Socialize

Socialize

Socials

Reunion 165x265

Ο «νεοσταλινικός» Κουτσούμπας στο 19ο αντάμωμα της Ποντιακής νεολαίας!

17-07-2017

Η παρέμβαση του Κουτσούμπα στο 19ο αντάμωμα της Ποντιακής νεολαίας που πραγματοποιήθηκε στην Παναγία Σουμελά, καθώς και η θερμότατη υποδοχή και αντιμετώπιση που επιφύλαξαν στον Γενικό Γραμματέα του ΚΚΕ οι διοργανωτές και οι παραβρισκόμενοι, εκνεύρισαν πολλούς που θεωρούσαν, για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο, τους Πόντιους «οικόπεδό» τους. Χώροι, που χρόνια ολόκληρα προσπαθούν να χειραγωγήσουν τον Ποντιακό Ελληνισμό με αντιιστορικές και αντιεπιστημονικές προσεγγίσεις για την πορεία του Ποντιακού Ελληνισμού, εκνευρίστηκαν για την ιστορική και επιστημονική παρέμβαση του Κουτσούμπα στο 19ο αντάμωμα της Ποντιακής νεολαίας.

Διαβάζουμε λοιπόν ένα κείμενο κάποιου μαθηματικού με διδακτορικό στην ιστορία, όχι των μαθηματικών αλλά του σοβιετικού ελληνισμού, που δημοσιεύτηκε σε Ποντιακή ιστοσελίδα:

«Μια ερμηνεία του ποντιακού δράματος προσπάθησε να δώσει ο γ.γ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη διάρκεια του χαιρετισμού του στο 19ο Συναπάντημα της Νεολαίας των Ποντιακών Σωματείων, στην «Παναγία Σουμελά». Φαντάζομαι ότι το κείμενό του το έγραψαν κάποιοι από την Επιτροπή Ιστορίας της Κ.Ε., γνωστότερος των οποίων είναι ο φίλτατος Αναστάσιος Γκίκας. Ο οποίος σ’ ένα βιβλίο, που έγραψε πριν από καιρό κατά παραγγελία, αφού αιτιολόγησε τις σταλινικές διώξεις  (1937-1949) κατά των Ποντίων, αλλά και των άλλων μειονοτήτων, στο τέλος -αναφερόμενος στο Ποντιακό Ζήτημα- έγραψε με σαφήνεια ότι οι Πόντιοι με το κίνημα για την πολιτική τους χειραφέτηση, «πρακτόρευαν ιμπεριαλιστικά συμφέροντα εις βάρος της Τουρκίας», η οποία αντιστάθηκε με το εθνικοαπελευθερωτικό κεμαλικό κίνημα. Με δύο λόγια, ο Γκίκας υποστήριξε ότι στην Ποντιακή Τραγωδία ο (ακροδεξιός, ρατσιστής, παρακρατικός δολοφόνος) Τοπάλ Οσμάν ήταν το θετικό στοιχείο και οι Πόντιοι (αντάρτες αλλά και άμαχοι) το αρνητικό. Οπότε δικαίως και νίκησαν οι κεμαλικοί…

Παραλλαγή σε λάιτ αυτής της βασικής προσέγγισης της ηγεσίας του ΚΚΕ, υποστήριξε ο Κουτσούμπας στην Παναγία Σουμελά.

