βάλει κανείς πάνω από τα συμφέροντα των συναδέλφων και του συνδικαλιστικού κινήματος προσωπικές του επιδιώξεις και φιλοδοξίες. 

Καλούμε όλους τους προϊσταμένους να τοποθετηθούν στο πλάι των συναδέλφων,  να μην δεχτούν να αποτελέσουν απεργοσπαστικό μηχανισμό.

Υπάρχει πείρα, από την ακύρωση στη πράξη της αξιολόγησης Μητσοτάκη. Μπορούμε και τώρα να τα καταφέρουμε. Μπορούμε με τη δράση μας για να μπλοκάρουμε  την αξιολόγηση του νόμου Βερναρδάκη.

ΑΠΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΔΕΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ  – ΤΑ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΣΤΟN ΣΥΛΛΟΓΟ

ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ»

You must be logged in to post a comment Login