Βέβαια είναι χαριτωμένη η προσπάθεια των νεοσταλινικών θεωρητικών του ΚΚΕ να βολέψουν εκείνη την περίοδο σε ένα ιδεολόγημα που πρωτίστως δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με την μαρξιστική ανάλυση της ταξικής σύγκρουσης.  Γιατί για τον Μαρξ, η αντίληψη της Ιστορίας πρέπει να εκλαμβάνεται ως μια διαρκής εξέλιξη, ως αποτέλεσμα κοινωνικών διεργασιών που απορρέουν από τη σχέση που έχει η παραγωγή και η ανταλλαγή των αγαθών. Σύμφωνα με τον Μαρξ, ο μηχανισμός της αλλαγής είναι η πάλη των τάξεων, η διαρκής σύγκρουση των διαφόρων κοινωνικών ομάδων που έχουν αποκλίνοντα συμφέροντα. Στην προκειμένη περίπτωση ποιές τάξεις συγκρούστηκαν; Γενικά και αφηρημένα “αστικές τάξεις”; Όχι βέβαια! Απλώς από τη μια μεριά υπήρχαν τα μιλιταριστικά προνεωτερικά τουρκικά στρώματα που από πολύ νωρίς (1911) επέλεξαν μια ρατσιστική φυλετική αντίληψη για να «καθαρίσουν»  την περιοχή τους από το ανεπιθύμητο 40% περίπου του συνολικού πληθυσμού με τη μέθοδο της Γενοκτονίας  και για να λεηλατήσουν τον πλούτο  των προοδευτικών ραγιάδων (Αρμενίων, Ελλήνων, Ασσυρίων κ.ά.).

Η ιστορική φάση μετά το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν αντίστοιχη με αυτή της εποχής της Γαλλικής Επανάστασης: Αστοί κατά φεουδαρχών. Με στόχο τη δημιουργία πολλών νέων πολιτειακών οντοτήτων στα εδάφη της εκπεσούσης Οθωμανικής  Αυτοκρατορίας. Μιας προοπτικής που υπερψηφίστηκε στο Α΄ Ιδρυτικό Συνέδριο του ΣΕΚΕ για να αναιρεθεί αργότερα με την ένταξη στην Κομιντέρν και να επιλεγεί μια δωσιλογική πολιτική που βρήκε ως μόνο σύμμαχο στην Ελλάδα τους αντιπολεμικούς και αντιμικρασιάτες μοναρχικούς (του Γούναρη, του Μεταξά και την λοιπή ένοχη πολιτική παράταξη για τη Μικρασιατική Καταστροφή)….

Οι σιωπές και οι αποκρύψεις του Κουτσούμπα

Δυστυχώς ο Κουτσούμπας ισοπεδώνει τα πάντα -στην πραγματικότητα δεν τον ενδιαφέρει η ταξική αντιπαράθεση- και παραβλέπει εντελώς την ιστορική φάση για την οποία ξεκάθαρα είχε μιλήσει, μελετήσει και αναλύσει η Ρόζα Λούξεμπουργκ στο άρθρο της “Η σοσιαλδημοκρατία και οι εθνικοί αγώνες στην Τουρκία” (δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘Μαρξιστική Σκέψη”, τεύχος 11, φθινόπωρο 2016).

Δηλαδή, είτε  δεν γνωρίζει είτε δεν λέει -γιατί δεν τον βολεύουν-  τα αυτονόητα:

1) Η ιστορική φάση αφορούσε το ξεπέρασμα μιας προνεωτερικής, φεουδαρχικής, απολυταρχικής κοινωνικής δομής στην κατεύθυνση του αστικού-δημοκρατικού εκσυγχρονισμού.

2) Δεν υπήρχε “τουρκική αστική τάξη”, αλλά μόνο φεουδάρχες και οθωμανοί στρατιωτικοί. Η τουρκική αστική τάξη διαμορφώθηκε πολύ αργότερα, την κεμαλική εποχή, κάτω από την προστασία και τον έλεγχο του τουρκικού στρατού.

3) Το ίδιο πάνω-κάτω συνέβαινε και στην Ελλάδα, όπου λόγω συγκεκριμένων συνθηκών δεν είχε εμφανιστεί μια αστική τάξη αξιόλογη. Στη θέση της, από άποψη κοινωνικού ρόλου, βρισκόταν τα κρατικοδίαιτα στρώματα της ‘Μικράς πλην Εντίμου”.

4) Ελληνική αστική τάξη με βάση τη δυτική τυπολογία, είχε αναπτυχθεί ΜΟΝΟ στην οθωμανική αυτοκρατορία στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων του τανζιμάτ. Ακριβώς αυτή η ελληνική οθωμανική αστική τάξη, όπως και η αντίστοιχη αρμενική, υπήρξαν εκείνη την περίοδο οι μοναδικοί κοινωνικοί φορείς του εκσυγχρονισμού και της αλλαγής. Και αυτό το απλό κοινωνικό φαινόμενο το είχε περιγράψει με εντυπωσιακό τρόπο η Ρόζα Λούξεμπουργκ, ζητώντας από τους σοσιαλιστές να ευνοήσουν τη διάλυση της Τουρκίας και να ενισχύσουν τα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα των χριστιανικών λαών…

 Μια ανάλυση των κοινωνικών δυνάμεων που συγκρούστηκαν στην Ανατολή μπορείτε να βρείτε εδώ:https://kars1918.wordpress.com/2013/07/04/1908-1923-2/

Δυστυχώς ο Κουτσούμπας (όπως και η ομάδα που ελέγχει σήμερα το ΚΚΕ) είναι τόσο μαρξιστής, όσο είναι φιλάνθρωπος ο Μιχαλολιάκος….»

Από πού να αρχίσει και που να τελειώσει κανείς με το σπουδαίο αυτό αντικομμουνιστικό κείμενο του σπουδαίου αυτού ιστορικού! «Φαντάζομαι ότι το κείμενό του το έγραψαν κάποιοι από την Επιτροπή Ιστορίας της Κ.Ε., γνωστότερος των οποίων είναι ο φίλτατος Αναστάσιος Γκίκας»! Έτσι ξεκινάει την ιστορική – επιστημονική του προσέγγιση ο μεγάλος αυτός ιστορικός – μαθηματικός! Με φαντασίες! Φαντάζεται ότι το κείμενο δεν το έγραψε ο Κουτσούμπας αλλά ο Γκίκας! Φαντασία μου πλανεύτρα είσαι η πιο μεγάλη ψεύτρα! Διαβάζεις ένα κείμενο που κάποιος, ο οποίος θέλει να λέγεται ιστορικός, στηρίζει ολόκληρο σκεπτικό στην φαντασία του;! Το διαβάζεις για να δεις μέχρι που φτάνει το αντικομμουνιστικό μένος!

Αφού λοιπόν ο μεγάλος ιστορικός φαντάζεται ότι την ομιλία του Κουτσούμπα, που εκφωνήθηκε στο 19ο συναπάντημα της Νεολαίας των Ποντιακών Σωματείων, την έγραψε ο Γκίκας, συνεχίζει και με άλλες φαντασίες! Με τον ίδιο αυθαίρετο τρόπο που καταλογίζει ένα κείμενο σε κάποιον άλλον από αυτόν που το εκφώνησε, γράφει για τον Αναστάση Γκίκα: «ο οποίος σ’ ένα βιβλίο, που έγραψε πριν από καιρό κατά παραγγελία, αφού αιτιολόγησε τις σταλινικές διώξεις  (1937-1949) κατά των Ποντίων, αλλά και των άλλων μειονοτήτων…»! Είναι τόση δηλαδή η επιστημονική προσέγγιση του ιστορικού ώστε ξεκινάει να κατηγορήσει τον Γκίκα για ένα βιβλίο που έγραψε, του οποίου τον τίτλο δεν κρίνει σκόπιμο να αναφέρει!

Κατόπιν ο μεγάλος ιστορικός συμπεραίνει πράγματα για τα όσα έγραψε ο Γκίκας, τα οποία ο Γκίκας ούτε έγραψε, ούτε είπε, ούτε μάλλον ποτέ σκέφτηκε γιατί ποτέ σε τοποθέτησή του δεν άφησε να εννοηθούν τέτοια πράγματα!

Ας κάνουμε μια ανακεφαλαίωση της επιστημονικής σκέψης του μαθηματικού – ιστορικού μέχρι τώρα: « Ο Κουτσούμπας εκφώνησε μια ομιλία την οποία φαντάζομαι ότι την έγραψε ο Γκίκας, ο οποίος Γκίκας σε ένα βιβλίο του δικαίωσε τον Στάλιν και τον Κεμάλ, οι οποίοι έσφαξαν τους Ποντίους και άλλες μειονότητες»!! Γιατί κατά τον μεγάλο μαθηματικό – ιστορικό οι Τούρκοι έσφαξαν τους Πόντιους και άλλες μειονότητες;! Για ρατσιστικούς λόγους που δεν είχαν καμία σχέση με οικονομικά κίνητρα! Ο μαρξιστής ιστορικός – μαθηματικός «μια στο καρφί και μια στο πέταλο»! Από τη μία αποδέχεται ότι κινητήρια δύναμη της ιστορίας είναι η πάλη των τάξεων και από την άλλη ότι συνέβη στην Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν είχε σχέση με την πάλη των τάξεων, αλλά με τον ρατσισμό!!! Κι ο ρατσισμός με τι έχει σχέση;!

Ο μεγάλος μαθηματικός – ιστορικός συνεχίζει την προσέγγισή του χαρακτηρίζοντας το ΚΚΕ νεοσταλινικό και προσπαθώντας να καταδείξει ότι η προσέγγιση του ΚΚΕ δεν έχει καμία σχέση με τον Μαρξισμό, ασκεί κριτική από την πλευρά του Μαρξισμού! Όμως ο ίδιος αυτός μαθηματικός – ιστορικός, προσπαθώντας να εκτελέσει χρέη Μαρξιστή φιλόσοφου σε μία από τις παραπομπές του αναφέρεται στον Λένιν σε δικό του πάλι κείμενο, στο οποίο αποκόπτει τον Μαρξισμό από τον Λενινισμό, κατηγορώντας τον Λένιν ως «επιστάτη» με βάση πάλι ένα κείμενο της Λούξεμπουργκ!

Το κείμενο καταλήγει με φοβερές ιστορικές διαπιστώσεις που μέχρι τώρα κανένας άλλος ιστορικός δεν είχε τολμήσει να κάνει! Τις έκανε όμως αυτός ο μεγάλος μαθηματικός – ιστορικός! Ο μαθηματικός – ιστορικός διαπίστωσε ότι στην Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν υπήρχε Τουρκική αστική τάξη, ούτε καν ανερχόμενη, η οποία να βρισκόταν σε κόντρα με την Ελληνική αστική τάξη! Τρομερή πραγματικά διαπίστωση: Δημιουργία επαναστατικής τάξης κατόπιν της επαναστάσεως! Παγκόσμια πρωτοτυπία από τον ιστορικό – μαθηματικό! Ο μαθηματικός – ιστορικός διαπίστωσε επίσης ότι δεν υπήρχε αξιόλογη Ελληνική αστική τάξη στον χώρο που σήμερα ονομάζεται Ελλάδα! Και το πρώιμο εφοπλιστικό κεφάλαιο κατά την γνώμη του μεγάλου ιστορικού τι ήταν αφού δεν ήταν αστική τάξη;!

Κατόπιν ο μεγάλος μαθηματικός – ιστορικός παραθέτει ένα απόσπασμα της Λούξεμπουργκ με το οποίο η Γερμανίδα επαναστάτρια ζητά από τους σοσιαλιστές να ευνοήσουν τη διάλυση της Τουρκίας και να ενισχύσουν τα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα των χριστιανικών λαών! Στην παραπομπή που έχει ο μεγάλος ιστορικός περιμένει κανείς να διαβάσει ολοκληρωμένα την σκέψη της Λούξεμπουργκ, αλλά αντί γι’ αυτό διαβάζει ένα άλλο κείμενο στο οποίο πάλι αναφέρεται απόσπασμα από την σκέψη της Λούξεμπουργκ και όχι ολοκληρωμένο το κείμενό της. Η μαρξιστικότητα βέβαια της άποψης περί της «ενίσχυσης των εθνικοαπελευθερωτικών κινημάτων των χριστιανικών λαών» προκειμένου να διαμελιστεί η Τουρκία την οποία πάλευαν να διαμελίσουν οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και η οποία απετράπη χάρη στην επανάσταση των Νεοτούρκων, μάλλον δεν χρήζει κανενός σχολίου!

Στις παραπομπές του ο μεγάλος μαθηματικός – ιστορικός δεν έχει ούτε μία αναφορά σε κάποιον ιστορικό που να στηρίζει τα όσα γράφει! Δεν μας προκαλεί έκπληξη το συγκεκριμένο γεγονός αφού ο μαθηματικός – ιστορικός έχει παραπομπές και σε δικά του κείμενα από τα οποία διαπιστώνουμε ότι ο όρος «Μαρξισμός – Λενινισμός» είναι μια αυθαιρεσία και μάλλον θα έπρεπε να υπάρχει ο όρος «Μαρξισμός – Λουξεμπουργκισμός»! Η προσπάθεια του μαθηματικού – ιστορικού δεν είναι χωρίς βάση! Ο μαθηματικός – ιστορικός προσπαθεί να υποβιβάσει τον επαναστάτη που άλλαξε τον ρουν της ιστορίας, τον Βλαδίμηρο Λένιν, τον άνθρωπο που έβαλε την σφραγίδα του στην δημιουργία του πρώτου εργατικού κράτους στον κόσμο!

Ο μαθηματικός – ιστορικός δεν μπορεί να μην τελειώσει το σπουδαίο ιστορικό κείμενό του με μια χυδαιότητα: «Δυστυχώς ο Κουτσούμπας (όπως και η ομάδα που ελέγχει σήμερα το ΚΚΕ) είναι τόσο μαρξιστής, όσο είναι φιλάνθρωπος ο Μιχαλολιάκος….»! Ο μαθηματικός – ιστορικός δεν μπορεί να μην βάλει δίπλα – δίπλα στο κάδρο τον Κουτσούμπα με τον Μιχαλολιάκο!

Ο μαθηματικός – ιστορικός που έγραψε το παραπάνω κείμενο ήταν υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές του 2015! Ναι, για την παρέμβαση του Κουτσούμπα στο 19ο συναπάντημα της Νεολαίας των Ποντιακών Σωματείων στην Παναγία Σουμελά δεν εκνευρίστηκε και δεν λιβελογράφησε κάποιος δεξιός ή ακροδεξιός! Υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ο συντάκτης του παραπάνω κειμένου, του ΣΥΡΙΖΑ που κορόιδευε τον κόσμο ότι ήθελε να συγκυβερνήσει με το ΚΚΕ, του ΣΥΡΙΖΑ του συντάκτη του παραπάνω κειμένου, του ΣΥΡΙΖΑ που συγκυβερνά με τον Καμμένο, του ΣΥΡΙΖΑ που έταξε να σκίσει τα μνημόνια και αντί γι’ αυτό σκίζει τον λαό, του ΣΥΡΙΖΑ που τολμάει να μας πουλάει και πνεύμα σε όλα τα επίπεδα!

Για τον μεγάλο ιστορικό – μαθηματικό – φιλόσοφο – υποψήφιο βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και συντάκτη του παραπάνω κειμένου θα θέλαμε να κάνουμε δύο παρατηρήσεις:

– Το βιβλίο του Γκίκα στο οποίο αναφέρεται είναι το: «Οι Έλληνες στη διαδικασία οικοδόμησης του σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ.» Το βιβλίο του Γκίκα είναι γεμάτο αναφορές σε ιστορικές πηγές και όχι σε άρθρα του φίλου του, του ψεύτη!

– Το ότι ο μαθηματικός – ιστορικός του παραπάνω αντικομμουνιστικού κειμένου βραβεύθηκε από την Ακαδημία Αθηνών για την συγγραφή της ιστορίας του παρευξείνιου ελληνικής Διασποράς στα βορειοανατολικά παράλια του Ευξείνου Πόντου, δεν μας λέει από μόνο του τίποτα! Πριν από λίγες ημέρες το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης ανακήρυξε τον Γιούνκερ επίτιμο διδάκτορα της Νομικής Σχολής!

Για το συντακτικό και την δομή του λόγου του ιστορικού – μαθηματικού δεν θα κάνουμε κανένα σχόλιο για να μην θεωρηθούμε εμπαθείς!

Νικολαΐδης Χρηστάκης

You must be logged in to post a comment Login